stojnice, belvedere Svet24.si

Foto: Prodajalci okupirali istrske ceste, stojnice...

mladič srne trava Svet24.si

Foto: Za varnost živali na travinju je mogoče ...

1711036296-dsc9299-01-1711036248215 Necenzurirano

Od Žuglja do Žaklja: ko zloraba institucij ...

jansa orban budimpesta cpac Reporter.si

Klavrn zaton Janeza Janše: Hrvat Plenković je ...

hezonja Ekipa24.si

Sramoten izpad! Hrvaški reprezentant in član ...

rudi-mlakar Njena.si

Rudi tudi v zunanjem svetu vse bolj priljubljen

parfumi Ekipa24.si

Kamera ujela znanega in uglednega slovenskega ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

V ZL udarili po Gašperšiću: Ni nič drugega kot lakaj zasebnega kapitala

Deli na:
V ZL udarili po Gašperšiću: Ni nič drugega kot lakaj zasebnega kapitala

Foto: Bobo

Ključni očitki vlagateljev interpelacije zoper ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča so zaviranje gradnje drugega tira, privatizacija državne strateške infrastrukture, sumi nezakonitega delovanja in površnost pri vodenju resorja, je danes v DZ naštel poslanec ZL Matej T. Vatovec.

Vatovec se je v obrazložitvi očitkov najdlje zadržal pri projektu drugega železniškega tira Koper-Divača. Spomnil je, da je minister projektu nasprotoval že ob imenovanju na položaj, nato pa nasprotovanje kmalu zamenjal za zaviranje, saj vztraja pri izvedbi prek javno-zasebnega partnerstva, ki da je najdražji možen način gradnje in pomeni tudi privatizacijo infrastrukture.

Gašperšič: Interpelacija poskus preprečitve izvedbe drugega tira z javno-zasebnim partnerstvom

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je danes v DZ zavrnil vse očitke iz interpelacije, ki so jo pripravili poslanci ZL. Ocenjuje, da je temeljno jabolko spora projekt izgradnje drugega tira Koper-Divača, interpelacijo pa razume kot možen, a nespameten poskus preprečiti, da bi se projekt izvedel z javno-zasebnim partnerstvom.
 
Minister je drugi železniški tir Koper-Divača označil kot prioriteto vlade, ministrstva in njega kot ministra. Spomnil je na vse dosedanje aktivnosti v zvezi s projektom in zatrdil, da izvedba projekta ni bila nikoli vprašljiva, ampak da so se vsa vprašanja nanašala le na časovno dinamiko in finančno konstrukcijo.

"Vlada si prizadeva za takšno realizacijo tega strateškega projekta, da ne bo povečan javni dolg, državni proračun in davkoplačevalce pa bo kar najmanj obremenil," je dejal in pojasnil, da je to ključni razlog za lansko odločitev, da se projekt izvede v obliki javno-zasebnega partnerstva. V ta namen so naročili tudi revizijo projekta drugi tir, katere prve ugotovitve naj bi prejeli konec tega meseca.

Gašperšič je pojasnil, da je na začetek gradnje drugega tira v letu 2017 tudi vezal svoj mandat, ki ga bo, kot zatrjuje, v primeru neuspeha vrnil predsedniku vlade. Očitke iz interpelacije, da zavira gradnjo, pa je ocenil kot poskus preprečitve izvedbe projekta prek javno-zasebnega partnerstva. "Kdor nasprotuje temu, nasprotuje gradnji drugega tira," je poudaril.

Minister je dejal, da se je vlada za javno-zasebno partnerstvo odločila zaradi slabih izkušenj s financiranjem nekaterih infrastrukturnih investicij v preteklosti, denimo Teša 6, zaradi makrofiskalnih omejitev in zato, da breme projekta nosijo tudi prejemniki njegovih neposrednih koristi, ne pa samo davkoplačevalci.

Glede očitka o pritiskih na nadzornike Darsa in Luke Koper je Gašperšič poudaril, da ne gre za nobeno dokazano nezakonito vplivanje, temveč vlagatelji interpelacije navajajo zgolj sume. "In ko bodo ti zavrnjeni, se bodo lahko predlagatelji v slogu najpogrošnejših tabloidov izgovarjali na to, da so govorili le o sumih. Vmes pa je storjena nepopravljiva škoda, saj za dobro zgodbo ni boljšega od slabih sumov," je bil oster minister, ki ni, kot je zatrdil, nikoli od nadzornikov zahteval nobene zamenjave.

