Novi svetovni prvak formule 1 je Nemec Sebastian Vettel (Red Bull), ki je zmagal na današnji zadnji dirki sezone 2010 v Abu Dabiju. Doslej vodilni v skupnem seštevku SP Španec Fernando Alonso (Ferrari) je bil le sedmi, kar je bilo premalo za ubranitev 15 točk naskoka.
Na zadnji dirki sezone sta se na zmagovalne stopničke povzpela še britanska dirkača McLaren-Mercedesa Lewis Hamilton in Jenson Button.
V Abu Dabiju je bil v igri za naslov poleg Vettla, Hamiltona in Alonsa še drugi Red Bullov dirkač Avstralec Mark Webber, ki pa je bil na koncu še mesto slabši od Alonsa.
Teorija pred zadnjo dirko sezone je bila jasna: Alonso je imel 246 točk, Webber 238, Vettel 231, Hamilton pa 222. Edini, ki je povsem sam odločal o svoji usodim, je bil Alonso. Če bi bil svetovni prvak iz let 2005 in 2006 prvi ali drugi, bi bil prvak še tretjič ne glede na uvrstitve tekmecev. Drugi trije kandidati bi morali ob lastnih uvrstitvah upoštevati še dosežke preostale trojice.
A že sobotne kvalifikacije so stvari delno postavile na glavo. V ospredju sta bila prav tista, ki sta imela teoretično najmanj možnosti: "pole position" si je priboril Vettel, drugi je bil Hamilton. Alonso je dosegel tretji čas, Webber je bil šele peti in že takrat je bilo za Avstralca možnosti le še za vzorec.
Start dirke je šel na roko Vettlu, ne pa tudi Alonsu in Webbru. Prvega je prehitel Jenson Button, ki je bil v tistem trenutku še svetovni prvak, Webber pa je ostal za Špancem. Za popestritev na startu sta s spektakularnim trčenjem poskrbela veteran Michael Schumacher in Vitantonio Liuzzi.
Na stezo je zapeljal varnostni avto in s tem sprožil dogodke, ki so nazadnje popeljali Vettla do naslova prvaka. Nekateri slabši dirkači so vožnjo za varnostnim vozilom izkoristili za hiter postanek v boksih. Pri Ferrariju so se odločili za nenavadno hiter postanek, potem ko je že v 12. krogu v bokse zavil Webber, ki pa je imel pred tem nekaj težav in je za hip tudi zapeljal s steze. Toda izkazalo se je, da sta bili ti odločitvi taktična napaka, ki je pomagala Vettlu. Tako Alonso kot Webber sta namreč obtičala za tekmeci, predvsem Vitalija Petrova si bo Španec dobro zapomnil. Renaultovega dirkača nikakor ni mogel prehiteti, medtem pa mu je naslov vse bolj uhajal iz rok.
Kajti v ospredju je šlo Vettlu vse po načrtih. Osmoljenec dirke v Koreji, ko je vodil, a mu je deset krogov pred koncem odpovedal motor, ni naredil napake. Po postanku v boksih je padel na drugo mesto, pred njim je bil Button. Toda ko je bil pri mehanikih še odhajajoči svetovni prvak, je Vettel spet prišel na vrh in tam ostal do cilja.
Alonso bi moral priti vsaj do četrtega mesta, če bi želel ob vodstvu Vettla priti do naslova. A Španec se je v zadnjem delu dirke enako neuspešno kot 20 krogov pred tem boril najprej z enim Renaultom, po postanku Roberta Kubice v boksih pa z obema. Prehitel ni nobenega in je ciljno črto prevozil na sedmem mestu. Webber je bil mesto za njim, tudi on zelo oddaljen od skupne lovorike.
V ospredju pa se je zmage in naslova veselil mladi Nemec. Čustva so ga izdala že med pogovorom z moštvom po radijski zvezi, na zmagovalnem odru pa je britanskima tekmecema iz McLarna - Hamliton in Button, svetovna prvaka iz let 2009 in 2008, sta z drugim in tretjim mestom simbolično pospremila na vrh novega prvaka - dovolil, da sta ga obilno zalila s pijačo.
"Neverjetno. Za moštvom je zelo čustven teden. Sebastian je prvič na vrhu SP, toda tam je takrat, ko je najbolj pomembno, na koncu sezone. Osvojili smo dva naslova, noro," se je veselil vodja Red Bulla Christian Horner.
S 23 leti in 106 dnevi je Vettel postal tudi najmlajši svetovni prvak vseh časov. Pred njim se je lahko s tem pohvalil Hamilton, ki je bil pred dvema letoma ob osvojitvi naslova star 23 let in 307 dni. Končni vrstni red v SP je tako prvi Vettel z 256 točkami, Alonso jih ima 252, Webber 242, Hamilton pa je prišel do 240. Konstruktorski naslov si je že pred zadnjo dirko zagotovil Red Bull.
Novi svetovni prvak je takoj po dirki le stežka strnil vtise: "Saj ne vem, kaj naj rečem. Presrečen sem, do cilja pa nisem bil čisto prepričan, da sem res prvak. Šele ko sem po radiu slišal 'ti si prvak', je bilo vse jasno," je dejal Vettel in se ozrl na sezono: "Bilo je neverjetno težko, tako fizično kot psihično. A vseskozi sem verjel vase. Hvala vsem, ki so mi pomagali na poti do naslova."
