Gre za raziskavo Medijska kultura in digitalni vsakdan mladih, pri čemer je prva tovrstna v Sloveniji, sodelujočih je bilo več kot tri tisoč mladih. Zanimivi so rezultati o dostopu in rabi tehnologij, prevladujočih medijskih praksah in izbiri vsebin, pravilih uporabe tehnologije doma in v šolah ter o digitalni pismenosti. Spletna raziskava je bila izvedena med marcem in junijem lani. Širše gre za znanstveni raziskovalni projekt Medijski repertoarji mladih. Izidi so vsekakor poučni, o čemer spodaj.
V oči pa bode podatek o spolu sodelujočih srednješolcev. 43,2 odstotka se jih je identificiralo kot fanti, 52,9 odstotka kot dekleta in 3,9 odstotka kot »drugo«. Očitno so jim avtorji raziskave na FDV sami ponudili tudi izbiro »drugo«. Če to prenesemo na celotno srednješolsko populacijo v šolskem letu 2021/2022, skupno število je bilo namreč 75.786, je srednješolcev, ki se nimajo ne za fante ne za dekleta, v Sloveniji skoraj tri tisoč.
Še nekaj o izsledkih: dobra četrtina osnovnošolcev od sedmega do devetega razreda pametni telefon uporablja tri do pet ur dnevno, slaba petina pa celo več kot per ur dnevno. Pri srednješolcih je uporaba še bolj pogosta. Največji delež (43 odstotkov) pametni telefon uporablja od tri do pet ur dnevno, dobra četrtina (27 odstotkov) pa kar od pet do deset ur dnevno. Fantje izrazito pogosteje igrajo igre: dnevno to počne kar 69 odstotkov osnovnošolcev, medtem ko je takih osnovnošolk le tretjina. Dijaki bolj pogosto od dijakinj uporabljajo računalnike, dekleta pa so pogosteje na telefonih.
Skoraj polovica srednješolcev preživi od ene do tri ure dnevno pred televizijo, skoraj petina več od tega, nekateri celo več kot deset ur dnevno. Razlike med mladostniki so zelo velike. Tretjina dijakov za računalniške igre ne porabi praktično nič časa, medtem ko je osem odstotkov takih, ki to počnejo več kot deset ur dnevno.
Osnovnošolci in dijaki v raziskavi najpogosteje uporabljajo družbena omrežja Snapchat, TikTok, Youtube in Instagram. Facebook je dobil le nekaj odstotkov glasov (izbralo ga je šest odstotkov dijakov in štiri odstotke osnovnošolcev). Kar 81 odstotka dijakov in dijakinj meni, da so njihove mame manj digitalno spretne od njih, medtem ko jih očete tako ocenjuje 73 odstotkov.