stojnice, belvedere Svet24.si

Foto: Prodajalci okupirali istrske ceste, stojnice...

mladič srne trava Svet24.si

Foto: Za varnost živali na travinju je mogoče ...

1711036296-dsc9299-01-1711036248215 Necenzurirano

Od Žuglja do Žaklja: ko zloraba institucij ...

jansa orban budimpesta cpac Reporter.si

Klavrn zaton Janeza Janše: Hrvat Plenković je ...

hezonja Ekipa24.si

Sramoten izpad! Hrvaški reprezentant in član ...

Poleg britanskega škandala, Rebel razkriva tudi druga sporna povabila, vključno z 2-milijonsko ponud Odkrito.si

Kraljeva družina - Orgije in droga na zasebnih ...

parfumi Ekipa24.si

Kamera ujela znanega in uglednega slovenskega ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Izjava dneva

Z lanskim bienalom v Benetkah se je arhitektura znova začela vračati k človeku

Deli na:
Z lanskim bienalom v Benetkah se je arhitektura znova začela vračati k človeku

Foto: Reporter

Meta Hočevar, arhitektka, scenografka in režiserka:

Sedaj sva pa tam. Kaj pa je lepo? Ob pogledu na nove, tudi tuje arhitekture svetovnega slovesa, npr. pri Zahi Hadid, je le forma, enako velja za Guggenheimov muzej Franka Gehryja v Bilbau. Vse te stavbe so same po sebi povsem zadostne, prave krasotice in ne potrebujejo nobene vsebine. Se ne ozirajo na okolje. So skulpture, so efekt v prostoru, tako kot blisk na nebu. Toda blisk ugasne, hiša pa še kar stoji. V bistvu negirajo vsebino, zaradi katere so sploh nastale.

To je tako zvani Bilbao efekt. Plečnik, Fabiani in Ravnikar so si bili enotni v tem, da nekaj zgradiš z namenom, varno, da umestiš predvideno vsebino, da postaneta vsebina in prostor eden drugemu ustrezna, tako rekoč samoumevna. Da si »služabnik«. A z lanskim bienalom arhitekture v Benetkah se je arhitektura znova začela vračati k človeku, k tistemu, zaradi česar je. To me veseli.

INTERVJU V TISKANI IZDAJI REPORTERJA