Revija Reporter
Svet

Afera Volkswagen: Neprijetnih razkritij kar ni konec

STA

4. nov. 2015 6:00 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Škandal v nemškem Volkswagnu dobiva nove razsežnosti. V koncernu so včeraj priznali nepravilnosti tudi pri vrednostih izpustov ogljikovega dioksida - poleg tega so tokrat prvič vpleteni tudi avtomobili z bencinskimi motorji in ne le dizelskimi.

"Po trenutnih ugotovitvah gre za približno 800.000 vozil koncerna Volkswagen," nemška tiskovna agencija dpa povzema sporočilo, ki je včeraj zvečer prišlo s sedeža v Wolfsburgu. "Gospodarska tveganja so po prvih ocenah ovrednotena na približno dve milijardi evrov."

Doslej je šlo v aferi, ki že dva meseca pretresa Volkswagen, za dušikov oksid (NOX). Septembra so v koncernu priznali, da so pri testih izpušnih plinov s pomočjo programske opreme prirejali rezultate za dizelske motorje. V zvezi s tem je moral Volkswagen že prenesti v rezervacije 6,5 milijarde evrov.

V okviru preverjanja vseh procesov in postopkov pri dizelskih motorjih so, kot pojasnjujejo v Volkswagnu, opazili, da so nekateri modeli avtomobilov izkazovali prenizke vrednosti izpustov ogljikovega dioksida in s tem tudi porabe goriva.

Tudi tu gre večinoma za avtomobile z dizelskim motorjem, in sicer Volkswagnove modele polo, golf in passat. Pri hčerinski družbi Audi so to težavo odkrili pri modelih A1 in A3, pri Škodi pri modelih octavia ter pri Seatu pri modelih leon in ibiza.

Te težave pa so odkrili tudi pri avtomobilih z bencinskim motorjem s sistemom izklopov vžiga v valjih, je za dpa povedal tiskovni predstavnik koncerna. Vendar pa je teh avtomobilov malo.

Ogljikov dioksid za ljudi sicer ni nevaren, vendar je najpomembnejši toplogredni plin in pomembno prispeva h globalnemu segrevanju ozračja. Pravila o izpustih ogljikovega dioksida so v EU zaostrili lani.