Revija Reporter
Slovenija

Raziskava: Recesije je konec, a slovenski potrošniki ostajajo previdni

Reporter

6. feb. 2018 13:06 Osveženo: 13:07 / 06. 2. 2018

Deli na:

Matjaž Robinšak iz Valicona

Matic Eržen

Nakupne navade potrošnika se v petih letih niso bistveno spremenile, kot se je spremenila uporaba sodobne tehnologije, ki je iskanje informacij o izdelku izredno olajšala, je Leon Brenčič, direktor odnosov z naročniki v podjetju iPROM, povzel rezultate raziskave o navadah slovenskih potrošnikov, ki sta jo konec lanskega leta skupaj izvedla Valicon in iPROM.

Kupna moč slovenskih potrošnikov se je v primerjavi z obdobjem pred petimi leti, ko je bila oslabljena zaradi recesije, vidno povečala, prav tako kot njihova samozavest, pravijo avtorji raziskave. Še vedno pa so obdržali navade iz obdobja recesije in se pri nakupih odločajo racionalno. Na njihove odločitve vplivajo zlasti cene, morebitni popusti in priporočila njihovega okolja.

Leon Brenčič iz družbe iPROM

Matic Eržen

Raziskava Valicona in iPROM-a se je osredotočila na obnašanje potrošnikov v štirih kategorijah: pri nakupih zabavna elektronike in avtomobilov, pri izbiri počitnic in pri najemanju kreditov.

Glavno orodje pri odločanju potencialnih kupcev je internet, na katerem se potrošniki informirajo o izdelkih in pogojih nakupa. Kar 87 odstotkov vseh potrošnikov se zateče na splet, tradicionalne vire pa jih uporablja 39 odstotkov. To je še posebej opazno pri kategoriji turizma, kjer je splet vlavni vir informacij, prav tako se  v turizmu že kar 56 odstotkov nakupov izvede preko spleta. Podobno velja za zabavno elektroniko, medtem ko kupci avtomobilov in iskalci kreditov še vedno osebno stopijo do prodajalca avtomobilov ali na banko.

Digitalno oglaševanje je posebej učinkovito pri kupcih zabavne elektronike in avtomobilov, kjer je bilo kar 73 in 70 odstotkov potrošnikov pred nakupom  izpostavljenih digitalnim oglasom. Pri turizmu je bilo takih 61 odstotkov.

Matjaž Robinšak in Leon Brenčič

Matic Eržen

Osebna priporočila so pogostejša kot deljenje komentarjev na družabnih omrežjih. Več kot polovica tistih, ki so rezervirali počitnice ali kupili avto, je o svoji nakupni izkušnji povedalo svojim prijateljem, znancem ali družini. Na spletu priporočila daje precej manj, le 21 odstotkov potrošnikov.

»Podjetje oziroma blagovna znamka, ki ne bo znala izkoristiti spleta, v prihodnosti ne bo obstala. Vedno večji izziv predstavljata kombinacija in porazdelitev oglaševalskih kanalov. Zato je poznavanje in razumevanje nakupne poti eden od ključev do uspeha,« pravi Matjaž Robinšak, direktor in partner v podjetju Valicon.