Virant je poudaril, da se je DL za tak sklep odločila brez glasu proti. "Ne moremo v tako kratkem času dvakrat zapored dvigniti DDV in s tem še bolj obremeniti gospodarstvo, ki že tako nima dovolj kisika za dihanje," je dodal.
Po njegovi oceni se mora vlada lotiti zlasti ukrepov na izdatkovni strani, ne pa da "vedno izbiramo linijo najmanjšega odpora in dvigujemo davke". Ob tem poudarja, da mora Čufer, ki da je tudi glavni odgovoren za padec nepremičninskega zakona na ustavnem sodišču, priti pred njih s paketom ustreznih ukrepov, o katerih bodo potem razpravljali.
Izpostavil je, da DL s to odločitvijo ne ruši koalicije in niti ne izstopa iz nje, pričakuje pa predloge, ki bodo sprejemljivi za slovensko gospodarstvo in s tem tudi za DL.
Na vprašanje, ali v stranki dviga tega davka v nobenem primeru ne bi podprli - tudi če bi bile stopnje zvišane nekoliko manj - pa Virant ni želel konkretno odgovoriti. Dejal je le, da so se za zdaj opredeljevali do predloga, ki je na mizi.
Koalicija je enotno zatrjevala, da bodo prebrodili težavo, ki je nastala po razveljavitvi zakona o davku na nepremičnine na ustavnem sodišču in jim bo uspelo nadomestiti okoli 200 milijonov evrov izpada v proračunu, a vendarle se je tudi tokrat pokazala različnost njihovih programskih stališč.
Znano je, da od koalicijskih partnerjev dvigu davkov oziroma uvajanju novih najbolj nasprotuje DL, k temu so se partnerji - ravno na željo te stranke - zavezali tudi v prenovljeni koalicijski pogodbi.
Tako je Virant včeraj že pojasnil, da bi bilo za dvig DDV treba spremeniti koalicijsko pogodbo. Opozoril je tudi, da je takšen ukrep za njihovo stranko zelo velik problem, ki ga kot liberalci ne morejo kar tako sprejeti. Po njegovem mnenju je treba izkoristiti drug manevrski prostor, preden se "useka po gospodarstvu in potrošnikih".
Podobno kot v DL tudi v gospodarstvu, ki jih je napovedani dvig DDV močno razburil, rezerve vidijo v javni porabi in pri davčnih blagajnah.
Ostali koalicijski partnerji Čuferjevemu predlogu niso izražali nasprotovanja, čeprav še čakajo na natančne izračune. Te naj bi Čufer predstavil do četrtka.
Splošna stopnja DDV naj bi po predlogu znašala 24 odstotkov (zdaj 22 odstotkov), znižana stopnja, s katero so med drugim obdavčeni hrana in zdravila, pa 10 odstotkov (zdaj 9,5 odstotka). Ukrep naj bi začel veljati s 1. majem.
V četrtek naj bi vlada tudi nameravala predlagati takšen dvig DDV, a zaradi nasprotovanja DL do tega očitno ne bo prišlo.