Revija Reporter
Svet

Mnoge letalske družbe bi propadle, če jim ne bi pomagale države

STA

10. jun. 2020 15:08 Osveženo: 15:10 / 10. 6. 2020

Deli na:

Letalo družbe Air France.

Reuters

Letalske družbe, ki so morale prizemljiti letala v okviru ukrepov za zajezitev pandemije covida-19, se utapljajo v dolgovih zaradi izpada prihodkov. Nekatere pred stečajem rešujejo države, vse pa se ukvarjajo z vprašanjem, kdaj bo letalski promet znova lahko normalno potekal. Samo aprila je število potnikov upadlo za 94,3 odstotka.

Številne države so že priskočile na pomoč domačim letalskim družbam, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Doslej so za letalske družbe namenile 123 milijard dolarjev, od tega 56 milijard dolarjev nepovratnih sredstev. Vendar pa bi po ocenah analitikov sektor samo do konca tega leta potreboval vsaj še 60 milijard dolarjev pomoči.

Francoski letalski prevoznik Air France je že dobil za sedem milijard evrov pomoči v okviru posojila, medtem ko je nemška vlada Lufthansi odobrila devet milijard evrov pomoči.

Ameriški prevozniki si obetajo okrog 50 milijard dolarjev pomoči, od tega polovico v obliki posojil, medtem ko bo hongkonški Cathay Pacific prejel pet milijard dolarjev. Vrstijo pa se tudi stečaji letalskih družb, kjer sta že končala latinskoameriška prevoznika LATAM in Avianca.

"Soočamo se s hudo likvidnostno krizo, ki jo družbe premagujejo predvsem z državno pomočjo in subvencijami," je pojasnil letalski strokovnjak pri Archery Strategy Consulting Bertrand Mouly-Aigrot. Likvidnostna kriza bo kmalu prešla v dolžniško, saj družbe ne bodo zmožne poplačil.

Bonitetni hiši S&P in Moody's sta zaradi finančnih težav poslabšali oceni Lufthanse in skupine IAG, ki ima v lasti British Airways in Iberio. Ob tem pa je Moody's izpostavil, da je nizkocenovni letalski prevoznik Ryanair v krizo prišel z močno likvidnostjo in malo dolga.

Tudi po koncu omejitev gibanja pa bodo prihodki letalskih družb omejeni, saj se bo manj ljudi odločalo za daljša potovanja, letalske družbe pa zgolj z domačimi leti ne bodo zmogle nadomestiti izpada prihodkov.

Analitiki namreč menijo, da se letalski promet pred letom 2023 ne bo vrnil na dosedanje ravni. "Nisem optimist. Družbe, ki so že v preteklosti potrebovale pomoč, bodo težko preživele prihodnje mesece," je ocenil prvi mož družbe Emirati Tim Clark.

Letalske družbe bodo morale po njegovem zmanjšati obseg poslovanja in stroškov, odpustiti veliko zaposlenih in prodati številna letala, če bodo želele preživeti.