Revija Reporter
Slovenija

Zdaj je jasno: 18. maja se otroci vračajo v šole in vrtce

STA

14. maj. 2020 6:00

Deli na:

Fotografija je simbolična.

Bobo

Vlada je na včerajšnji seji sprejela načelno odločitev za postopno odpiranje vzgojno-izobraževalnih zavodov. Ti se te dni na ta korak že intenzivno pripravljajo in usklajujejo posamezne nejasnosti in nedorečenosti. Ministrica za izobraževanje Simona Kustec je včeraj ocenila, da je trenutno predviden načrt postopnega odpiranja najbolj varna rešitev.

Vlada je načelno odločitev za postopno odpiranje teh ustanov včeraj potrdila z odlokom o začasni prepovedi zbiranja v zavodih s področja vzgoje in izobraževanja, v katerem je določila izjeme, za katere od 18. oziroma 25. maja prepoved zbiranja v vzgojno-izobraževalnih zavodih ne velja. Prepoved tako ne bo veljala za učenke in učence od 1. do 3. razreda osnovne šole in osnovne šole s prilagojenim programom ter za tiste učence od 4. do 8. razreda, za katere je organiziran dopolnilni pouk.

Prepoved ne bo veljala tudi za učenke in učence 9. razreda osnovne šole in osnovne šole s prilagojenim programom, za dijakinje in dijake zaključnih letnikov srednje šole ter za posameznike, ki bodo v letošnjem šolskem letu opravljali maturo ali zaključni izpit. Ne bo veljala tudi za dijake od 1. do 3. letnika, ki imajo pravico do dodatne strokovne pomoči.

Po do zdaj predstavljenih načrtih ministrstva bodo namreč 18. maja v šolo odšli učenci od 1. do 3. razreda osnovne šole ter dijaki zaključnih letnikov srednjih šol, 25. maja pa še učenci 9. razredov osnovne šole. Z 18. majem naj bi se po dosedanjih načrtih odprli tudi vrtci.

Ministrica za izobraževanje, znanost in šport Kustečeva je v včerajšnji oddaji Izodrom na TV Slovenija, v kateri je odgovarjala na vprašanja učencev, med drugim dejala, da je pri načrtu postopnega odpiranja vrtcev in šol prevladal predvsem varnostni vidik. "To, kar je predlagano, je najbolj varen način. Vračajo se tisti, ki najbolj potrebujejo šolo," je dejala.

Devetošolci se po njenih besedah v šolo vračajo predvsem, da se na lep in prijazen način poslovijo od pomembnega poglavja v svojem življenju. Kljub temu pa valet "v običajnem pogledu" po besedah ministrice letos ne bo, pri čemer pa sama verjame, da si bodo devetošolci ob pomoči šol in upoštevanju varnostnih navodil vseeno pripravili zaključek, kot se spodobi.

Kljub temu da bodo razredi razdeljeni, pouk bo besedah ministrice ne bo deljen na dopoldanski in popoldanski. V vsakem oddelku bo po en učitelj, pouk bo potekal na običajen način, le v nekoliko drugačnih razmerah. Za otroke s posebnimi potrebami, ki ostajajo doma, bodo učitelji pripravili poseben program.

Dejavnosti, kot so kolesarski izpit ali šola v naravi, bodo letos prestavljene na jesen, ko naj bi bilo za njihovo izvedbo dovolj varno. Poletne organizirane počitniške dejavnosti pa bodo lahko potekale, če bo pri tem mogoče upoštevati vsa varnostna navodila. "Vlada v teh dneh sprejema odlok, ki bo to omogočal," je povedala Kustečeva.

Zoisove štipendije ostajajo, bodo pa po besedah ministrice za njihovo pridobitev spremenjeni pogoji, če bo to treba.

Za 1. september si ministrica želi, da bi se šola začela enako kot pred epidemijo, če se bo kaj zapletlo, pa "bo moralo priti do kombinacije šolanja na daljavo in šolanja v razredu", je povedala.

Ministrstvo je sicer včeraj na skupnem sestanku s šolskim sindikatom Sviz usklajevalo še nekatera odprta vprašanja. Kot je po sestanku povedal glavni tajnik Sviza Branimir Štrukelj, so od ministrstva dobili zagotovilo, da bodo šole in vrtci v ponedeljek na sprejem otrok ustrezno pripravljeni.

Po njegovih besedah je največ neznank v zvezi z možnostjo pomanjkanja kadra oz. preobremenitev tako učiteljev kot tudi vzgojiteljic v vrtcu, pa tudi z zagotavljanjem ustreznih prostorov glede na predvideno delitev skupin v vrtcih. Iz vrtcev je sindikat namreč dobil številna opozorila, da bo to zelo težko oz. celo nemogoče izvesti na način, da bi ob tem upoštevali zdravstvena priporočila.

Spomnil je, da so na sestanku postavili tudi vprašanje dodatnega plačila učiteljem oz. dodatkov, ki so povezani s tveganji in dodatnimi obremenitvami, ki jih interventni zakon navaja - torej v kakšni meri bi lahko bili do tega upravičeni tudi zaposleni v šolah in vrtcih. Dogovorili so se, da se bodo o tem pogovorili v petek.

Ob tem je zagotovil, da bodo učitelji in vzgojitelji storili vse, kar je v njihovi moči, da bo delo potekalo kakovostno. Opozoril je namreč, da je delež staršev, ki se je odločil za vrnitev otrok v vrtce, presenetljivo velik.

Natančne podatke o tem, koliko otrok bo v ponedeljek prišlo v vrtce, na ministrstvu sicer še zbirajo, končno število pa naj bi bilo znano v četrtek. Do včerajšnjega dopoldneva zbrani podatki sicer kažejo, da naj bi se v vrtec vključilo 55 odstotkov vseh otrok 1. starostnega obdobja in 52 odstotkov otrok 2. starostnega obdobja, navajajo na ministrstvu.

Iz oddelka za predšolsko vzgojo in izobraževanje na Mestni občini Ljubljana so za STA sporočili, da se bo v ponedeljek v vrtec vrnilo najmanj 8100 otrok. Vodja oddelka Marija Fabčič je medtem za Radio Slovenija dejala, da so prejšnji petek preliminarni podatki pokazali, da se bo v vrtce vrnilo približno 60 odstotkov otrok, v nekaterih pa je namero izrazilo 76 odstotkov staršev, kar je po njenih besedah zelo veliko, višje od povprečja. Iz drugih vrtcev poročajo o manjših deležih.

Na posamezno vrtčevsko skupino bosta po navedbah ljubljanske občine po dva strokovna delavca, vsi vrtci v prestolnici pa bodo omogočili enoten deveturni poslovni čas od 7. do 16. ure.

O tem, kako bo delo potekalo, vrtci sicer v teh dneh že obveščajo starše.

Na vrnitev učencev k individualnemu pouku instrumentov in petja se te dni pripravljajo tudi glasbene šole. Veliko usklajevanja imajo predvsem tiste, ki pouk izvajajo na več lokacijah, kot je denimo Glasbena šola Ravne na Koroškem.

O poteku dela tudi glasbene šole v teh dneh že obveščajo starše, ki v podpis prejemajo posebne izjave, da otroci v zadnjih dveh tednih niso imeli znake virusnih okužb oz. da niso bili v stiku s potrjeno okuženimi na novi koronavirus.

V glasbenih šolah naj bi sicer po načrtih potekal samo individualni pouk instrumentov in petja, medtem ko bi pouk predmetov, ki se izvajajo skupinsko, še naprej potekal na daljavo in se tako tudi zaključil.