Revija Reporter
Slovenija

Vrtovec: Bomo imeli nacionalnega prevoznika samo za drage lete javnih uslužbencev v Bruselj?

Reporter
11 418

22. jun. 2023 6:00

Deli na:

Jernej Vrtovec

Bobo

Poslanec NSI Jernej Vrtovec je vložil zahtevo za nujno sejo KNJF o finančnih tveganjih, ki jih za državni proračun prinaša morebitna ustanovitev novega nacionalnega letalskega prevoznika. V stranki nasprotujejo ideji, da bi država ustanavljala svojo letalsko družbo in vstopala neposredno v lastništvo podjetja, ter se zavzemajo za strateško partnerstvo z eno od uveljavljenih letalskih družb.

Objavljamo izjavo NSi:

»Letalska povezljivost Slovenije je zagotovo problem, ki ga moramo rešiti. Prava pot je sklenitev strateškega partnerstva z eno od uveljavljenih letalskih družb ter subvencioniranje izvajanja prevozov na določenih strateško pomembnih destinacijah,« je na novinarski konferenci ob zahtevi za sklic nujne seje komisije za nadzor javnih financ dejal poslanec Jernej Vrtovec.

Pojasnil je, da v NSi nasprotujemo ideji, da bi država ustanavljala svojo letalsko družbo in vstopala neposredno v lastništvo podjetja: »Nasprotujemo ideji, da bi Slovenija ustanavljala nacionalno letalsko družbo in vstopala neposredno v lastništvo podjetja, še posebej brez jasne predstavitve finančnih posledic za državni proračun. Od vlade zato pričakujemo jasne informacije o ekonomski upravičenosti vzpostavitve nacionalnega letalskega prevoznika, poslovni načrt, finančno konstrukcijo, časovnico in postopek pogajanj z Evropsko komisijo,« je dejal o študiji, ki jo je na to temo naročila vlada.

Poslanec NSi je opozoril, da omenjena študija ne analizira možnosti spodbujanja nizkocenovnih prevoznikov, ki letijo s sosednjih letališč, za lete z brniškega letališča. »Če je smisel nove nacionalne letalske družbe v tem, da bomo imeli učinkovitejši prevoz potnikov za drage letalske vozovnice v Bruselj oz. za javne uslužbence, je to nesmisel in nastala bi nova luknja brez dna,« je bil kritičen Jernej Vrtovec.

Poleg finančnega tveganja je po mnenju poslanca NSi ključno tudi vprašanje, ali je v Sloveniji sploh dovolj kadra in znanja, da bi uspešno upravljali svojo letalsko družbo. Omenil je tudi, da je bila v času prejšnje vlade aktualna ponudba prevoznika za strateško partnerstvo z že razdelanim urnikom letov in potrebnim finančnim vložkom za prva leta delovanja - šlo je za Lufthansino hčerinsko družbo Air Dolomiti – a žal ni bilo soglasja v koaliciji. Takratno ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo pod vodstvom Zdravka Počivalška iz SMC je proučevalo idejo o ustanovitvi novega prevoznika, a potem, ko je Evropska komisija zavrnila možnost, da bi sredstva pridobili iz sklada za obnovo in razvoj, epiloga te zgodbe ni bilo je pojasnil Vrtovec.