Nedavno smo pisali o spornem načinuoddaje javnega naročila v primeru projekta ureditve prostorov in opreme za program oploditve z biomedicinsko pomočjo v Bolnišnici Postojna (bolnišnica za ženske bolezni in porodništvo). Gre za izvedbo gradbenih, obrtniških in investicijskih del in montažo nepremične opreme.
Posel sta dobila partnerja Kolektor Koling (glavni) in Medicoengineering. Pogodbo so podpisali Aleš Šabeder kot tedanji direktor urada za nadzor, kakovost in investicije v zdravstvu (UNKIZ) 28. marca letos, Tine Vadnal v imenu Kolektorja 12. aprila, Aleksander Merlo, direktor bolnišnice, pa tretjega aprila.
Na ministrstvu za zdravje so še pred začetkom postopka javnega naročanja odločili, da je začetna skupna ocenjena vrednost javnega naročila natanko 900 tisoč evrov brez DDV. In glej ga zlomka, omenjena gradbenika sta na koncu ostala edina ponudnika, ki sta izpolnjevala pogoje, pri čemer sta na pogajanjih ponudila ceno 899.799 evrov brez DDV, torej za zgolj 201 evrov nižjo od te, ki so jo postavili na ministrstvu kot skupno ocenjeno vrednost.
Oziroma gre za zgolj 0,022 odstotka razlike!? Naključje? Na ministrstvo smo vprašali, ali so bili ponudniki na razpisu seznanjeni z ocenjeno vrednostjo investicije. Če da, zakaj in na kakšen način? Če ne, kako komentirajo skoraj identično ponudbo, kot je bila ocenjena vrednost?
Zdaj se lahko vprašamo, kolikšna je verjetnost, da bi ponudnika, ne vedoč vnaprej, za ocenjeno vrednost investicije ponudila ceno, ki se od te razlikuje za dve stotinki odstotka!? Očitno sta bila Kolektor Koling in Medicoengineering o ocenjeni vrednosti nezakonito obveščena, kar je nedvomno kaznivo dejanje zlorabe uradnega položaja.
Odgovarjajo, da ocenjena vrednost javnega naročila, ki izhaja iz projektantske ocene oziroma popisov del ter predhodno pripravljene investicijske dokumentacije, ni bila objavljena. Naročnik investicijske in projektne dokumentacije je običajno javni zdravstveni zavod. Na UNKIZ je bil izveden postopek za oddajo naročila male vrednosti, v strokovni komisiji je sodeloval tudi predstavnik Bolnišnice Postojna.
V okviru postopka so bila izvedena, skladno z zakonom, vnaprej napovedana pogajanja na elektronski način, dodajajo. Ponudbena cena končne prejete ponudbe, oddane v elektronskem sistemu e-JN, je bila v okviru zagotovljenih sredstev naročnika.
Zdaj se lahko vprašamo, kolikšna je verjetnost, da bi ponudnika, ne vedoč vnaprej, za ocenjeno vrednost investicije ponudila ceno, ki se od te razlikuje za dve stotinki odstotka!? Očitno sta bila Kolektor Koling in Medicoengineering o ocenjeni vrednosti nezakonito obveščena, kar je nedvomno kaznivo dejanje zlorabe uradnega položaja. Iz odgovora ministrstva za zdravje, kjer omenjajo, da je v strokovni komisiji za izbiro ponudnika sodeloval tudi predstavnik Bolnišnice Postojna, bi lahko sklepali, da želijo odgovornost za nezakonito predajanje informacij sodelujočim na javnem razpisu prevaliti na ljudi v tej bolnišnici.
A naši viri so prepričani, da je bil vir podatka nekdo z ministrstva za zdravje. Opozarjajo, da imajo nekatere gospe na ministrstvu z dostopom do informacij može zaposlene v Kolektorju Kolingu. O tem morebitnem konfliktu interesov bomo še poizvedeli tudi v komisiji za preprečevanje korupcije.