Vulkanski pepel z islandskega ognjenika, je tudi danes v Evropi povzročal velike težave v letalskem prometu. odpovedanih je bilo kar 84 odstotkov predvidenih poletov, zračni prostori večine evropskih držav, tudi Slovenije pa so bili zaprti. EU je že napovedala, da bo preučila posledice težav zaradi vulkanskega prahu za evropsko gospodarstvo.
Slovenski zračni prostor je bil zaprt za vzletanje in pristajanje, ministrstvo za promet je popoldne odobrilo le prelete nad višino 7,6 kilometra, ker se je oblak vulkanskega pepela spustil za tri kilometre. Slovenski letalski prevoznik Adria Airways je odpovedal vse za danes predvidene lete.
Po ocenah evropske organizacije za varnost v letalskem prometu Eurocontrol naj bi bilo v Evropi zgolj danes odpovedanih 21.000 od skupno 25.000 predvidenih poletov; izvedli naj bi jih le 4000. Današnja bilanca je tako še slabša od sobotne, ko je bilo odpovedanih 78,4 odstotka oz. 17.000 od skupno 22.000 predvidenih poletov. Od začetka težav z vulkanskim pepelom v četrtek naj bi po navedbah Eurocontrola tako skupaj z današnjimi odpovedali več kot 63.000 poletov.
Tokratna ohromitev zračnega prometa je najhujša v zgodovini letalstva in presega celo težave v letalskem prometu po terorističnih napadih v ZDA 11. septembra 2001. Vulkanski oblak po najnovejših ocenah Združenja evropskih letalskih prevoznikov (AEA) letalsko industrijo stane več kot 150 milijonov evrov dnevno.
Številne evropske države so zaradi vulkanskega pepela, ki lahko močno poškoduje letalske motorje, podaljšale zaprtje zračnega prostora. Na evropskih letališčih je obtičalo na milijone potnikov. Popoldne je sicer več držav, med njimi Nemčija, Norveška, Španija in Hrvaška, omejitve letenja omililo ali odpravilo.
Odpovedani pa niso bili le številni leti znotraj Evrope, temveč tudi velika večina poletov na staro celino iz ZDA, Avstralije in Azije. O še posebej hudih težavah zaradi potnikov, ki ne morejo v Evropo, poročajo z letališč v Singapurju in Bangkoku. Na letališčih v Dubaju in Abu Dabiju pa naj bi zaradi odpovedi letov v Evropo obtičalo več kot 7000 ljudi.
Nekateri letalski prevozniki pa po več dneh izpada dohodka zaradi vulkanskega pepela že iščejo možnosti, da bi kljub oblaku vulkanskega pepela, ki se zadržuje med 8000 in 10.000 metrov visoko, lahko leteli. Tako sta nizozemski KLM in nemška Lufthansa v soboto in nedeljo v nizozemskem in nemškem zračnem prostoru uspešno izvedla poskusne polete z letali brez potnikov, po dosedanjih podatkih pa pri tem ni bilo škode na letalih. Poskusne polete so danes uspešno izvedle tudi francoska letalska družba Air France ter avstrijski družbi Fly Niki in Austrian Airlines.
Vulkanski pepel je namreč letalske prevoznike, ki so že tako v finančnih težavah zaradi gospodarske krize, pahnil v še večjo krizo. Številne letalske družbe zato razmišljajo, da bi zaprosile za pomoč. Predsednik Evropske komisije Jose Manuel Barroso je napovedal vzpostavitev posebne skupine pod vodstvom evropskega komisarja za promet Siima Kallasa, ki bo preučila posledice vulkanskega pepela z Islandije za letalsko industrijo in evropsko gospodarstvo nasploh. Špansko predsedstvo EU je kasneje sporočilo, da je za ponedeljek sklicalo videokonferenco prometnih ministrov unije.
Kot je Barroso zapisal v sporočilu za javnost, želi zagotoviti ustrezno analizo razmer, da bi se EU nanje lahko primerno odzvala, če bo potrebno. Predsednik Evropske komisije želi tudi zagotoviti, da bodo vsi ukrepi za omilitev posledic vulkanskega pepela, ki je ohromil letalski promet v Evropi, znotraj EU usklajeni. Napovedal je, da bo Bruselj glede vulkanskega pepela še naprej v tesnih stikih tudi z evropsko organizacijo za varnost v letalskem prometu Eurocontrol.
EU je zaradi vulkanskega pepela tudi odpovedala za ponedeljek napovedano zasedanje kmetijskih ministrov sedemindvajseterice.
Ognjenik Eyjafjallajökull pa se še ne umirja. Kot so sporočili z meteorološkega inštituta v Reykjaviku, vulkan še kar naprej bruha velike količine dima in pepela, ki ga veter nosi proti jugu.