Reporter
E-novice
Digitalna naročnina
Reporter
Naroči

Prva vožnja: Capri je zdaj drugačen


Povej mi, kdo si, in povem ti, kakšen avto voziš. Ali obratno. Ford capri je legendarno ime, sedanjost pa je naredila temeljit rez s preteklostjo.

uvodna_ford.jpg
Artur Švarc
Po explorerju so pri Fordu na isti tehnični osnovi, a z bolj kupejevsko obliko, razvili še novega caprija.

 

Velikost pisave

Manjša
Večja
 

Capri je nekaj kilometrov velika vulkanska skala, otok na jugu Neapeljskega zaliva, precej romantična (in pregrešno draga) turistična destinacija v Kampaniji. In ime, ki ga Modri oval že več kot pol stoletja uporablja za svoje avtomobile, med njimi je bržkone najbolj znan dolgonosi kupe iz sedemdesetih.

Zdaj se je ime vrnilo med žive na stiliziranem električnem SUV-ju, ki ima celo nekaj oblikovnih potez slavnega prednika, v bistvu pa je drugačen avto s povsem drugačnim pristopom.

Zunanjost novega električnega caprija deluje urejeno in precej samozavestno, oblikovno pa je postavljena na čiste, mehko zaobljene linije, ki električnemu modelu dajejo sodoben in aerodinamičen videz. Spredaj izstopajo značilne štiri LED-točke, ki predstavljajo edino izrazitejšo povezavo s klasičnim caprijem, medtem ko je preostanek zasnove bolj umirjen.

slika3.jpg
Artur Švarc
Štirikolesni pogon pride prav tudi, ko z njim zapeljemo na urejeno makadamsko pot.

Kupejevska strešna linija je nakazana, ne pretirana, črni A-stebrički in temni okenski okvirji pa elegantno podaljšajo profil in ustvarijo vtis nekoliko bolj športne drže. Capri na cesti deluje čisto in sodobno, z dovolj identitete, da ga ne zamenjaš z neposrednimi konkurenti.

Urejeno okolje

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.

Notranjost je zasnovana izrazito moderno, z velikim poudarkom na tehnologiji in prostornosti. V ospredju stoji pokončno nameščeni 14,6-palčni osrednji zaslon, ki prevzame večino upravljanja in ustvari skoraj minimalističen videz armaturne plošče.

Da se ga celo malo nagniti, pod njim je skrit praktičen predalček. Spredaj je prostora več kot dovolj, sedeži nudijo dober oprijem, volan je široko nastavljiv, kabina pa daje vtis svetlobe in odprtosti – še posebej z odkrito panoramsko streho.

Tudi zadaj capri ponudi precej dobrega, čeprav rahlo poševna strešna linija pomeni, da najvišjim potnikom nad glavami hitro zmanjka nekaj centimetrov. Materiali so mešanica boljših in povsem povprečnih elementov. Capri ni pretenciozen – plastike je kar nekaj, predvsem okrog armaturne plošče in vratnih oblog, a je vse skupaj solidno sestavljeno in namenjeno predvsem praktičnosti.

slika1.jpg
Artur Švarc
Na hitri polnilnici je pretok energije potekal z močjo do 160 kilovatov.

Upravljanje prek velikega ekrana je lepo urejeno, a zahteva nekaj privajanja, saj del funkcij zahteva več dotikov, kot bi si želeli med vožnjo, nekaj pa zmanjka tudi na intuiciji, recimo, kako preklicati vodenje v navigaciji – dokler naključno ne ugotovite, da se zaslon potegne tudi navzdol. Preslikava pametnega telefona na zaslon je brezžična, a včasih malo muhasta, pomaga izklop in ključ zunaj avtomobila.

Zmogljiv pogon

Pohvaliti gre enostaven način zagona, brez pritiska na gumb, samo obrnemo ročico in peljemo. No, podobnost z nemškim VW ni naključna, saj si z ID serijo deli električno platformo MEB in še kako malenkost.

Ne morem pa mimo kapacitativnih stikal na volanu in drugje – prava nočna mora. Tu žal capri močno pogrne, od tega, da nikoli ne veste, kaj ste pritisnili, če sploh, vrhunec pa je nehoten vklop ogrevanja volana ob praktično vsakem zasuku z dlanjo.

Za pogon pri štirikolesno gnanem testnem primerku je skrbel par elektromotorjev s skupno močjo 250 kilovatov in 679 Nm navora. Baterija z 79 kWh, ne da bi pretirano gledali na način vožnje, odpelje skoraj 400 kilometrov, verjetno pa se bo katera od šibkejših različic z enim samim motorjem izkazala še bolje. Do stotice pospeši v petih sekundah, dovolj za nekaj fizikalnih doživetij, ne bo pa to stalna praksa.

slika2.jpg
Artur Švarc
Prostorna in udobna notranjost je dopolnjena še s precejšnjo mero digitalizacije

Polnjenje je pravzaprav prijetno presenečenje, saj je recimo na hitri polnilnici zdrvela do 160 kW (nominalno sicer omogoča 185 kW) in sedenje na vrtu pri rumenem »M« na počivališču Barje je bilo precej kratko.

Bogato založen z opremo

Seveda pa bo avtocesta zelo hitro požrla kapaciteto. Zdaj, v zelo lepi jeseni, pretirane potrebe po ogrevanju ni bilo (razen neprostovoljnega ogrevanja volana), pozimi pa bo na doseg pazila toplotna črpalka, ki pa je na voljo le za doplačilo.

Realnost dosega električnega pogona brez tega dodatka pri zimskih minus 5 in kakem sneženju bo še nekoliko nižje od navedenih številk. Podvozje je nastavljeno izrazito na udobje, zato capri lepo gladi neravnine in je prijeten sopotnik na dolgih vožnjah, a pri bolj dinamičnem tempu občutiš maso in opazno nagibanje karoserije.

Testni Capri s klasično barvo Vivid Yellow je vrh piramide, oprema praktično vključuje vso napredno elektroniko, drobnoprodajna cena pa je 51.350 evrov. Dodatno je bil tu še paket za pomoč vozniku za 1380 evrov, pa panoramska streha za enak znesek, 1220 evrov želijo za toplotno črpalko, 21-palčna kolesa pa stanejo še 610 evrov.

slika4.jpg
Artur Švarc
V prtljažnik z več kot 500 litri prostornine lahko natovorimo vso osebno prtljago in še ostane prostor za polnilne kable.

Skupna cena je tako 55.940 tisočakov, nekaj potem znižajo še Fordovo financiranje in davkoplačevalci s subvencijo. Novi capri je kot celota zelo soliden električni SUV: sodoben dizajn, prostorna in tehnološko urejena notranjost (minus gumbi in stikala) ter udoben, umirjen pogon, z veliko rezerve moči, ki najbolje deluje v vsakdanji vožnji.

A hkrati bi bilo morda bolje, da bi model imel svojo identiteto in ne imena, ki ga prevzema od povsem drugačnega avtomobila iz drugačnih časov z drugačno filozofijo.

Nosilec materialnih avtorskih pravic in avtor oba izrecno prepovedujeta kakršnokoli reproduciranje tega članka tudi za kakršenkoli namen spremljanja medijskih objav.

rep48-2025_naslovka.jpg
Naslovnica Reporter 48
Reporter

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.

REPORTER MEDIA, d.o.o. © 2008-2025

 

Vse pravice pridržane.