Slovenec Luka Debevec Mayer, že trikrat najboljši operni pevec Argentine
29. jul. 2015 5:00 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017


»Tukaj res zvoni,« je nad slovenskimi zvonovi navdušen operni pevec Luka Debevec Mayer. Zanj so nekaj posebnega, saj nikjer na svetu ne zvonijo s tako pevnostjo: »Privabijo te, kot bi nekdo rekel, pridi in tudi tukaj poskusi zapeti.« Prav to na svoji zadnji koncertni turneji po vsej Sloveniji počne basbaritonist Luka Debevec Mayer. Zaradi prizadevnosti v iskanju lepote in resničnosti v svojem petju se je uvrstil med najboljše svetovne operne pevce. Ugledna priznanja je prejel tako v Italiji, ki slovi kot domovina opere, kot v Argentini s svetovno znano operno hišo Colon. Argentinsko združenje glasbenih kritikov mu je že trikrat doslej, v sezoni 2004, nato 2009 in 2014 podelilo nagrado za najboljšega pevca Argentine.
Izsek iz intervjuja:
Tudi vaša starša sta prišla v Argentino, tako kot mnogi, med njimi vaša učiteljica Marija Petelin, kot begunca. Manj znano je, da je bil vaš oče v skupini dvanajstih, ki jim je uspelo herojsko pobegniti iz taborišča Teharje. Kako je ta usodni dogodek s srečnim koncem zaznamoval njegovo življenje, kako ste o tem razmišljali v vaši družini? Ste otroci v njem videli heroja?
Ne, ker se nikakor ni kazal kot heroj. Iz taborišča je preprosto pobegnil zato, ker si je želel živeti. In vedno je rekel, »želeti si živeti, to ne pomeni biti heroj, željo po življenju ima vsak človek«. Zaradi vsega tega velikega trpljenja, hvala Bogu, kaj takšnega nisem doživel, se je oče prečiščeval že s pripovedjo, razmišljanjem o tem dogodku, ni pa s tem nikoli oteževal našega življenja. Veliko je bral, od zgodovine, teologije, psihologije, filozofije, vso to humanistično zanimanje za življenje je bilo v njem bistveno prisotno. Nekako je presegel svojo lastno zgodbo, o tem, kako jo je doživljal, je govoril do zadnjega trenutka življenja, v njem so bila vsa ta razmišljanja, kaj pomeni, kadar nekoga duhovno in telesno onemogočaš. Kljub temu v njem ni bilo sovraštva ne žalosti, pa tudi ne malodušnosti. Na žalost ga nisem videl zadnja dva meseca pred smrtjo, saj sem bil v Sloveniji, sem pa imel ravno na zadnji dan njegovega življenja koncert v njegovi rodni vasi. To so takšna naključja.
Kako pogosto ob uspešnih nastopih pomislite na očeta, na njegove mladostne želje, ki jih ni mogel uresničiti zaradi življenjske zgodbe?
Vedno se mi utrne misel, a ne le na očeta, pač pa tudi na mamo. Zaradi usode je v naši družinski zgodbi seveda zelo prisoten moj oče, prisotna pa je tudi mama, a drugače. Vedno kadar grem čez Tromostovje, slišim mamino pripoved: »Naslednji dan so rekli, da bo konec vojne in da bodo bombardirali Ljubljano. Tu ne morem živeti.« Bila je mlada, domov se je vračala iz glasbene šole, kjer se je učila violino. Z inštrumentom je šla čez Tromostovje, ko je prišla domov, je svojim domačim rekla, da gre. Njene sestre so razmišljale o tem, čemu ji je bilo to potrebno, ko pa sem sam kasneje spoznaval svojo mamo, sem ugotovil, da marsičesa ne bi bilo in da ne bi mogla delovati, kot je, če se ne bi odločila, najprej za triletno bivanje v Italiji, nato za odhod v Argentino. Ves čas je bila zelo prisotna, spremljala je očeta, brez nje ne bi mogel vsega tega povedati, razmišljati, doživljati in doživeti tako visoko starost. Imela je posebno, življenjsko in ustvarjalno energijo, z očetom sta imela veselje do življenja, in to veselje ni izginilo kljub vsem preizkušnjam.
Več v tiskani izdaji in v Trafiki za tablične računalnike.
Biografija Luke Debevca Mayerja
Luka Debevec Mayer je bil rojen v Buenos Airesu v Argentini slovenskim staršem. Na Katoliški univerzi je študiral filozofijo ter solopetje na Umetniški akademiji Teatra Colón. Poleg nagrad na tekmovanjih v Argentini (Festivales Musicales in SHELL) in Italiji (Concorso di Opera Riccardo Zandonai, Rovereto ter Concorso Voce di Camera Cesare Seghizzi v Gorici) je prejel štipendije za »masterclass » s slovitimi učitelji: v Parizu z Régine Crespin in Denise Dupleix, v Salzburgu z Marjano Lipovšek in Alfredom Burgstellerjem. V Buenos Airesu je stalni član opernega ansambla Juventus Lyrica, z njim je nastopal v operah Don Giovanni, Čarobna piščal (Papageno in ), Orfej in Evridika, L'enfant et les Sortilèges, Amahl and the Night Visitors, Hoffmannove pripovedke ... Redno sodeluje v Teatru Colon v Buenos Airesu, kjer je doslej pel v Mozartovi Čarobni piščali, Ljubezenskem napoju (Donizetti), Faustovem pogubljenju (Berlioz), Rigolettu (Verdi), Les Indies Galantes (Rameau), Idomeneu (Mozart), Kralj Kandaules (Zemlinsky), Don Kihotu (Massenet) … Pogosto nastopa z recitali samospevov, na repertoarju ima cikluse Schuberta, Mahlerja, Fauréja, Iberta in Duparca. Kot oratorijski solist je pel Bachove kantate, v Maši v h-molu, Matejevem pasijonu, Mozartovem Rekviemu, Haydnovem Stvarjenju in v Stabat Mater, v Beethovnovi Missi Solemnis, Mendelssohnovem Eliju, Rossinijevi Stabat Mater, Verdijevem Rekviemu. Slovi tudi kot odličen izvajalec sodobne glasbe. Za krstno izvedbo vloge Jezusa v Janezovem pasijonu, ki mu jo je posvetil argentinski dirigent in skladatelj Antonio M. Russo, je bil nagrajen. Skupina Vokalni solisti, ki jo je ustanovil, se posveča izvajanju duhovne glasbe in prireja vsakoletne koncerte v božičnem času. To skupino je tudi vodil na turnejah po Sloveniji. Luka Debevec Mayer kot gost sodeluje z znamenitimi svetovnimi opernimi in koncertnimi hišami in orkestri. Argentinsko združenje glasbenih kritikov mu je kar trikrat, najprej v sezoni 2004, nato še 2009 in 2014, podelilo nagrado za najboljšega pevca Argentine.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke