Najbolj so na udaru dnevni časopisi. Vzroki za padanje njihovih prodanih naklad so najmanj trije: negativni učinki recesije, vedno večja vloga interneta in nepluralnost uredniških politik (trije največji dnevniki bolj kot ne podpirajo Pahorjevo vlado in tako igrajo vlogo režimskih trobil). Največji padec – za 3816 prodanih izvodov oz. 6,57 odstotka ima v zadnjem letu »osrednji slovenski časnik« Delo. Med julijem in septembrom so v povprečju na dan prodali samo še 54.266 izvodov Dela. V istem trimesečju 2007, ko sta bila »odstopljena« tedanji odgovorni urednik Peter Jančič in predsednik uprave Danilo Slivnik, je znašala povprečna prodaja Dela 64.212 izvodov. V zadnjih dveh letih, ko sta bila odgovorna urednika Janez Markeš in Darjan Košir, je tako povprečna prodaja Dela upadla kar za 9946 izvodov. V zadnjem letu je za 3510 izvodov oz. za 7,5 odstotka padla tudi prodana naklada Dnevnika, prav tako se je znižala tudi Večeru – za 2973 izvodov oz. 7,12 odstotka. Zmanjšala se je tudi prodaja poslovnega dnevnika Finance – za 11,59 odstotka oz. 1605 izvodov in tednika Mladina – za 7,56 odstotka oz. 1112 izvodov.
Revidirane prodane naklade
|
||||
|
jul.–sept. 08
|
jul.– sept. 09
|
razlika v št.
|
razlika v %
|
Reporter
|
10.167 |
10.578 |
411 |
4,04 |
Delo
|
58.082 |
54.266 |
-3.816 |
-6,57 |
Večer
|
41.740 |
38.767 |
-2.973 |
-7,12 |
Dnevnik
|
46.779 |
43.269 |
-3.510 |
-7,50 |
Mladina
|
14.716 |
13.604 |
-1.112 |
-7,56 |
Finance
|
13.845 |
12.240 |
-1.605 |
-11,59 |
Vir: Slovenska oglaševalska zbornica in lastni izračun
|
{jomcomment_lock}