Namesto k širitvi sumov je pozval k prizadevanjem za resnico. Ta pa je, tako Gašperšič, da so bili sumi v javnost izrečeni šele takrat, ko je Slovenski državni holding predlagal zamenjavo posameznih članov nadzornega sveta Luke Koper, ne pa takrat, ko naj bi se domnevni pritiski zgodili.

Za resničnost teh sumov nikoli ni bil ponujen niti en sam dokaz, poudarja minister, zato je po njegovih besedah izjemno problematično, če sumi postanejo orodje političnega boja. "Verjamem, da bi interpelacije morale temeljiti na dokazih in dejanjih, ne pa na sumih," je dejal.

Po ministrovih besedah prav tako ni nobenega argumenta, da si prizadeva za privatizacijo državne infrastrukture, kot mu očitajo vlagatelji interpelacije. Jih je pa veliko, ki dokazujejo nasprotno, je poudaril in dodal, da ves čas zagovarja stališče, da mora infrastruktura ostati v 100-odstotni lasti države.

Glede očitka, da je bila posodobitev in elektrifikacija železniške proge Pragersko-Hodoš neuspešna, pa je Gašperšič dejal, da je bila ta izvedena v celoti, da so na celotnem odseku izpolnjeni vsi pogoji za električno vleko, da od 15. junija na celotni progi poteka potniški, od 20. junija pa tudi tovorni promet z električno vleko, prevozniki postopoma nadomeščajo dizelske lokomotive z električnimi, električni vlaki nimajo težav z napajanjem, prebivalci in gospodarstvo Goričkega pa ne trpijo zaradi izpadov električne energije.

Zasebnega investitorja za drugi tir je po Vatovčevih besedah namreč mogoče dobiti le na en način - preko razkosanja in privatizacije Luke Koper ali preko privatizacije Slovenskih železnic. "Minister Gašperšič je pokazal, da ni nič drugega kot lakaj zasebnega kapitala, ki steguje prste po slovenski infrastrukturi," je poudaril poslanec in ocenil, da bo v primeru, da Gašperšič ostane na položaju, drugi tir postal nerealizirani slepi tir.

Vatovec, ki je opozoril, da drugi tir še danes nima zaprte finančne konstrukcije, zaradi katere je pogorel tudi na razpisu za evropska sredstva (CEF), je Gašperšiču pri upravljanju z državno infrastrukturo očital tudi lastitev tujih zaslug, saj je edino, kar se je na projektu drugi tir zgodilo v času njegovega ministrovanja, ustanovitev podjetja 2TDK. Podjetje je bilo po Vatovčevem prepričanju ustanovljeno z namenom privatizacije infrastrukture.

Drugega tira po načinu javno-zasebnega partnerstva ni mogoče zgraditi, je prepričan Vatovec, ki poudarja, da minister ni storil nič, da bi našli cenejšo in hitrejšo rešitev za izvedbo projekta. Strošek gradnje bo, kot je dejal, na način javno-zasebnega partnerstva dvakrat višji, kot bi bil pri neposredni javni investiciji, poleg tega v Sloveniji nimamo nobenih izkušenj z javno-zasebnim partnerstvom pri večjih investicijah.

Vlagatelji interpelacije ministru Gašperšiču očitajo tudi pritiske na nadzornike Darsa ter na nadzornike Luke Koper, očitek pa je tudi nedokončanje modernizacije železniške proge Pragersko-Hodoš.

"Minister Gašperšič svojega dela ne opravlja na način, da bi dvigal blaginjo Slovenije, k čemur se je zavezal. Nedelo, slabo delo, zavajanja, privatizacija državne strateške infrastrukture, sumi nezakonitosti so besede, ki najbolje opišejo ministra," je dejal Vatovec in dodal, da vlagatelji interpelacije - to so pripravili v poslanski skupini ZL, s podpisi pa so jo podprli poslanci NP in nepovezan poslanec Andrej Čuš - menijo, da Gašperšič ni primeren za opravljanje funkcije ministra za infrastrukturo.