Predbožično obdobje je za prodajalce najbolj prodajno močno obdobje v letu. Po izpadu prometa, ki je bil posledica epidemije covid-19, se področje klasične trgovine, v katerem je zaposlenih več kot sto tisoč ljudi, še bolj zanaša na prihajajoče tedne do božiča. V tržni raziskavi Inštituta za trg iz Linza je SES Spar European Shopping Centers dal raziskati odnos Avstrijk in Avstrijcev do klasične maloprodaje v trgovinah. Najpomembnejši rezultat: za veliko večino avstrijskega prebivalstva je klasična trgovina zelo pomembna. Negativni vpliv multinacionalnih spletnih nakupovalnih platform, ki vplivajo tudi na zmanjševanje števila delovnih mest v maloprodaji, nižajo kupno moč in prispevajo k negativnim spremembam v mestnih podobah, postaja vse bolj utrjen v zavesti prebivalstva.
Študija, ki jo je za SES Spar European Shopping Centers nedavno v Avstriji opravil Inštitut za trg iz Linza, je zajela 1.000 anketirancev, rezultati pa kažejo izreden pomen klasične maloprodaje: kar 65 odstotkov vprašanih je prepričanih, da klasična maloprodaja predstavlja pomembnega delodajalca in davkoplačevalca. Čistoča, varnost, parkirna mesta, bogata ponudba različnih trgovin in navdih, predvsem pa osebni nasveti prodajalcev, so tisti dejavniki, ki jih avstrijski potrošniki še posebej cenijo.
Zavedanje o negativnih učinkih spletnega nakupovanja na osebno okolje je izredno
Štirje od petih Avstrijcev ocenjujejo posledice spletnega nakupovanja kot problematične, zlasti zaradi izgube delovnih mest in zmanjševanja kupne moči. 40 odstotkov anketiranih ima celo osebno izkušnjo, ki izhaja iz njihovega socialnega kroga, kjer so bili soočeni z izgubo zaposlitve zaradi slabljenja klasične in porasta spletne prodaje.
Prav tako štirje od petih anketirancev vidijo oslabitev klasične maloprodaje kot negativno posledico spletne prodaje, pri čemer slednja vpliva tudi na spremembe v prihodnji podobi mest in ulic.
Skoraj tri četrtine anketiranih se zaveda nižjih davčnih prihodkov velikih tujih spletnih platform v Avstriji. 90 odstotkov ocenjuje to kot problematično. Tudi slabi delovni pogoji in povečan transport paketov, ki škodi podnebju, so mnogim potrošnikom trn v peti.
Krizni časi krepijo zavest o solidarnosti
"Rezultati raziskave potrjujejo naše osebne izkušnje v naših nakupovalnih središčih," pojasnjuje Marcus Wild, predsednik uprave SES Spar European Shopping Centers. "Tudi če je včasih naše gibanje zaradi koronakrize omejeno, se mnogi potrošniki zavedajo, da klasično nakupovanje ni povezano le z dobrimi nasveti in – še posebej v božičnem času – s prijetno nakupovalno izkušnjo, ampak so zagotovljena tudi delovna mesta, kupna moč v državi pa se zaradi tega krepi. Ta povezanost in solidarnost kot tudi zgodnji začetek božičnega nakupovanja v naših centrih so pozitivni signali, zaradi katerih smo kljub mnogim negotovostim lahko previdni optimisti. Približno 10 % vprašanih, ki jih je zajela študija, je povedalo, da so letos z božičnim nakupovanjem pričeli zgodaj, že septembra ali celo prej.“