Revija Reporter
Slovenija

Uprava Darsa in Žerjav odstopajo

8. avg. 2008 10:43 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Uprava Družbe za avtoceste v RS (Dars) je danes vladi ponudila odstop. Kot so med drugim zapisali v izjavi, predor Šentvid kljub velikim sredstvom, ki so bila vložena v projekt, ni v normalni uporabi, za kar se uporabnikom opravičujejo in prevzemajo del posredne odgovornosti za nastali položaj. Nedolgo zatem je svoj odstop iz istega razloga ponudil tudi prometni minister Radovan Žerjav.

Uprava Družbe za avtoceste v RS (Dars) je danes vladi ponudila odstop. Kot so med drugim zapisali v izjavi, predor Šentvid kljub velikim sredstvom, ki so bila vložena v projekt, ni v normalni uporabi, za kar se uporabnikom opravičujejo in prevzemajo del posredne odgovornosti za nastali položaj. Nedolgo zatem je svoj odstop iz istega razloga ponudil tudi prometni minister Radovan Žerjav.

Glede na zadnja dogajanja, povezana predvsem z dogodki okoli odpadanja protipožarne zaščite v predoru Šentvid, je minister za promet Radovan Žerjav predsedniku vlade Janezu Janši danes ponudil odstop. Do odločitve premiera bo še naprej delal vestno in odgovorno kot do zdaj, je povedal na novinarski konferenci v Ljubljani.

"Sam sem trdno prepričan, da sem v zvezi s tem projektom naredil vse in še več, da bi predor bil predan v varno uporabo v dogovorjenem roku. Vsa namigovanja okrog prehitrega odpiranja v smislu predvolilnih potez se mi zdijo nesmiselna," je poudaril.

Kot meni, je bilo njegovo delo ves čas ciljno naravnano in eden od njegovih ključnih ciljev je bil odpiranje predora v dogovorjenem pogodbenem roku ter v okviru dogovorjene pogodbene cene. "Roki za odpiranje tega predora pa so bili, kot verjetno veste, postavljeni že pred mojim prehodom," je minister zapisal v pismu premieru.

"Sam si drugačnega dela ne znam predstavljati in sam drugače niti ne znam delati. V kolikor bi to delo moral opraviti še enkrat, bi ponovno od vseh vpletnih zahteval, da se projekt konča v dogovorjenih rokih in za dogovorjeno ceno," je še poudaril minister. 

Uprava Dars se zaveda, da "danes ne štejejo obljube, ampak dejanski, oprijemljivi rezultati, ki pa v tem primeru niso doseženi, saj predor ni v normalni uporabi". Zato se v upravi čutijo "odgovorne, da vladi ponudimo svoj odstop". Odločitev je petčlanska uprava pod vodstvom Tomislava Nemca, ki je krmilo Darsa prevzel 25. oktobra 2007, sprejela danes in o njej obvestila nadzorni svet družbe in ministra za promet Radovana Žerjava.

Dokler se vlada in minister ne odločita o zadevi, uprava Darsa ne bo dajala nobenih komentarjev. Kot pojasnjuje v pisni izjavi, je od svojega nastopa uspešno uvedla in končala številne pomembne projekte na področju upravljanja in razvoja avtocestnega omrežja v Sloveniji. Med zadnjimi končanimi projekti v juliju sta bila uvedba vinjet in končanje predora Šentvid.

Predvsem dokončanje predora pred letošnjo turistično sezono je bila ena od prioritet uprave, saj "smo se zavedali, da je za uporabnike pomemben vsak dan, ko predor služi svojemu namenu", so zapisali. "Z velikimi napori smo uspeli investicijo ponovno zagnati in od izvajalca SCT novembra 2007 dobiti zagotovilo, da bo predor predan prometu do 1. julija 2008," navajajo.

Uprava Darsa je bila takrat prepričana, da bodo glede na projekt in številne strokovnjake, ki so sodelovali pri izgradnji predora, uporabniki dobili "zanesljiv, varen, trajen in nenazadnje moderen infrastrukturni objekt".

"Predor je bil do roka končan, žal pa ugotavljamo, da vsi sodelujoči v verigi izvedbe tega objekta, posebej pa to velja za izvajalca del, niso bili v celoti kos svoji nalogi," je prepričana uprava Darsa. Takoj po odprtju predora se je pokazalo, da protipožarna zaščita ni primerno nanesena.

"Uprava Darsa od trenutka, ko je odpadel prvi omet, pravno-formalno in tudi dejansko ni imela drugih možnosti, kot da je od SCT večkrat zahtevala, da zagotovi absolutno varen predor in izvede potrebno sanacijo," so zapisali.

Žal so, kot so poudarili, verjeli izvajalčevi izjavi, da je nevaren omet odstranjen, ter na podlagi tega dovolili vnovično uporabo predora, kar "pa je pripeljalo do ogrožanja varnosti prometa v predoru". Ravno tako do danes od izvajalca niso prejeli niti vsebinskega niti terminskega načrta sanacije protipožarne zaščite, so opozorili.

"Za odpadanje ometa in nastali položaj kljub nedvoumnim zaključkom projektanta, nadzornega inženirja in zunanje kontrole kakovosti, da je to posledica nekakovostne izvedbe, do danes nihče ni želel javno prevzeti odgovornosti," opozarja uprava Darsa. Prav tako, dodaja v izjavi, se nihče od tehničnih akterjev gradnje ni opravičil ne uporabnikom ne naročniku za velike motnje, ki nastajajo ob uporabi predora.