GJtPNFnW4AAxeMl Svet24.si

Hud potres prizadel okolico Vidma; tla so se ...

433132554_2134136413613298_5685619191041566114_n Svet24.si

Policija prekinila iskanje male Danke v Banjskem ...

1663812312-036mv Necenzurirano

Kakšna stavka? Največja zasebna klinika podira ...

janez janša, shod Reporter.si

Kdo ima koga za norca? Janša, večkrat v ...

slovenija portugalska ronaldo 3 Ekipa24.si

Jaaaa!!! Norišnica v Stožicah, Slovenija na ...

Ena zadnjih fotografij kralja Karla III., na njegovem obrazu je videti žalost in trpljenje Odkrito.si

Razpad monarhije? Veriga sramotnih neresnic

peter prevc Ekipa24.si

Največji hit! Pojavil se je posnetek enega od ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Vettel svetovni prvak F1

Deli na:

Novi svetovni prvak formule 1 je Nemec Sebastian Vettel (Red Bull), ki je zmagal na današnji zadnji dirki sezone 2010 v Abu Dabiju. Doslej vodilni v skupnem seštevku SP Španec Fernando Alonso (Ferrari) je bil le sedmi, kar je bilo premalo za ubranitev 15 točk naskoka.

Novi svetovni prvak formule 1 je Nemec Sebastian Vettel (Red Bull), ki je zmagal na današnji zadnji dirki sezone 2010 v Abu Dabiju. Doslej vodilni v skupnem seštevku SP Španec Fernando Alonso (Ferrari) je bil le sedmi, kar je bilo premalo za ubranitev 15 točk naskoka.

Na zadnji dirki sezone sta se na zmagovalne stopničke povzpela še britanska dirkača McLaren-Mercedesa Lewis Hamilton in Jenson Button.

V Abu Dabiju je bil v igri za naslov poleg Vettla, Hamiltona in Alonsa še drugi Red Bullov dirkač Avstralec Mark Webber, ki pa je bil na koncu še mesto slabši od Alonsa.

Teorija pred zadnjo dirko sezone je bila jasna: Alonso je imel 246 točk, Webber 238, Vettel 231, Hamilton pa 222. Edini, ki je povsem sam odločal o svoji usodim, je bil Alonso. Če bi bil svetovni prvak iz let 2005 in 2006 prvi ali drugi, bi bil prvak še tretjič ne glede na uvrstitve tekmecev. Drugi trije kandidati bi morali ob lastnih uvrstitvah upoštevati še dosežke preostale trojice.

A že sobotne kvalifikacije so stvari delno postavile na glavo. V ospredju sta bila prav tista, ki sta imela teoretično najmanj možnosti: "pole position" si je priboril Vettel, drugi je bil Hamilton. Alonso je dosegel tretji čas, Webber je bil šele peti in že takrat je bilo za Avstralca možnosti le še za vzorec.

Start dirke je šel na roko Vettlu, ne pa tudi Alonsu in Webbru. Prvega je prehitel Jenson Button, ki je bil v tistem trenutku še svetovni prvak, Webber pa je ostal za Špancem. Za popestritev na startu sta s spektakularnim trčenjem poskrbela veteran Michael Schumacher in Vitantonio Liuzzi.

Na stezo je zapeljal varnostni avto in s tem sprožil dogodke, ki so nazadnje popeljali Vettla do naslova prvaka. Nekateri slabši dirkači so vožnjo za varnostnim vozilom izkoristili za hiter postanek v boksih. Pri Ferrariju so se odločili za nenavadno hiter postanek, potem ko je že v 12. krogu v bokse zavil Webber, ki pa je imel pred tem nekaj težav in je za hip tudi zapeljal s steze. Toda izkazalo se je, da sta bili ti odločitvi taktična napaka, ki je pomagala Vettlu. Tako Alonso kot Webber sta namreč obtičala za tekmeci, predvsem Vitalija Petrova si bo Španec dobro zapomnil. Renaultovega dirkača nikakor ni mogel prehiteti, medtem pa mu je naslov vse bolj uhajal iz rok.

Kajti v ospredju je šlo Vettlu vse po načrtih. Osmoljenec dirke v Koreji, ko je vodil, a mu je deset krogov pred koncem odpovedal motor, ni naredil napake. Po postanku v boksih je padel na drugo mesto, pred njim je bil Button. Toda ko je bil pri mehanikih še odhajajoči svetovni prvak, je Vettel spet prišel na vrh in tam ostal do cilja.

Alonso bi moral priti vsaj do četrtega mesta, če bi želel ob vodstvu Vettla priti do naslova. A Španec se je v zadnjem delu dirke enako neuspešno kot 20 krogov pred tem boril najprej z enim Renaultom, po postanku Roberta Kubice v boksih pa z obema. Prehitel ni nobenega in je ciljno črto prevozil na sedmem mestu. Webber je bil mesto za njim, tudi on zelo oddaljen od skupne lovorike.

V ospredju pa se je zmage in naslova veselil mladi Nemec. Čustva so ga izdala že med pogovorom z moštvom po radijski zvezi, na zmagovalnem odru pa je britanskima tekmecema iz McLarna - Hamliton in Button, svetovna prvaka iz let 2009 in 2008, sta z drugim in tretjim mestom simbolično pospremila na vrh novega prvaka - dovolil, da sta ga obilno zalila s pijačo.

"Neverjetno. Za moštvom je zelo čustven teden. Sebastian je prvič na vrhu SP, toda tam je takrat, ko je najbolj pomembno, na koncu sezone. Osvojili smo dva naslova, noro," se je veselil vodja Red Bulla Christian Horner.

S 23 leti in 106 dnevi je Vettel postal tudi najmlajši svetovni prvak vseh časov. Pred njim se je lahko s tem pohvalil Hamilton, ki je bil pred dvema letoma ob osvojitvi naslova star 23 let in 307 dni. Končni vrstni red v SP je tako prvi Vettel z 256 točkami, Alonso jih ima 252, Webber 242, Hamilton pa je prišel do 240. Konstruktorski naslov si je že pred zadnjo dirko zagotovil Red Bull.

Novi svetovni prvak je takoj po dirki le stežka strnil vtise: "Saj ne vem, kaj naj rečem. Presrečen sem, do cilja pa nisem bil čisto prepričan, da sem res prvak. Šele ko sem po radiu slišal 'ti si prvak', je bilo vse jasno," je dejal Vettel in se ozrl na sezono: "Bilo je neverjetno težko, tako fizično kot psihično. A vseskozi sem verjel vase. Hvala vsem, ki so mi pomagali na poti do naslova."

Precej bolj kisle volje je bil Aloso, ki je med počasno vožnjo v bokse z roko pokazal Petrovu, da mu ni bilo všeč, ker ni mogel priti mimo njega, a le priznal: "Dirko smo izgubili v obdobju varnostnega avtomobila in takrat, ko nisem mogel priti mimo Renaulta."

 

 

