Revija Reporter
Slovenija

Šefi Brnika želijo, da država letalskim prevoznikom plača deset evrov za vsakega pripeljanega potnika

STA

21. jun. 2020 6:53 Osveženo: 6:56 / 21. 6. 2020

Deli na:

Fraport Slovenija, ki upravlja z ljubljanskim letališčem, je gospodarskemu ministrstvu poslal predlog za spodbude prevoznikom za letenje na brniško letališče. Z ministrstva odgovora še niso prejeli, danes piše časnik Delo. Poslovodni direktor družbe Zmago Skobir poudarja, da je boj letališč v regiji za prevoznike vse bolj konkurenčen in agresiven.

Kot pravi Skobir, njihov predlog predvideva ponudbo prevoznikom, da jim država v začetni fazi pomaga s spodbudami z denimo desetimi evri za vsakega pripeljanega potnika, kar je po njegovih besedah transparenten način. "S tem bi jim pokrila del tveganja in dala vedeti, da ji je mar in da se z njimi ukvarjamo. Na letalskih trgih pa bi morali agresivno tržiti Slovenijo kot covid varno, zeleno, zdravo. Privabili bi turiste, ki bi pri nas trošili," je poudaril in dodal, da odgovora ministrstva še niso dobili.

V pogovoru za včerajšnji Večer je Skobir medtem dejal, da imamo trenutno v Sloveniji več omejitev kot druge države in letališča, kar močno ovira hitrejši prihod letalskih prevoznikov in s tem dotok letalskih gostov v Slovenijo. "Razumem stališče in bojazni stroke, a boj letališč v regiji je za prevoznike iz dneva v dan bolj konkurenčen in agresiven. Naša skrb in bojazen je, da bodo šli tja, kjer jih bodo sprejeli, si želeli teh gostov, turistov, poslovnežev," je dodal.

Skobir se je za Večer dotaknil tudi napovedanih odpuščanj v Fraportu Slovenija. Pojasnil je, a strošek del v družbi predstavlja več kot polovico vseh stroškov, med 15 in 17 milijoni evrov letno. "Moramo se prilagajati, poskušamo biti čim bolj racionalni. Če bi gledali striktno promet in napovedi za letos, bi morali odpustiti bistveno več ljudi, kot smo napovedali. Poskusili bomo biti kar se da socialni, a brez odpuščenj ne bo šlo," poudarja in dodaja, da bo do prvih odpuščanj prišlo že v juliju.

Fraport Slovenija po Skobirjevih besedah trenutno živi od akumuliranega denarja, ki se je nabral zadnja leta zaradi dobrega poslovanja. Ta denar, dobrih 25 milijonov evrov, bodo porabili do konca leta, poleg tega se bodo morali še zadolžiti. "Naslednje leto, tudi po optimističnih zgodbah, še zdaleč ne bomo pri številkah, kot smo bili. Letos pričakujemo med 400.000 in 500.000 potnikov od načrtovanih 1,5 milijona," je dejal.

Vse investicije, ki so bile napovedane za letos, razen terminala in investicij, ki so nujno potrebne za varnost in delovanje letališča, so odložene v prihodnost. Razširitev ploščadi imajo v Fraportu Slovenija še vedno v načrtu, ampak bo investicija zamaknjena. Enako je s parkiriščem za delavce na letališču.

Glede na napovedi bi lahko ljubljansko letališče naslednjih nekaj let vzdržalo tudi brez novega terminala, toda, tako Skobir, terminal je strateška naložba. "Zdaj iti iz te pogodbe, ustaviti dela in jih nadaljevati čez dve, tri leta, bi pomenilo še večje finančno breme za družbo. Terminal potrebujemo dolgoročno, če bi ga sedaj stornirali, bi imeli velike težave," je dejal Skobir, a dodal, da pa je možno, da se bo zaradi likvidnostnih težav dokončanje zamaknilo.

Skobir je komentiral tudi dogajanje na mariborskem letališču, ki naj bi postalo parkirišče za odvečna letala. "Bomo videli, kaj bo iz tega nastalo. Mi smo imeli zadnje tri mesece prošnje za parkiranje deset do sto letal, pa se ni nič uresničilo," je pojasnil. Skobir sicer meni, da mariborski projekt ima potencial in bi si tudi želel, da ga ima. Ob tem zagotavlja, da bo Fraport Slovenija morebitno ponudbo za parkiranje letal preusmeril v Maribor: "Ker ima letališče več možnosti in manj restrikcij. Pri nas bo parkiranje problem, ko se bo promet odvil. Možno je, a logistično bolj zapleteno."