pokol-v-šoli-vladislava-ribnikarja, obletnica-pokola Svet24.si

Srbija pred obletnico krvavega poboja v beograjski...

azijski sršen, invazivna vrsta Svet24.si

Škodljivi azijski sršen je že pri naših ...

kres, ogenj, prvi-maj, kresovanje Necenzurirano

Živel 1. maj ali kako normalizirati nenormalno

hisa brglez-pl016 Reporter.si

Hiše, avti in bančni računi evropskih ...

doncic Ekipa24.si

Kakšen odgovor Luke! Je kdo dvomil vanj? Vsem je ...

Resno? Je on tisti, zaradi katerega bo planet uničen? Odkrito.si

Nas bo Elon Musk pokončal?

crypto.com arena Ekipa24.si

Sramota leta! V LA-ju skušali takole provocirati ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Svet

Letalske družbe po strmoglavljenju Germanwingsa spreminjajo pravila v pilotski kabini

Deli na:
Letalske družbe po strmoglavljenju Germanwingsa spreminjajo pravila v pilotski kabini

Foto: Reuters

Norveška nizkocenovna letalska družba Norwegian Air Shuttle je po torkovem strmoglavljenju nemškega airbusa, ki naj bi ga namerno povzročil kopilot, danes spremenila pravila v pilotski kabini. Poslej bosta morala biti v pilotski kabini iz varnostnih razlogov vedno dva človeka, je sporočila družba. Za enak ukrep se je danes odločil tudi EasyJet.

"Ko bo eden od pilotov zapustil pilotsko kabino, bo moral iti tja eden od članov kabinskega osebja," je spremembo pravil pojasnil predstavnik norveške letalske družbe Thomas Hesthammer.

Kmalu zatem je podobna novica prišla še iz britanskega nizkocenovnika EasyJet. "EasyJet lahko potrdi, da z jutrišnjim dnem (...) spreminjamo svoj postopek," so zapisali v sporočilu za javnost in pojasnili, da gre za uvedbo pravila, po katerem morata biti v pilotski kabini v vsakem trenutku vsaj dva člana letalske posadke, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Družbi sta to odločitev sprejeli po tem, ko je francosko tožilstvo danes sporočilo, da so na podlagi podatkov iz črne skrinjice ugotovili, da je letalo Germanwingsa v torek v francoskih Alpah namerno strmoglavil kopilot.

Kot so pojasnili, je šel pilot letala na stranišče, kopilot pa mu ni hotel odpreti vrat, da bi se vrnil v pilotsko kabino. Medtem je začel spuščati letalo, kot da bi pristajal. Pilot in kabinsko osebje so skušali v kabino vdreti zadnjih nekaj minut leta, a jim ni uspelo.

Letalske družbe so po terorističnih napadih z letali v ZDA 11. septembra 2001 močno otežile vstop v pilotsko kabino in tako ni več možno niti vdreti vanjo, npr. s sekiro, saj je vse elektronsko nadzorovano.

Za vstop je treba z zunanje strani vtipkati do sedemmestno kodo, ki sproži kratko zvonjenje v pilotski kabini, ki opozori pilota. Nato je možno vstopiti, a le, če stikalo v kabini ni nastavljeno na "zaklenjeno". V pilotski kabini lahko preprečijo odpiranje vrat, tako da stikalo prestavijo na "zaklenjeno". V tem primeru vrata ostanejo zaprta toliko časa, kot določijo letalske družbe, načeloma pa od pet do 20 minut. V primeru padca zračnega tlaka v pilotski kabini se vrata odprejo samodejno.