Freudenstein je s predsednikom centra Mikulašem Dzurdindo napisal prispevek Zakaj moramo krščanski demokrati braniti liberalno demokracijo, vendar tudi razmišljati o novih političnih strategijah. V njem sta zapisala, da je liberalna demokracija sistem vrednot in ne ideologija ter da je za mnoge v ELS obramba liberalne demokracije del njihove politične identitete, vendar pa ji nekateri tako v ELS kot zunaj nje oporekajo.
Pri tem sta bržkone imela v mislih Viktorja Orbana in Jarosława Kaczyńskega, ki ostro nasprotujeta liberalni demokraciji in imata oba težave z razumevanjem človekovih pravic in svoboščin, civilne družbe ter avtonomije univerze, pravosodja in medijev.
Ko je Freudenstein članek objavil na tviterju in pozval k branju, ga je Janša okrcal: »Liberalna ali krščanska ali preprosto pravilno zgolj demokracija? Ali Martensov center dela za Prenovimo Evropo (liberalci – op. p.) ali ELS?« Freudenstein mu je odvrnil: »Z vsem spoštovanjem, Gospod Predsednik …« Slednji dve besedi mu je napisal v slovenščini in z velikima začetnicama, tako kot prvaku SDS pišejo mnogi vdani člani, kar kaže, da zelo dobro pozna slovenske razmere.
Freudenstein je nadaljeval, da je liberalna demokracija sistem vladavine, krščanska demokracija pa je zgolj ena od idej. Zato morajo krščanski demokrati braniti liberalno demokracijo, tudi novi predsednik ELS Donald Tusk jo brani. »Ne, demokracija je oblika vladavine. Krščanska, liberalna in socialna demokracija pa so ideje. Celo Donald Tusk ni nad to preprosto logiko,« je bil oster Janša. Freudenstein pa mu ni več odgovarjal, saj v tem ni videl smisla. Janša pač zagovarja logiko svojega prijatelja in mecena Orbana, ki so mu zaradi avtoritarnih potez zamrznili članstvo v ELS.
Politolog in bivši prvak SD Igor Lukšič pravi, da ima Janša bolj prav na ravni teoretskega argumenta, na ravni političnega pa Freudenstein: »Demokracija je oblika vladavine. Liberalizem je politična filozofija, ki je v resnici antidemokratična. Liberalizem ne mara demokracije, se je in se še proti njej bori: liberalizem nam vsiljuje republiko, to je vladavino peščice ljudi in ne večine. Liberalizem ščiti predvsem princip privatne lastnine in na tem utemeljene svobode posameznika ter od tu izpeljanega koncepta človekovih pravic.«
Ker je liberalizmu uspelo ukrasti demokracijo v formi liberalne demokracije in ga predstavljati kot nadpomenko, kar počne Freudenstein, temu konceptu ne more nasprotovati nobena vladajoča politična opcija. Krščanska demokracija pa sprejema vse dobrobiti liberalne demokracije, vendar nasprotuje ljudomrznemu individualizmu in egoizmu, ne sprejema popolnega absolutizma privatne lastnine in gole profitne logike, v ospredje postavlja družino, skupnosti in predvsem krščanstvo kot sistem vrednot in praks.