Revija Reporter
Magazin

Legendarni fotograf Tone Stojko: Ko si mlad, si obenem udeleženec in kronist demonstracij

Elvira Miše Miklavčič

13. dec. 2020 20:00

Deli na:

Fotograf Tone Stojko

Simon Stojko Falk

Tone Stojko je mojster fotografije z izjemnim opusom, ki ga je ustvaril med prelomnima letoma 1968 in 2020 v slovenskem, jugoslovanskem in srednjeevropskem prostoru. Bil je zraven, ko se je pisala slovenska in svetovna zgodovina. Videl je, kako so ljudje trpeli, upali, se veselili in bili razočarani. Vse to je beležil s svojim fotoaparatom. Pravi, da se življenjska poslanstva običajno pokažejo na koncu življenja. V njegovem jih je bilo kar nekaj, zagotovo pa izstopa tudi kot dolgoletni kronist demonstracij.

V intervjuju za Reporter med drugim pove, kateri dogodki so ga v življenju pripeljali do tega, da je prav fotografiranje demonstracij postalo rdeča nit njegovega dolgoletnega fotografskega opusa.

Pove, kako je kot mlad doživljal študentske demonstracije leta 1968 in kako na demonstracije gleda danes.

Doživeto, iz svojega zornega kota, opiše dogajanje na protestih 5. novembra letos, na katerih je bil huje poškodovan fotografski kolega Borut Živulović.

Kot fotoreporter, ki je dokumentiral ključne trenutke v poznih 80. letih, ki so vodili k osamosvojitvi Slovenije, pove tudi, kako danes, z distance, gleda na tisto obdobje in svojo fotografijo aretacije Janeza Janše 31. maja 1988, ki je postala del zgodovine in kolektivnega spomina.

Spregovori tudi o svojem odnosu do gledališča in gledališke fotografije, za katero je dobil nagrado Prešernovega sklada ter o tem, kaj je bistvenega pomena za dobro portretno fotografijo.

Pove tudi, zakaj mu je bilo fotografiranje legendarnega Alfreda Hitchcocka ljubše kot fotografiranje Fidela Castra.

VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24