Revija Reporter
Slovenija

Samo Reporterju zrasla prodana naklada

29. nov. 2009 9:48 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:
Primerjava revidiranih prodanih naklad nacionalnih splošno informativnih dnevnikov in tednikov, ki jih je za zadnje trimesečje (julij–september 2009) minuli teden objavila Slovenska oglaševalska zbornica z istim trimesečjem lanskega leta, kaže, da je samo Reporterju narasla prodana (v povprečju za 411 izvodov oz. 4,04 odstotka), vsem drugim pa se je znižala.

Najbolj so na udaru dnevni časopisi. Vzroki za padanje njihovih prodanih naklad so najmanj trije: negativni učinki recesije, vedno večja vloga interneta in nepluralnost uredniških politik (trije največji dnevniki bolj kot ne podpirajo Pahorjevo vlado in tako igrajo vlogo režimskih trobil). Največji padec  – za 3816 prodanih izvodov oz. 6,57 odstotka ima v zadnjem letu »osrednji slovenski časnik« Delo. Med julijem in septembrom so v povprečju na dan prodali samo še 54.266 izvodov Dela. V istem trimesečju 2007, ko sta bila »odstopljena« tedanji odgovorni urednik Peter Jančič in predsednik uprave Danilo Slivnik, je znašala povprečna prodaja Dela 64.212 izvodov. V zadnjih dveh letih, ko sta bila odgovorna urednika Janez Markeš in Darjan Košir, je tako povprečna prodaja Dela upadla kar za 9946 izvodov. V zadnjem letu je za 3510 izvodov oz. za 7,5 odstotka padla tudi prodana naklada Dnevnika, prav tako se je znižala tudi Večeru – za 2973 izvodov oz. 7,12 odstotka. Zmanjšala se je tudi prodaja poslovnega dnevnika Finance – za 11,59 odstotka oz. 1605 izvodov in tednika Mladina – za 7,56 odstotka oz. 1112 izvodov.

 

Revidirane prodane naklade

   

 

jul.–sept. 08

jul.– sept.  09

razlika v št.

razlika v %

Reporter

10.167

10.578

411

4,04

Delo

58.082

54.266

-3.816

-6,57

Večer

41.740

38.767

-2.973

-7,12

Dnevnik

46.779

43.269

-3.510

-7,50

Mladina

14.716

13.604

-1.112

-7,56

Finance

13.845

12.240

-1.605

-11,59

Vir: Slovenska oglaševalska zbornica in lastni izračun

       

 

  {jomcomment_lock}