padavine, radarska, 16.8. Svet24.si

Nevihta se je iztrošila pred slovensko Obalo

hrvaška vojska, mig-21 Svet24.si

Hrvaška MiG-a prestregla letalo, ki je bilo na ...

15-pacnik vila-pl Necenzurirano

Tožilstvo želi zaseči bogataševo vilo na Bledu

slavko kmetic 2018 sta Reporter.si

Spolni predator iz dvigala: Slavko Kmetič, ...

predor Ekipa24.si

Grozljivka v predoru! To naj bi bile okoliščine,...

Ashton Kutcher Odkrito.si

Srečo imam, da sem še živ

maribor Ekipa24.si

Joj, kakšen udarec! Evropski tekmec Maribora z ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

Festival Radovljica z repertoarjem od 16. do 20. stoletja

Deli na:
Festival Radovljica z repertoarjem od 16. do 20. stoletja

Spored festivala je 16. leto zapored oblikoval umetniški vodja Domen Marinčič. Organizator je Društvo ljubiteljev stare glasbe Radovljica. - Foto: Primož Lavre

Jubilejni, 40. festivalu Radovljica bo med 5. in 23. avgustom ponudil deset koncertov z repertoarjem od 16. do 20. stoletja. Med nastopajočimi so svetovno znani glasbeniki in ansambli, kot so britanski ansambel viol da gamba Fretwork, nemški vokalni ansambel Die Singphoniker, ameriška sopranistka Amanda Forsythe in hrvaški violinist Bojan Čičić.

Na festivalu bo nastopilo 52 umetnikov iz 15 držav. Štirje koncerti bodo povezani s Slovenijo. Eden bo v celoti posvečen organistu koprske stolnice Antoniu Tarsii ob letošnji 300. obletnici njegove smrti, osrednji skladatelj na recitalu Aca Aleksandra Bišćevića pa bo v Ljubljani rojeni pianist in tenorist Francesco Pollini. Na obeh koncertih bo nekatere skladbe mogoče slišati prvič v sodobnem času, piše v sporočilu za javnost.

Na otvoritvenem koncertu bo nastopil Festivalski baročni orkester, ki je nastal posebej za to priložnost in združuje slovenske glasbenike, tudi več mladih godalcev, ki se izobražujejo v tujini, in nekaj tujih specialistov. Na sporedu bodo uverture, simfonija in koncerti iz Londona 18. stoletja, tudi koncert za kontrabas s solistom, priznanim kanadskim kontrabasistom Davidom Sinclairjem.

Dan pozneje bo Amanda Forsythe ob spremljavi ansambla Opera Prima izvajala Händlove italijanske kantate. Tretji koncert bo posvečen Antoniu Tarsii (1643-1722), predvsem njegovim motetom in psalmom iz arhiva koprske stolnice. Na četrtem koncertu bo godalni kvartet Altemps na zgodovinskih glasbilih izvedel kvarteta Franza Schuberta in njegovega francoskega sodobnika Georga Onslowa.

Na sporedu ansambla viol da gamba Fretwork bodo predvsem genialne fantazije za štiri in pet viol da gamba Henryja Purcella. Bojan Čičić, ki je znan tudi kot koncertni mojster ansambla Academy of Ancient Music, bo nadaljeval pregled Bachove glasbe, ki se je na Festivalu Radovljica začel že leta 2015. Na dveh zaporednih večerih, ki štejeta kot en koncert, bo izvedel celotni cikel šestih sonat in partit za violino brez spremljave.

Sedemčlanski ansambel Phaedrus, ki oživlja pozabljene zvoke ansambla renesančnih prečnih flavt in v katerem sodeluje tudi slovenski lutnjist Bor Zuljan, je sestavil spored italijanske glasbe 16. stoletja na temo mita o Veneri in Adonisu. Tenorist Aco Aleksander Bišćević se bo v sporedu pesmi in kantat Pollinija, Mozarta in Bellinija spremljal na zgodovinskem klavirju z začetka 19. stoletja.



Deveti koncert nosi naslov Večernice v Hamburgu, zazvenela bo luteranska liturgična glasba iz Hamburga 17. stoletja z orglami v alternaciji s pevci. Na sklepnem koncertu festivala bo nastopil vodilni nemški vokalni ansambel Die Singphoniker, ki letos prav tako praznuje 40. obletnico obstoja. Njihov spored povezuje glasbo Carla Orffa in pesmi ansambla Comedian Harmonists, ki ga je Orff občudoval v 30. letih 20. stoletja.

Spored festivala je 16. leto zapored oblikoval umetniški vodja Domen Marinčič. Organizator je Društvo ljubiteljev stare glasbe Radovljica.

Štirje koncerti bodo v cerkvi v Radovljici ali Velesovem, ostali v baročni dvorani radovljiške graščine. Na vse koncerte vozi brezplačni avtobus iz Ljubljane in Kranja.

V sklopu festivala bo potekal tudi tečaj za kljunasto flavto z Matejo Bajt.

Festival Radovljica poteka nepretrgoma poteka od leta 1983. Poudarek je na starejši glasbi, a v svoje sporede že vrsto let vključuje tudi redko izvajano glasbo 19. in 20. stoletja, pogosto na ustreznih zgodovinskih glasbilih.