Precej bolj kisle volje je bil Aloso, ki je med počasno vožnjo v bokse z roko pokazal Petrovu, da mu ni bilo všeč, ker ni mogel priti mimo njega, a le priznal: "Dirko smo izgubili v obdobju varnostnega avtomobila in takrat, ko nisem mogel priti mimo Renaulta."
- svetovni prvaki: leto prvak - dirkači (država/moštvo) prvak - konstruktorji ------------------------------------------------------------------- 1950 Giuseppe Farina (Ita/Alfa Romeo) - 1951 Juan Manuel Fangio (Arg/Alfa Romeo) - 1952 Alberto Ascari (Ita/Ferrari) - 1953 Alberto Ascari (Ita/Ferrari) - 1954 Juan Manuel Fangio (Arg/Mercedes, Maserati) - 1955 Juan Manuel Fangio (Arg/Mercedes) - 1956 Juan Manuel Fangio (Arg/Lancia, Ferrari) - 1957 Juan Manuel Fangio (Arg/Maserati) - 1958 Mike Hawthorn (VBr/Ferrari) Vanwall 1959 Jack Brabham (Avs/Cooper-Climax) Cooper 1960 Jack Brabham (Avs/Cooper-Climax) Cooper 1961 Phil Hill (ZDA/Ferrari) Ferrari 1962 Graham Hill (VBr/BRM) BRM 1963 Jim Clark (VBr/Lotus-Climax) Lotus 1964 John Surtees (VBr/Ferrari) Ferrari 1965 Jim Clark (VBr/Lotus-Climax) Lotus 1966 Jack Brabham (Avs/Brabham-Repco) Brabham 1967 Dennis Hulme (NZl/Brabham-Repco) Brabham 1968 Graham Hill (VBr/Lotus-Ford) Lotus 1969 Jackie Stewart (VBr/Matra-Ford) Matra 1970 Jochen Rindt (Avt/Lotus-Ford) Lotus 1971 Jackie Stewart (VBr/Tyrrell-Ford) Tyrrell 1972 Emerson Fittipaldi (Bra/Lotus-Ford) Lotus 1973 Jackie Stewart (VBr/Tyrrell-Ford) Lotus 1974 Emerson Fittipaldi (Bra/McLaren-Ford) McLaren 1975 Niki Lauda (Avt/Ferrari) Ferrari 1976 James Hunt (VBr/McLaren-Ford) Ferrari 1977 Niki Lauda (Avt/Ferrari) Ferrari 1978 Mario Andretti (ZDA/Lotus-Ford) Lotus 1979 Jody Scheckter (JAR/Ferrari) Ferrari 1980 Alan Jones (Avs/Williams-Ford) Williams 1981 Nelson Piquet (Bra/Brabham-Ford) Williams 1982 Keke Rosberg (Fin/Williams-Ford) Ferrari 1983 Nelson Piquet (Bra/Brabham-BMW Turbo) Ferrari 1984 Niki Lauda (Avt/McLaren-Porsche Turbo) McLaren 1985 Alain Prost (Fra/McLaren-Porsche Turbo) McLaren 1986 Alain Prost (Fra/McLaren-Porsche Turbo) Williams 1987 Nelson Piquet (Bra/Williams-Honda Turbo) Williams 1988 Ayrton Senna (Bra/McLaren-Honda Turbo) McLaren 1989 Alain Prost (Fra/McLaren-Honda) McLaren 1990 Ayrton Senna (Bra/McLaren-Honda) McLaren 1991 Ayrton Senna (Bra/McLaren-Honda) McLaren 1992 Nigel Mansell (VBr/Williams-Renault) Williams 1993 Alain Prost (Fra/Williams-Renault) Williams 1994 Michael Schumacher (Nem/Benetton-Ford) Williams 1995 Michael Schumacher (Nem/Benetton-Renault) Benetton 1996 Damon Hill (VBr/Williams-Renault) Williams 1997 Jacques Villeneuve (Kan/Williams-Renault) Williams 1998 Mika Häkkinen (Fin/McLaren-Mercedes) McLaren 1999 Mika Häkkinen (Fin/McLaren-Mercedes) Ferrari 2000 Michael Schumacher (Nem/Ferrari) Ferrari 2001 Michael Schumacher (Nem/Ferrari) Ferrari 2002 Michael Schumacher (Nem/Ferrari) Ferrari 2003 Michael Schumacher (Nem/Ferrari) Ferrari 2004 Michael Schumacher (Nem/Ferrari) Ferrari 2005 Fernando Alonso (Špa/Renault) Renault 2006 Fernando Alonso (Špa/Renault) Renault 2007 Kimi Räikkönen (Fin/Ferrari) Ferrari 2008 Lewis Hamilton (VBr/McLaren-Mercedes) Ferrari 2009 Jenson Button (VBr/Brawn-Mercedes) Brawn 2010 Sebastian Vettel (Nem/Red Bull) Red Bull