Revija Reporter
Svet

Michael Schumacher ima šele 10 točk

7. maj. 2010 5:48 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Po štirih dirkah letošnje sezone formule 1 in nekaj dni pred začetkom evropskega dela z VN Španije v Barceloni je prvenstvo odprto kot še nikdar. A bolj kakor izenačen vrh v točkovanju mladcev bode v oči eno ime – Michael Schumacher ima šele 10 točk.

Po štirih dirkah letošnje sezone formule 1 in nekaj dni pred začetkom evropskega dela z VN Španije v Barceloni je prvenstvo odprto kot še nikdar. A bolj kakor izenačen vrh v točkovanju mladcev bode v oči eno ime – Michael Schumacher ima šele 10 točk.

Po prvi dirki na vročem puščavskem pesku v Bahrajnu se je karavana preselila v Avstralijo in od tam v Malezijo. Avstralsko preizkušnjo je dobil sedanji svetovni prvak Jenson Button, ki je s pametno taktiko ob varnostnih avtomobilih ostal v ospredju, dirko pa je zaznamovala še ena smola več za Sebastiana Vettla z Red Bullom, ki mu je po težavah z zavorami še drugič zapored pred nosom splavala gotova zmaga. Zadoščenje je mladi Nemec, ki bi kaj lahko imel po vseh štirih letošnjih dirkah 100-odstotni izkupiček, dobil šele na naslednji dirki na VN Malezije, ki je v nasprotju s pričakovanjem minila v sončnem in vročem vremenu.

 

Poredni fantje

VN Malezije v Kuala Lumpurju pa je bila tudi prva dirka, na kateri si je svetovni prvak iz leta 2008 Lewis Hamilton prislužil opomin, ko je po ciljni ravnini divje cikcakal pred Rusom Petrovom z Renaultom. Zgodba ne bi bila nič posebnega, če se ne bi bil Rus prilepil na zadek McLarna, takoj potem ko ga je Hamilton prehitel. Britanec je nekajkrat zamenjal smer, da bi rumeni dirkalnik za sabo spravil iz zavetrja in s tem iz pozicije, ugodne za prehitevanje, to pa pa – odvisno od interpretacije – ni dovoljeno. Namreč, dirkač, ki brani pozicijo, lahko le enkrat zamenja smer in se le enkrat vrne na staro linijo vožnje, vsaj tako je nenapisano pravilo, ki so ga sprejeli dirkači sami, in to je po svoje logično, sicer bi bili priča nevarnim zapiranjem za vsako ceno, ogrožena pa bi bila tudi varnost. Hamiltonovo vijuganje so še nekaj dni po dirki precej kritizirali, od komisarjev dirke pa je dobil tudi opomin.

Vse skupaj ne bi bilo nič posebnega, če se ne bi bili vročekrvni petelini postavljali tudi 14 dni pozneje na VN Kitajske, ki jo je, v dežju, spet dobil Jenson Button. Menjavanje gum za dežno in suho stezo je bil najpogosteje videni manever, vožnja v bokse pa dirka v malem. Sebastian Vettel in Lewis Hamilton sta se udarila že med vožnjo v bokse, ko je Britanec Nemca z Red Bullom prehitel kar po travi, Vettel pa mu je med vožnjo iz boksov vrnil milo za drago in ga rinil iz ulice boksov. Oba dirkača sta po dirki dobila opozorilo zaradi nevarne vožnje. In da bo mera polna, sta mlada petelina med prerivanjem za varnostnim avtomobilom spravila s steze še Vettlovega moštvenega kolega Webbra.

Britanec je pokazal tudi največ vozniških veščin, a so mnogi mnenja, da je svoj bonus pri komisarjih na dirkah izpolnil. Dvakratni svetovni prvak Alonso celo misli, da bo Hamilton odslej kaznovan za vsako malenkost. Prav Španec je eden tistih, ki se ne bi smel delati pametnega. Ko sta na VN Kitajske oba Ferrarija prišla v bokse po dežne gume, je tudi Alonso prehitel Masso na uvozu v bokse, in čeprav so rdeči po dirki mirili strasti, se je videlo, da se iz ušes Brazilca pri Ferrariju dobesedno kadi, nemalo dela pa so imeli tudi mehaniki, ki so s pripravljenimi gumami pričakali napačni dirkalnik, namesto Masse jih je kot rečeno presenetil Alonso. Kot pravijo, v formuli 1 ni nikoli dolgčas.

