zahi hawass Svet24.si

Resnični Indiana Jones

david cameron, kijev Svet24.si

Britanski zunanji minister z izjavo prestopil ...

matjaz kovacic bobo Necenzurirano

Ne Ljubljana. Da je Maribor izgubil banko, so ...

hisa tomc LJ-pl007 Reporter.si

To so hiše, ki jih evropski poslanci Zver, Tomc ...

roglic Ekipa24.si

Zdaj je znano, kje bo Primož Roglič koval formo ...

Tudi Brad Pitt je obupal .. Odkrito.si

Koga briga Barbariga?!

irving-doncic Ekipa24.si

'Moj brat!' Kakšne besede Kyrieja Irvinga o Luki ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Spletni portal NoviceJutro omenjen v ugledni ameriški reviji Forbes

Deli na:
Spletni portal NoviceJutro omenjen v ugledni ameriški reviji Forbes

Alejandro Chafuen, predsednik Ekonomsko raziskovalne fundacije Atlas, je v svoji zadnji kolumni za ugledno poslovno revijo Forbes omenil slovenski portal NoviceJutro.si med izstopajočimi internetnimi pobudami za širjenje idej svobodnega trga.

Objavljamo prevod Chafuenove kolumne:

Širitev dosega think tankov: rastoč pomen spletnih medijev

V splošnem think tanki ponujajo pet vrst produktov: raziskave, izobraževanje, promocija politik, mreženje in neposredne storitve. V raziskavah in izobraževanju se neodvisni think tanki soočajo z vedno močnejšo konkurenco univerz. V mreženju so lahko družbeni mediji tekmeci, lahko pa tudi dopolnjujejo delo think tankov. Sodelavci slednjih, ki se osredotočajo na mreženje, izkoriščajo socialne medije in uporabljajo zunanje iskalnike in strani, kot so Guidestar, Wikipedia ali Linkedin.

Think tanki, ki se se osredotočajo na promocijo politik, se soočajo z rastočo konkurenco intelektualnih podjetnikov s specializiranimi talenti. Gre za agregate spletnih novic ali urednike spletnih publikacij. Da bi pritegnili bralce, ti agregati polnijo portale s članki, ki nimajo veliko opraviti delom think tankov.

Dobra primera sta Drudge Report ali Real Clear Politics. Ocenjujem, da so okoli tri odstotke člankov na Drudge Reportu napisali voditelji think tankov. Bolj naklonjen jim je Real Clear Politics, ki pa prav tako nagovarja širše občinstvo. Spletni promet obeh portalov zasenči promet večine think tankov. Z več kot 20 milijoni obiskov dnevno ima Drudge večji promet kot vsi ameriški think tanki za promocijo svobodnega trga.

Učinek spletnih think tankov se odraža v številu bralcev člankov na Forbesu.com. Primer je prispevek Ralpha Benka o vladnem nakupu streliva. Pritegnil je precej več obiskovalcev (skoraj milijon) kot jih v letu dni pritegne spletna stran njegovega think tanka. Članek Johna Goddmana o Obamovi zdravstveni reformi je imel 260.000 bralcev, kar je skoraj mesečni spletni promet njegove organizacije. Iz tega lahko potegnemo preprost zaključek: da bi bili učinkoviti v svojih promocijskih prizadevanjih in da bi svoje raziskave predstavljali širšemu občinstvu, morajo think tanki razvijati odnose s temi spletnimi podjetniki in uredniki.

To predstavlja drug izziv za menedžerje think tankov: naučiti se morajo, kako čim bolje zajeti spletni promet svojih »zvezd«. Kot se je pripetilo z Benkom in Goodmanom se neredko zgodi, da nadarjeni posamezniki prekosijo svoje lastne organizacije. Primer je učinek na twitterju. Agustin Etchebarne, vodja argentinskega think tanka Libertad y Progreso, ima več kot 33.000 sledilcev na twitterju, njegov think tank jih nima niti 8000. Juan Carlos Hidalgo iz Cato instituta ima 9500 sledilcev, več kot različne pobude njegove organizacije in tudi mnogih drugih think tankov z milijonskimi proračuni.

Vsi, ki so vpleteni v bitko za ideje, bi morali nadzorovati in navezovati stike s temi spletnimi intelektualnimi podjetniki. Nekateri tuji primeri so vredni pozornosti. Splača se spremljati argentinski El Ojo Digital, saj več kot polovica njegovih vsebin prihaja iz think tankov, tako domačih kot tujih, obeta pa se mu dodatna rast. Sodeluje s Heritage Fountation in s Cato institutom, kakor tudi z več argentinskimi think tanki. Na mesec ima preko 200.000 obiskovalcev, kar je precej več od prometa ostalih think tankov.

Drug nedavni primer je PanamPost. Lociran je v ZDA, nagovarja pa svobodoljubno občinstvo v obeh Amerikah. Manj kot polovica njegovih vsebin prihaja iz think tankov, a načrti za širitev temeljijo na poudarku na člankih z informativno, ne samo analitično vrednostjo. Uredniško je zelo podoben www.elcato.org, Latinski Ameriki namenjenemu spletnemu portalu Cato Institute.

Še en nov primer v Amerikah je www.altavoz.pe, ki so ga zagnali nadarjeni mladi Peruvjci. Le manjši del vsebin Alta Voza je posvečen ekonomskim temam, je pa portal naklonjen svobodnemu trgu. V Mehiki je vsebina Asuntos Capitales sorodna materialu najboljših think tankov.

Trend se pojavlja tudi v Evropi. Večina vsebin portala El Diario Exterior, zdaj v desetem letu delovanja, je delo avtorjev uglednih think tankov. Pokriva ves svet, še posebej dobro pa Evropo in Ameriki. Precej več prometa ima Libertad Digital, ki postaja vse bolj podoben uglednemu časopisu, in ponuja novice in ekonomske analize s perspektive svobodnega trga. Na zahtevnem francoskem trgu nagrajevana spletna stran Contrepoints predstavlja različna stališča, a pošten delež je namenjen pogledom svobodnega trga.

Še dlje na vzhodu, v Romuniji, so nadarjeni spletni podjetniki pomagali spreminjati zgodovino. Platforma Blogary, ki jo vodi Mirel-Valentin Axinte, je bila nadvse pomembna lani, ko so antireformne in protizahodne sile skušale vreči prozahodnega predsednika Traiana Basescuja. Blogary je igral ključno vlogo v internetni kampanji za bojkot referenduma, ki naj bi potrdil prevrat. Referendum ni imel potrebne udeležbe in predsednik se je vrnil na položaj. Blogary je osrednja platforma načelnih, inteligentnih zagovornikov idej svobodne družbe. V Sloveniji NoviceJutro skuša slediti zgledu Drudge Reporta in ponuja povezave do vseh think tankov svobodnega trga.

To je le nekaj primerov, kako lahko spletni trg pomaga think tankom. Vsi, ki želijo širiti ideje svobodnega trga, morajo upoštevati trg internetnih podjetnikov. Tisti, ki želijo pomagati, lahko sodelujejo kot donatorji, investitorji ali oboje. Sam glasujem za oboje.

Chafuenova kolumna v angleškem jeziku na sledeči povezavi:

http://www.forbes.com/sites/alejandrochafuen/2013/09/04/expanding-the-re...