S tem je Fortenova grupa, med velikim številom uporabnikov platforme Google Cloud v svetu prepoznana po svojih dosežkih pri uspešni uporabi napredne analitike in umetne inteligence v svojih operativnih podjetjih – Konzumu Hrvaška, Mercatorju Slovenija in Mercatorju Srbija, vse s ciljem razvoja vodilnih tehnoloških rešitev v maloprodajni industriji.
"Nagrade Google Cloud Customer Awards so priložnost za priznanje najbolj inovativnim, tehnično naprednim, transformativnim uvedbam oblaka v različnih industrijah po vsem svetu, zgrajenim na naši platformi," je povedal Brian Hall, podpredsednik trženja izdelkov in industrije pri Google Cloudu. "Moje čestitke Fortenova grupi za osvojeno nagrado in vlogo vodilnega inovatorja v industriji."
Prestižna nagrada za uporabnike v maloprodajnem sektorju priča o izjemni uporabi tehnologije Google Cloud pri napovedovanju povpraševanja po svežih pridelkih, optimizaciji ponudbe in maksimiranju učinkovitosti promocijskih aktivnosti, s čimer spodbuja lokalno rast in zadovoljstvo strank. K temu gre tudi strateško vodenje timov in talentov, kar dokazuje tudi nagrada za transformacijo talentov. Ta nagrada se podeljuje za uspešne pobude, namenjene reševanju izziva oblikovanja nadarjene ekipe za implementacijo najzahtevnejših analitičnih rešitev na trgih srednje in vzhodne Evrope.
„Naša zahvala Google Cloudu za partnerstvo. Te nagrade so le dodatna spodbuda za dosego cilja – da nam strojno učenje in umetna inteligenca zagotovita največjo vrednost podatkov, ki so na voljo vsem našim podjetjem. S tem bomo občutno povečali hitrost odločanja, in hitreje preverjali veljavnost poslovnih idej ter posledično – spremenili in izboljšali naše poslovne modele v dobro vseh naših kupcev“ – je komentiral Fabris Peruško, član upravnega odbora in glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Z uporabo analitike podatkov in strojnega učenja je Fortenova grupa DataLab kot center odličnosti za umetno inteligenco v celotni skupini delal na modelih za optimizacijo ponudb e izdelkov in promocijskih strategij ter izboljšal sposobnost napovedovanja povpraševanja po svežih izdelkih. Dokazano je, da lahko rešitve AI ustvarijo pomembno poslovno vrednost.
Tako je AI modul Advanced Promo Optimizer s serijo A/B testov, izvedenih v maloprodaji v Srbiji pokazal povečanje promocijske marže za približno 0,5 točke. Modul Assortment Recommender AI, preizkušen v več kot 60 trgovinah na Hrvaškem, je v testiranih kategorijah pokazal postopno rast prodaje za 1-3 odstotke, medtem ko je napovedni model za kategorijo sadja in zelenjave z zmanjšanjem odpadkov in nedostopnosti blaga, v 65 odstotkih trgovin pokazal izboljšanje dobičkonosnosti za približno 8 odstotkov. Model je trenutno implementiran v več kot 500 trgovinah na Hrvaškem.
„Ti dosežki odražajo skupna prizadevanja naših maloprodajnih podjetij in Fortenove grupa DataLaba, v kateri smo uspešno zaposlili novo ekipo podatkovnih znanstvenikov, za uspešen vstop na globalno sceno. Ker so podatki in umetna inteligenca v središču našega poslovanja, smo polni pričakovanj, kaj nas čaka, ko še naprej zagotavljamo inovativne rešitve in oblikujemo prihodnost. Čestitam celotni ekipi,“ je povedal Bojan Radlović, digitalni direktor v Fortenova grupi.