Revija Reporter
Slovenija

Slovenske banke zaostajajo za časom: z digitalizacijo se jim ne mudi

STA

18. mar. 2018 6:00

Deli na:

Želje in potrebe uporabnikov so že močno zajadrale v digitalno obliko, vendar pa sta ponudba in delovanje spletnih ter mobilnih storitev večine slovenskih bank še vedno preokorni in premalo sledita navadam uporabnikov. Kot ugotavljajo v podjetju E-laborat, le nekaj najboljših sledi trendom ter postavlja nove in izboljšane različice svojih platform.

V okviru raziskave so v podjetju E-laborat analizirali spletna mesta, mobilna spletna mesta in spletne banke z vidika vsebin in funkcionalnosti ter z vidika prilagojenosti navadam in pričakovanjem uporabnikov. To je bila že 12. tovrstna raziskava zapored.

Ugotovili so, da le nekaj najboljših slovenskih bank sledi trendom in postavlja nove in izboljšane različice svojih platform ter tako konkurira tujim bankam. Najboljšo oceno za vsa tri analizirana področja skupaj je dobila NLB, sledita Sberbank in Nova KBM.

V analizi spletnih mest je boljše rezultate od tujega povprečja dosegla edino NLB, v analizi mobilnih spletnih mest pa se glede na rezultate raziskave lahko s kakovostjo tujih bank primerjata le Sberbank in NLB. Dve od slovenskih bank celo nimata prilagojenih spletnih mest za prikaz na mobilnih napravah, to sta BKS Bank in Hranilnica Vipava.

V segmentu mobilnih spletnih mest je sicer zaznati napredek v primerjavi z letom 2016, vendar pa so določene funkcionalnosti, ki so ključne za mobilno poslovanje, še vedno premalo optimizirane oz. prisotne. Med pomanjkljivosti so denimo prenasičenost prvega prikaza z informacijami ali pa odsotnost izpostavitve spletne aplikacije za mobilno bančništvo.

Pomemben del raziskave je bilo ocenjevanje digitalne odzivnosti slovenskih bank. S tem namenom so na elektronske naslove in na spletne kontaktne obrazce poslali povpraševanji o možnosti pridobitve kredita ter o odpiranju računa. V prvi uri se je odzvalo le 12,5 odstotka bank, v istem dnevu pa le dobra polovica.

Med ostalimi indikatorji je raziskava mobilnih spletnih mest slovenskih bank največ pomanjkljivosti zaznala v predstavitvi dostopa do lokacij poslovalnic in bankomatov. Te informacije so uporabnikom mobilnih naprav velikega pomena, saj so izredno funkcionalne in jih uporabniki pogostokrat potrebujejo.

V tujih bankah digitalizaciji bančništva namenjajo več pozornosti in hkrati tudi bolje uveljavljajo nove trende, so povzeli avtorji raziskave. A čeprav so ugotovili, da slovenske banke v vseh kategorijah v povprečju močno zaostajajo, se razlika skozi leta manjša. Pozitiven trend navdaja z upanjem, da bodo slovenske banke v prihodnje postale digitalno bolj konkurenčne tujim, so zapisali.