markacije, lažne-oznake Svet24.si

Zaradi lažnih markacij v smrt zgrmela mlada ...

Nicole, Liam Svet24.si

Rod Stewart bo zopet dedek!

1664402112-20052007-40be20da136e9c7d371b8dedd0c3f276 Necenzurirano

Kaj so govorili Pahor, Lahovnik, Janša & co., ko ...

natasa pirc musar ales musar m24 ss Reporter.si

Kaprice predsednice Nataše in prvega gospoda ...

doncic-biserka-petrovic Ekipa24.si

Do solz! Mama Dražena Petrovića prišla do ...

Ana Klašnja in Lado Bizovičar Revija Stop

Slovenija ima talent: Ste vedeli, da Ana in Lado ...

ales kranjc andreja 24 mm Ekipa24.si

Aleš Kranjc in boj s kruto boleznijo: Zdravniki ...

Slovenija

Tajkuni na reaktivni pogon

Deli na:

Časi najhujše gospodarske krize v zadnjih desetletjih so hudo prizadeli tudi letalske prevoznike, celo tiste uglednejše, ki ponujajo najem poslovnih letal. Cene za to so zdaj rekordno nizke, toda kupcev ni. Preverili smo, katera letala imajo v lasti slovenski premožneži ter s katerimi prestižnimi ptiči se prevažajo. Slovensko zasebno podjetje s svojimi luksuznimi letali prevaža celo 26. najbogatejšega Zemljana.

Časi najhujše gospodarske krize v zadnjih desetletjih so hudo prizadeli tudi letalske prevoznike, celo tiste uglednejše, ki ponujajo najem poslovnih letal. Cene za to so zdaj rekordno nizke, toda kupcev ni. Preverili smo, katera letala imajo v lasti slovenski premožneži ter s katerimi prestižnimi ptiči se prevažajo. Slovensko zasebno podjetje s svojimi luksuznimi letali prevaža celo 26. najbogatejšega Zemljana.

Kdo je lastnik najbolj imenitnega slovenskega letala v zasebni lasti (in se ne ukvarja z letalskim poslom) je težko ugotoviti, saj teh podatkov na Direktoratu za civilno letalstvo pri ministrstvu za promet ne razkrivajo. Največji favorit za lastnika prestižnega reaktivnega letala je Darko Horvat, tretji najbogatejši Slovenec; po lanskoletni lestvici revije Manager ima za 236 milijonov evrov premoženja v Aktivi Holdings s sedežem v nizozemskem Amsterdamu. Horvat je zmagovalec slovenske privatizacijsko certifikatske zgodbe. S trgovanjem in telovadenjem s privatizacijskimi certifikati ter izrivanjem malih delničarjev iz svojih družb je postal prototip novodobnega slovenskega tajkuna. Slovenija je zanj postala premajhna, že pred leti se je menda preselil v London, a je tudi pogost obiskovalec Izraela, s katerim ga vežejo judovske korenine in dobičkonosni posli. V rodni Maribor naj bi se na obisk svojcev večkrat pripeljal z uglednim falconom 2000 EX, takšnim, kot ga ima tudi slovenska vlada, vrednim od 20 do 30 milijonov evrov. Horvat naj ne bi bil le uporabnika falcona, ampak celo njegov lastnik.
Ko smo skušali zadevo preveriti pri njem, smo pri Aktivi Naložbe (njene izvršni direktor je Tadej Počivavšek, v upravnem odboru pa so Anthony Mena, Aleš Okorn in Tadej Počivavšek), katere večinski lastnik je nizozemska Aktiva Holdings, naleteli na skrajno aroganco. Dejali so, da sicer stikov s Horvatom nimajo, vseeno pa naj jim kar pošljemo vprašanja. Očitno so Horvatovi ljudje privzeli manire svojega bogatega lastnika.

Tušev odleteli mustang

Tudi pri Mirku Tušu, drugem slovenskem tajkunu (po premoženju je daleč prvi s 550 milijoni evrov), ki ga zanimajo najodličnejša reaktivna letala, smo naleteli na podoben odklonilen odnos. Lastnik družbe Engrotuš, v katere lasti je trgovska veriga Tuš, si je že pred nekaj leti omislil petsedežno reaktivno poslovno letalo cessna citation mustang. Pri Tušu se predstavnici za stike z javnostjo Anji Marjetič ni zdelo vredno odgovoriti na nekaj naših vprašanj, še več, v dveh dneh je niti njeni sodelavci niso mogli priklicati, kar daje razumevanju pojma odnosov z javnostjo pri Engrotušu še poseben pomen. Pred letom dni so mediji razkrili, da ga je Tuš za 3,1 milijona dolarjev od ameriškega proizvajalca kupil in ga nato še pred prevzemom prodal letalskemu prevozniku, družbi Aviofun iz Libelič na Koroškem. Še pred tem je Branko Vodušek iz družbe Dialog, ki je za Tuš opravljala stike z javnostjo, izjavil, da je Tuš »obudil idejo o ustanovitvi družbe za poslovne in nizkocenovne potniške polete«. Poznavalci so prepričani, da je AvioFun trgovskemu tajkunu zgolj posodil ime, letalo pa naj bi bilo njegova last, toda reaktivna zgodba se je očitno že končala. Lastnik AvioFuna Damijan Cehner je pojasnil, da je bilo letalo že pred dobavo prodano nemškemu kupcu za enako ceno, 3,1 milijona dolarjev.
Poznavalci trdijo, da v sedanjih razmerah ni realna prodaja tovrstnega tipa letala za enako ceno, kot je bilo kupljeno pred nekaj leti. Poleg tega AvioFun na spletu to letalo še vedno prodaja. Cehner pravi, da so se za prodajo odločili tudi zaradi gospodarske recesije, saj se jim trenutno to ne zdi dobra naložba. Opozarja, da imajo težave s poslovanjem tudi drugi prevozniki. V Avstriji je šlo že več družb, ki so ponujale prevoze s poslovnimi letali, v stečaj. Oni nimajo reaktivnih letal, pač pa turbopropelerska letala, ki so tudi varčnejša. Imajo novega pilatusa PC- 6 Porter za 1,5 milijona evrov, ki ga za svoje potrebe najemajo padalci. Za poslovne in turistične polete ponujajo šestsedežno letalo piper PA 34 seneca, vredno okoli 600 tisoč evrov. Za prevoz do Dubrovnika in nazaj računajo na osebi od 400 do 600 evrov, dolet letala je okoli tisoč kilometrov. Med drugimi se z njim za poslovne potrebe po državah prejšnje Jugoslavije prevaža tudi Mirko Tuš s sodelavci.

VEČ V TISKANI IZDAJI