Revija Reporter
Slovenija

Ukrepi za poplavno varnost Železnikov se zamikajo

STA

15. nov. 2019 11:18 Osveženo: 11:18 / 15. 11. 2019

Deli na:

Upravno sodišče je razveljavilo okoljevarstveno soglasje za prestavitev regionalne ceste Podrošt-Češnjica in ureditev vodne infrastrukture za zagotavljanje poplavne varnosti Železnikov ter zadevo vrnilo v ponovno odločanje. To bo znova zamaknilo izvedbo ukrepov pa zmanjšanje poplavne ogroženosti Železnikov.

Agencija RS za okolje (Arso) je konec lanskega leta ministrstvu za okolje in prostor izdala okoljevarstveno soglasje za prestavitev ceste in za prvo fazo ukrepov za večjo poplavno varnost. Vendar je po tožbi lastnice ene izmed hiš ob Selški Sori, odvetnice Marije Konjar, upravno sodišče septembra okoljevarstveno soglasje odpravilo. Arso je sodbo, s katero se mu zadeva vrača v ponovni postopek, prejel konec oktobra.

"Iz obrazložitve sodbe sodišča med ostalim izhaja, da dokler gre za nepremičnino z varovanimi prostori, je vsaka čezmerna obremenitev tožničine nepremičnine, ki presega predpisane vrednosti, nedovoljena in je treba zahtevo za izdajo okoljevarstvenega soglasja zavrniti," so za STA povedali na okoljskem ministrstvu.

Na Arsu pa so pojasnili, da je državni prostorski načrt predvidel odkup in spremembo namembnosti omenjene stanovanjske hiše s pokrito teraso in nadstrešnico. Prodajna pogodba za to zemljišče še ni bila sklenjena, prav tako ni bil izveden postopek razlastitve, medtem ko je bila namembnost navedenega zemljišča že spremenjena v površino ceste.

Iz sodbe upravnega sodišča izhaja, da bi bilo potrebno v presoji vplivov na okolje upoštevati dejansko stanje, pri čemer je stavba še naseljena, in ne spremenjene namenske rabe. Upoštevajoč navedeno bi bilo treba v okoljevarstvenem soglasju natančno in obrazloženo določiti pogoj, ki bi določil, kako naj se poseg izvede, da do čezmernih obremenitev, kot so hrup in vibracije, ne bi prišlo.

"Obnova postopka bo zamaknila začetek gradnje, vse pa je odvisno od nadaljnjega postopka, od kooperativnosti nosilca nameravanega posega ter vključevanja stranske udeleženke," so poudarili na Arsu. Na ministrstvu pa so pojasnili, da zadevo še preučujejo in da več informacij o tem, kako bodo sedaj pristopili k zadevi, še ne morejo podati.

Železniki, ki so jih leta 2007 prizadele katastrofalne poplave in terjale tudi smrtne žrtve, bodo tako še kar nekaj časa čakali na celovito protipoplavno ureditev porečja Selške Sore. Ko je lani projekt šel v pridobivanje ustreznih dovoljenj in zemljišč, je bilo pričakovano, da bodo potrebna zemljišča odkupljena do letošnje pomladi. Za letos so že načrtovali tudi začetek gradbenih del za prestavitev ceste, ki bi jo zaključili prihodnje leto.

Gre za obsežen projekt, ki je še posebej zahteven, ker se izvaja v gosto poseljenem prostoru. Za njegovo izvedbo je treba pridobiti tudi zemljišča, ki so jih nekateri uporabljali mnoga leta, potrebna bo tudi rušitev nekaterih objektov. Da ne bi denimo zaradi ene same parcele stal celoten projekt, pa so predvideli pridobivanje delnih gradbenih dovoljenj.

Ukrepe, ki naj bi bili vredni 34 milijonov evrov, bodo sicer izvedli v dveh tehnično samostojnih gradbenih fazah. Prva faza, ob kateri bodo premaknili tudi približno kilometer ceste skozi Železnike, obsega urejanje vodotoka Selške Sore na območju mesta ter ureditev pritokov Češnjica, Dašnjica in Prednja Smoleva.

Druga faza bo zajemala gradnjo pregrade in ureditev suhega zadrževalnika, ki se bo ob poplavah napolnil z vodo in na ta način zmanjšal pretok v strugi vodotoka. Z vsemi temi ukrepi naj bi bila zagotovljena bistveno večja poplavna varnost celotnih Železnikov, kjer so poplave v zadnjih 40 letih kar sedemkrat huje prizadele lokalne prebivalce.