 

Padli kralj

Povratek sedemkratnega svetovnega prvaka za krmilo Mercedesovega dirkalnika je vse prej kot uspel. Do zdaj je Michael Schumacher zaslužil vsega 10 točk, kar 50 manj od moštvenega kolega Nica Rosberga, ki jih ima že 50 in pred VN Španije zaseda drugo mesto v skupnem točkovanju. Schumacher zaostaja za njim na treningih, kvalifikacijah in seveda tudi na dirki. Če je bil Rosberg na VN Kitajske že kar tretji, za Buttonom in Hamiltonom, pa je Schumacher osvojil le 10. mesto in eno samo točko, kar je najslabše letos, če odmislimo VN Malezije, kjer je po okvari kolesa ostal celo brez uvrstitve. Nemca so zbombardirali vsi, tudi nemški mediji, in ga z eno besedo označili za zgubo. Enaindevetdesetkratni zmagovalec F1 je doslej zadržan in priznava, da mu novi dirkalnik ne leži. Težko je verjeti, da bi bili vsi njegovi dosedanji dosežki le plod sreče in dobrega dirkalnika. A Schumacher je po treh letih premora pri 41 letih le še bleda senca samega sebe. Nekaj malega so seveda prinesla leta, pa tudi to, da nikoli v svoji karieri ni imel ne tako močne konkurence mladincev, željnih dokazovanja, Nico Rosberg pa je njegov daleč najboljši moštveni kolega. A po drugi strani ni težko videti, da je 41-letni Schumacher v izvrstni formi in da fizična pripravljenost na napore, ki jih zahteva sodobna formula 1 od dirkača, ni problem. Kaj torej muči svetovnega prvaka? Na to diplomatsko odgovarja njegov šef Ross Brawn, ki je lani pripravil zmagovalni dirkalnik za Jensona Buttona: »Skrivnost so ozke sprednje pnevmatike, ki so v veljavi od letos, in to, da letošnji Mercedesov dirkalnik s podkrmarjenim nosom ne leži Michaelovemu slogu dirkanja. Čas izgublja na najbolj neverjetnih delih steze.«

Rešitev pride konec tega tedna na VN Španije. Mercedes bo Nemcu pripravil nov dirkalnik z daljšo medosno razdaljo, ki bo bolj prilagojen njegovemu slogu vožnje. »Schumacher bo zmagoval, o tem ne dvomimo, le malo več časa potrebuje za prilagoditev, kakor smo sprva mislili,« je povedal Brawn. Vsi navijači Schumacherja, ki jih je še vedno največ, lahko le upajo, da ima Brawn prav, če ne, se bo senzacionalna vrnitev 7-kratnega svetovnega prvaka sprevrgla v enega največjih polomov v F1, nekdanji dirkač Stirling Moss pa celo pravi, da lahko neuspešna vrnitev Schumacherja pomeni tudi dvom o vseh njegovih dosežkih.

 

25 in 1,5 litra

Drugače pa je formula po letošnjem dvomljivem poskusu prepovedi dolivanja goriva in še nekaj tehničnih eksperimentih v pravilih spet pred radikalno spremembo pravil. Najverjetneje se bo že prihodnje leto vrnil KERS, sistem, ki zbira energijo pri zaviranju in z njo pomaga pri pospeševanju. Za vrnitev sistema, ki so ga vozili, pa še to samo nekateri, samo lansko sezono in zanj zmetali na milijone evrov, se moštva skoraj soglasno zavzemajo. A čez dve leti naj bi se formula 1 radikalno spremenila na področju motorjev. Najverjetneje bo že v prihodnjih tednih sprejet dogovor, da se bo prostornina motorja zmanjšala na 1,5 litra in štiri valje, podprte z najsodobnejšo tehnologijo vbrizga in turbopolnilnikom. Po več kot 25 letih bi se tako turbomotor spet vrnil v dirkalnike F1, le da precej bolj čist in ekološko naravnan. Prav tako moštva še ne vedo, s katerimi pnevmatikami bodo prihodnje leto vozila – Bridgestone, ki je tako rekoč kraljeval v tem športu od devetdesetih let, se poslavlja, mednarodna avtomobilistična organizacija FIA pa mrzlično išče naslednika. Zanimanje so že izrazili pri Michelinu, ki se je pred leti neslavno poslovil od formule 1, tudi zaradi poloma na VN ZDA, ko so bile njihove pnevmatike preveč nevarne za dirkanje in so že na treningih povzročile kar nekaj nesreč, pa tudi pri Avonu in več korejskih proizvajalcev. Tudi tu bo FIA morala zelo hitro najti rešitev, saj se bliža čas, ko bodo moštva že zelo v razvoju dirkalnika za prihodnje leto, in izdelovalec gum je vsekakor pomemben dejavnik.

Svoje prebliske pa ima tudi veliki šef formule 1 Bernie Ecclestone. V letošnji sezoni bomo gledali 19 dirk, nova je VN Koreje v Jeongamu, za prihodnjo sezono pa jih napoveduje že 20, in da bo mera polna, naj bi do leta 2013 koledar sestavljalo kar 25 dirk, preračunano glede na sezono formule 1 skoraj vsak konec tedna. A še kar nekaj dirk sedanje sezone se bo večina ljubiteljev formule 1 spraševala, ali je Michael Schumacher s tem, da se je po treh letih pokoja vrnil med aktivne dirkače, naredil največjo napako v svoji karieri. Demantira jih lahko že konec tega tedna na VN Španije z izboljšanim dirkalnikom ali pa počasi začne reševati, kar se od stare slave še rešiti da.