Kje so Zeleni Slovenije, Greenpeace Slovenija, Slovensko društvo za zaščito voda …, ko slovenska vlada zavestno krši zakon, da bi za lakirnico Magna Steyr uredila gradbeno dovoljenje? Kje so vsi znani okoljevarstveniki, ko rezultati javnomnenjske ankete v Podravju potrjujejo večinsko nasprotovanje gradnji lakirnice? Za ljudi je pomembnejša zaščita kmetijskih zemljišč, zato nasprotujejo prisilni razlastitvi z lex Magna.
Vlado Čuš, predsednik Zelenih Slovenije od leta 2004, za Reporter zatrjuje, da so njihovi člani zagotovo aktivni. Običajno delujejo v civilnih iniciativah, ki nastajajo ob določenih okoljevarstvenih problemih v posameznih okoljih. Med njimi izstopa požar v Kemisu, za katerega se Čuš sprašuje, kako je mogoče, da je nastala takšna napaka in katastrofa ob rednem inšpekcijskem nadzoru. Pričakuje, da bo vlada preverila varnost pri drugih, na primer v Kidričevem.
Za Zelene Slovenije je sporna že omenjena nezakonita razlastitev kmetov zaradi gradnje lakirnice Magne Steyr. Vladi očitajo, da je v tej zadevi z enim zakonom odpravila vse druge zakone in postopke: »Rešitev vidimo v spremembi zakonodaje, ki bo ministre in uradnike zavezala k ažurnemu reševanju vlog občin pri sprejemanju OPN (občinskega prostorskega načrta).«
Vlado Čuš: Od kod takšna čudna poslovna logika. Avtomobilske dele naj bi sestavljali v Gradcu, jih nato pripeljali na lakiranje v Hoče.
Brez dvoma gre v primeru lakirniceza škodljivo gradnjo na kmetijskem zemljišču, na katerem bi morali ohraniti pridelavo hrane: »Velja poudariti, da doslej še nobena vlada in z njo pravosodje ni naredila nič, da bi razkrili špekulante, ki so kupovali kmetijska zemljišča in jih s pomočjo raznih lobijev in posameznih županov spreminjali v stavbna ter pri tem mastno zaslužili. Tako so najboljšo kmetijsko zemljo spreminjali v nakupovalne centre. Ti isti ministri in vlade nam nato ves čas govorijo o prehranski samozadostnosti in ekološki pridelavi hrane!«
Preprečitev gradnje lakirnice je izjemno pomembna, saj gre za najbolj strupeni del avtomobilske industrije, opozarja Čuš: »Kaj pomeni kemična industrija, ko gre za vodne vire, imamo v Sloveniji že številne tragične zgodbe. Nenavadno pri projektu Magne Steyr v Hočah je, da lakirnice ne postavijo v avstrijskem Gradcu, kjer je že velik kompleks Magne. Uradni predstavniki Magne Steyr o tem na predstavitvi projekta v Hočah, kljub postavljenemu vprašanju, niso povedali ničesar. Prav tako se postavlja vprašanje, od kod takšna čudna poslovna logika. Avtomobilske dele naj bi sestavljali v Gradcu, jih nato pripeljali na lakiranje v Hoče, potem spet odpeljali nazaj v Gradec. Ali ima lokalna skupnost in vlada glede transportnih poti kakšne rezerve, nam ni znano. V okviru sedanjih prometnih poti taka rešitev ni realna, saj bi nastal prometni kaos.«