iPhone druge generacije bo enajstega julija na voljo japijem, korporativnim pozerjem in, kot je obljubljeno, tudi navadni raji povsod po Evropi, le (spet) v Sloveniji ne. In medtem ko nekatere kupce nenehno nadgrajevanje i-programa spravlja v finančni obup, drugi novosti iz jabolčnega svežnja, ee, jabolčnega zavitka kar razgrabijo.
Za Apple se je leto začelo precej mlačno na januarski konferenci, kjer je Steve Jobs predstavil novosti iz jabolčnega programa. Najslabše plačani direktor na svetu ne uprizarja vratolomij po sejmiščih, kot to nikakor ni v sramoto početi Microsoftovemu Stevu Ballmerju, a ker se vsakoletna predstavitev novosti podjetja Apple zadnje čase sprevrača v drug, medijski cirkus, strokovnjaki že namigujejo na to, da bi moral zamenjati poklic. Nihče ni ravno s peno na ustih padal po tleh ob napovedi peresno lahkega in izredno tankega prenosnika MacBook Air, saj ni ne med zmogljivejšimi in ne med najcenejšimi, nima optične enote in od kupca zahteva, da za razno periferno železje odšteje še nekaj dodatnih fičnikov, če sploh hoče z njim normalno delati. A kdo ga sploh uporablja za delo? iBog že ne, on z njim deska po spletu.
Logično nadaljevanje uspešnice
Direktor konkurenčnega Ballmerja se je medtem že moral ugrizniti v jezik. Lani je pred izidom prve generacije iPhonov samozavestno napovedoval: »Ni možnosti, 500 dolarjev, kdo bo pa to kupil?«; »ne bo mu uspelo izbojevati zadostnega tržnega deleža«. A Apple je do konca leta 2007 imel pod nogami že 26,7 odstotka tržnega deleža »pametnih« mobilnikov, v prvi četrtini letošnjega leta pa je ta številka zdrsnila na še vedno zavidanja vrednih19,2 odstotka. Od 29. junija lani je bilo do konca leta prodanih štiri milijone iPhonov, v prvem četrtletju leta 2008 pa še 1,7 milijona enot.
Devetega junija je zato na WWDC 2008 (World Wide Developers Conference) Steve Jobs spet blestel kot krojač usod tehnofrikov. Napovedal je drugo generacijo, veliki analitiki trga, kot je Mike Abramsky pri RBC, pa v delirij. Po njihovem mnenju se obeta velikansko povečanje prodaje i-mobilnikov. Do konca leta vsaj 14 milijonov enot, kar je 40 odstotkov nad pričakovanji podjetja Apple, naslednje leto pa naj bi pot v domove kupcev po svetu našlo vsaj 24 milijonov.