Kdor se vozi z avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa (LPP), je že opazil, da na avtobuse vstopa vse več varnostnikov. Običajno sta plačilo prevoza preverjala dva kontrolorja, vse več je zdaj primerov, ko je kontrolor en sam, poleg njega je tudi varnostnik. V LPP pravijo, da je tak ukrep potreben zaradi potnikov, ki ne želijo kontrolorju pokazati urbane.
Če pustimo ob strani vse težave, ki jih imajo potniki na ljubljanskih avtobusih mestnega prometa, jim očitno vsaj za varnost ni treba skrbeti. Na avtobusih, kamor vstopi kontrolor, ki preverja, ali je potnik plačal voznino, je poleg tudi varnostnik.
»Varnostniki ugotavljajo istovetnost kršitelja, da LPP nato vloži predlog za izrek kazenske sankcije zoper kršitelja. Če varnostnik ne more ugotoviti identitete kršitelja, ga lahko tudi pridrži do prihoda policije, ki ugotovi identiteto kršitelja,« pravijo na LPP. Trdijo, da so to prakso začeli že leta 2015, ko je bil avtobus definiran kot »premikajoče se varovano območje«.
Ukrep z varnostniki na avtobusih LPP se je sicer izkazal za upravičenega, a potnikom vendarle daje občutek nelagodja, saj se ustvarja vtis izrednih razmer. V Zahodni Evropi jih imajo zaradi morebitnih terorističnih napadov in divjanja migrantov v javnih prevozih, v Ljubljani predvsem zaradi neplačnikov.
»Za sedaj stalni ukrep nadzora plačila voznine kontrolorjev z varnostniki smo se odločili, ker ugotavljamo vse večjo rast neplačevanja prevoza z avtobusi LPP. Z varnostnikom smo pridobili več možnosti ukrepanja. V preteklosti je bilo od 30 do 40 odstotkov takih potnikov, ki nočejo izročiti urbane v pregled kontrolorju z obrazložitvijo, da je nimajo. Varnostnik zato sedaj osebo identificira, da lahko LPP ukrepa dalje.«
Tako pravijo v LPP, od koder potnike pozivajo, naj se z rednim plačilom izognejo nevšečnostim, poleg tega je potnik s plačilom tudi zavarovan.