Revija Reporter
Magazin

Islandija je po nogometni pravljici postala magnet za turiste

STA

14. nov. 2016 11:37 Osveženo: 10:02 / 09. 8. 2017

Deli na:

Nogometaši Islandije so bili nedvomno presenečenje letošnjega nogometnega evropskega prvenstva v Franciji.

Najkasneje z uvrstitvijo v četrtfinale je zanje navijala praktično vsa Evropa in zdaj sadove nogometnega uspeha žanje islandski turizem, poroča agencija dpa.

Islandski trener Helmir Hallgrimsson je pred leti izjavil, da je Islandija premajhna, da bi se lahko uvrstila v finale velikega turnirja, glede na igro pa je bila vsaj tokrat v Franciji blizu presenečenja, a so jih na poti do tja ustavili gostitelji.

Glavni zmagovalec nogometnega uspeha pa je turizem. "Boljše reklame za državo ne bi mogli kupiti. Tudi izbruh vulkana ne bi imel teh razsežnosti," pravi Hallgrimsson. To bržkone drži, saj so pri turistični organizaciji Promote Island poleti našteli kar 152.000 člankov o svoji domovini. Spletna stran Visitisland.com je po zmagi nad Anglijo v osmini finala podvojila svoj obisk. V posameznih državah, denimo v Nemčiji, so ljudje na spletu iskali informacije o Islandiji kar petkrat več kot sicer.

Pri tem, vsaj po mnenju Hallgrimssona, ta je zdaj seveda eden od islandskih amaterskih nogometnih delavcev, sicer pa je zobozdravnik, reklame islandski turizem sploh ne potrebuje, saj ima več kot 25-odstotno letno rast in je v velikanskem razcvetu. Do konca leta naj bi državo obiskalo 1,7 milijona turistov, a Hallgrimsson pravi preveč.

"Na Islandijo pridejo vsi, da bi občudovali naravo in paziti moramo, da obisk ne bo prevelik in da narava ne bo trpela posledic," še pravi trener, ki sam prav tako že občuti težave v infrastrukturi, saj so trajekti med otoki poleti pogosto prenapolnjeni in domačini, tudi sam, imajo težave pri potovanju z otokov na glavni otok in obratno.

A kaže na nasprotno. Turistična sezona se podaljšuje, vse več gostov prihaja celo pozimi, ko je popularen ogled polarnega sija in islandskih ledenikov, ki so pozimi posebej lepo pobeljeni. Na to kaže veliko povpraševanje po letalskih kartah v zimskem obdobju.

Dejstvo je, da je turizem na prvem mestu med gospodarskimi dejavnostmi države že zdavnaj prehitel tradicionalni ribolov, zdaj je naredil nov skok. A Hallgrimsson opozarja na previdnost pri širjenju, saj meni, da mora biti ta usklajen tudi z urejeno infrastrukturo in da morajo biti jasno postavljene meje.

O nogometu pa ne razmišlja le z vidika turizma. Kot pravi, so nogometni uspehi poenotili ljudi, tudi politiki iz nasprotnih taborov so sedli skupaj za mizo in družno navijali, pa tudi babice, ki si še niso ogledale nogometne tekme, so čez noč začele navijati skupaj z otroci in vnuki. Po krizi leta 2008 so Islandci končno dobili nekaj, česar so se družno lahko veselili. In Hallgrimsson verjame, da Vikingi z znamenitim bojnim vzklikom "hu" podobno nogometno zgodbo lahko spišejo tudi na SP v Rusiji čez leto in pol.