- svetovni prvaki:
leto  prvak - dirkači (država/moštvo)         prvak - konstruktorji
-------------------------------------------------------------------
1950  Giuseppe Farina (Ita/Alfa Romeo)                    -
1951  Juan Manuel Fangio (Arg/Alfa Romeo)                 -
1952  Alberto Ascari (Ita/Ferrari)                        -
1953  Alberto Ascari (Ita/Ferrari)                        -
1954  Juan Manuel Fangio (Arg/Mercedes, Maserati)         -
1955  Juan Manuel Fangio (Arg/Mercedes)                   -
1956  Juan Manuel Fangio (Arg/Lancia, Ferrari)            -
1957  Juan Manuel Fangio (Arg/Maserati)                   -
1958  Mike Hawthorn (VBr/Ferrari)                       Vanwall
1959  Jack Brabham (Avs/Cooper-Climax)                  Cooper
1960  Jack Brabham (Avs/Cooper-Climax)                  Cooper
1961  Phil Hill (ZDA/Ferrari)                           Ferrari
1962  Graham Hill (VBr/BRM)                             BRM
1963  Jim Clark (VBr/Lotus-Climax)                      Lotus
1964  John Surtees (VBr/Ferrari)                        Ferrari
1965  Jim Clark (VBr/Lotus-Climax)                      Lotus
1966  Jack Brabham (Avs/Brabham-Repco)                  Brabham
1967  Dennis Hulme (NZl/Brabham-Repco)                  Brabham
1968  Graham Hill (VBr/Lotus-Ford)                      Lotus
1969  Jackie Stewart (VBr/Matra-Ford)                   Matra
1970  Jochen Rindt (Avt/Lotus-Ford)                     Lotus
1971  Jackie Stewart (VBr/Tyrrell-Ford)                 Tyrrell
1972  Emerson Fittipaldi (Bra/Lotus-Ford)               Lotus
1973  Jackie Stewart (VBr/Tyrrell-Ford)                 Lotus
1974  Emerson Fittipaldi (Bra/McLaren-Ford)             McLaren
1975  Niki Lauda (Avt/Ferrari)                          Ferrari
1976  James Hunt (VBr/McLaren-Ford)                     Ferrari
1977  Niki Lauda (Avt/Ferrari)                          Ferrari
1978  Mario Andretti (ZDA/Lotus-Ford)                   Lotus
1979  Jody Scheckter (JAR/Ferrari)                      Ferrari
1980  Alan Jones (Avs/Williams-Ford)                    Williams
1981  Nelson Piquet (Bra/Brabham-Ford)                  Williams
1982  Keke Rosberg (Fin/Williams-Ford)                  Ferrari
1983  Nelson Piquet (Bra/Brabham-BMW Turbo)             Ferrari
1984  Niki Lauda (Avt/McLaren-Porsche Turbo)            McLaren
1985  Alain Prost (Fra/McLaren-Porsche Turbo)           McLaren
1986  Alain Prost (Fra/McLaren-Porsche Turbo)           Williams
1987  Nelson Piquet (Bra/Williams-Honda Turbo)          Williams
1988  Ayrton Senna (Bra/McLaren-Honda Turbo)            McLaren
1989  Alain Prost (Fra/McLaren-Honda)                   McLaren
1990  Ayrton Senna (Bra/McLaren-Honda)                  McLaren
1991  Ayrton Senna (Bra/McLaren-Honda)                  McLaren
1992  Nigel Mansell (VBr/Williams-Renault)              Williams
1993  Alain Prost (Fra/Williams-Renault)                Williams
1994  Michael Schumacher (Nem/Benetton-Ford)            Williams
1995  Michael Schumacher (Nem/Benetton-Renault)         Benetton
1996  Damon Hill (VBr/Williams-Renault)                 Williams
1997  Jacques Villeneuve (Kan/Williams-Renault)         Williams
1998  Mika Häkkinen (Fin/McLaren-Mercedes)              McLaren
1999  Mika Häkkinen (Fin/McLaren-Mercedes)              Ferrari
2000  Michael Schumacher (Nem/Ferrari)                  Ferrari
2001  Michael Schumacher (Nem/Ferrari)                  Ferrari
2002  Michael Schumacher (Nem/Ferrari)                  Ferrari
2003  Michael Schumacher (Nem/Ferrari)                  Ferrari
2004  Michael Schumacher (Nem/Ferrari)                  Ferrari
2005  Fernando Alonso (Špa/Renault)                     Renault
2006  Fernando Alonso (Špa/Renault)                     Renault
2007  Kimi Räikkönen (Fin/Ferrari)                      Ferrari
2008  Lewis Hamilton (VBr/McLaren-Mercedes)             Ferrari
2009  Jenson Button (VBr/Brawn-Mercedes)                Brawn
2010  Sebastian Vettel (Nem/Red Bull)                   Red Bull