Annalena Baerbock Svet24.si

Sledi kibernetskega napada na nemško vladajočo ...

ženska Svet24.si

Iskrenost do samega sebe je najboljša ...

občina-ruše, urška-repolusk Necenzurirano

Policija preiskuje, kako je štajerska občina ...

jansa orban fb2 Reporter.si

Večni si želijo biti le avtokrati: v Moskvi, v ...

pogacar Ekipa24.si

Tadej Pogačar pred Girom izpostavil ...

poroka-na-prvi-pogled, 3 Njena.si

Poroka na prvi pogled: Kaj je razlog za Olgine ...

sekulic slovenija af Ekipa24.si

Tole je očitno menjava za Mika Tobeyja! Američan...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Pristop do denarja: kar 300 tisoč evrov za prireditev v Stožicah

Deli na:
Pristop do denarja: kar 300 tisoč evrov za prireditev v Stožicah

Foto: Bobo

Na Mestni občini Ljubljana in njenem javnem zavodu Festival Ljubljana so plačali kar 300 tisoč evrov za prireditev v dvorani Stožice ob razglasitvi Ljubljane za Zeleno prestolnico Evrope 2016. Raziskali smo, kdo vse je mastno zaslužil, in znova naleteli na razvpito agencijo Pristop v lasti Francija Zavrla.

Ljubljana je letos dobila naziv Zelena prestolnica Evrope 2016, za kar je bila razglašena od Evropske komisije, glede na stroške, ki jih je imela ljubljanska občina ter njen javni zavod Festival Ljubljana za prireditev v čast tega imenovanja, pa bi jo lahko uvrstili tudi med astronomsko drage prestolnice Evrope. Prireditev pred 2.500 gosti je bila 10. marca zvečer v ljubljanski  dvorani Stožice, prenašala jo je RTV Slovenija, ljubljanski župan Zoran Janković je med drugimi gostil predsednika republike Boruta Pahorja, premierja Mira Cerarja, evropsko komisarko za mobilnost in promet Violeto Bulc in evropskega komisarja za okolje Karmena Vello.

Iz pojasnil ljubljanske mestne občine in njenega javnega zavoda Festival Ljubljana pod vodstvom Darka Brleka pred mesecem dni za časnik Delo, izhaja, da so skupaj za prireditev potrošili kar 300 tisoč evrov, od česar je MOL plačala približno 57 tisoč evrov, Festival Ljubljana pa kar četrt milijona! Na našo prošnjo so nam oboji poslali specifikacijo teh izplačil po posameznih podjetjih in fizičnih osebah, ki priča, da je šlo tudi za izogibanje postopkom javnega naročanja, pri čemer so bile znova izbrane v Sloveniji očitno posvečene družbe, kot je Pristop v solastništvu razvpitega neregistriranega lobista Francija Zavrla, ki se že dolgo napaja iz javnega sektorja.

Agencija Pristop tik pod mejo

Kot so nam pojasnili pri zavodu Festival Ljubljana, je »agencijske storitve« za slovesnost opravilo podjetje za komunikacijski management Pristop, d. o. o. (lastniki so poleg Francija Zavrla še Aleš Razpet, Andrej Drapal in Sašo Dimitrievski), in sicer za 19.990 evrov brez DDV. Če bi bila cena zgolj deset evrov višja, torej 20 tisoč evrov brez DDV, bi morali na Festivalu Ljubljana izvesti postopek javnega naročanja po zakonu o javnem naročanju, in sicer za naročilo majhne vrednosti (za naročila od 20 tisoč evrov do 134 tisoč evrov). V tem primeru bi moral Festival Ljubljana poslati naročilo v objavo portalu javnih naročil, česar jim, kot rečeno, zaradi deset evrov nižje cene ni bilo treba in so lahko svoje želje Pristopu poslali z naročilnico. S tem niso zaobšli le zakona, pač pa tudi izločili konkurenco. Kot so nam povedali poznavalci, naročnik pri takem naročilu po navadi pošlje ponudbo dvema firmama, ki opravljajo iskano storitev. Velikokrat gre za že vnaprej znanega zmagovalca, vpleteni podjetji pa si razdelita trg, kot so si ga delili gradbeni baroni z nezakonitim kartelnim dogovarjanjem.

Cirkus(anti)

Meje 20 tisoč evrov brez DDV ni presegla niti družba Cirku, d. o. o., bila pa je tik pod tem – Brlek ji je plačal 19.910 evrov brez DDV za video posnetke, ki so se med prireditvijo vrteli na več velikih zaslonih izza odra. Lastnica Cirkusa, d. o. o. , je Slavica Hess, direktor pa fotograf Saša Hess. Slednji je povezan s Pristopom, redno sodeluje pri oglaševalskih akcijah, ki jih Pristop izvaja na primer za državno družbo Telekom, med drugim pri lanskoletni decembrski oglaševalski akciji »Itak – Za praznike brez nasilja«. Pristop je za produkcijo te akcije najel Cirkus, d. o. o., režiser je bil Saša Hess. Zavrlov Pristop in Saša Hess sta odlično sodelovala tudi pri lanskoletni Telekomovi komunikacijski akciji Za najbližje gremo najdlje, pri kateri je Telekom prav tako izbral Pristop, ta pa fotografa Saša Hessa. Storitve Pristopa so potrebovali tudi pri državni Zavarovalnici Triglav pred nekaj meseci za korporativno kampanjo Izpolnjene obljube nas zbližujejo. Kampanjo je vodil Pristop in najel fotografa Saša Hessa. Pristop je septembra 2014 vodil tudi oglaševalsko akcijo Iz sadja z največ sonca za Fructal. Uganili ste, kot fotografa so najeli Saša Hessa.

 Lastniki Pristopa in Cirkusa oziroma njegov direktor Hess so poslovno tesno povezani, pri prireditvi v Stožicah pa ju povezuje tudi izogibanje postopku javnega naročanja, za to je poskrbel naročnik Festival Ljubljana oziroma njegov direktor Darko Brlek.

Scenografija, ki je ni

Toda daleč največ denarja od prireditve Ljubljana, zelena prestolnica Evrope je kapnilo FM agenciji, d. o. o., ki jo je Festival Ljubljana izbral za postavitev montažne konstrukcije za izvedbo prireditve z odrom in opremo, v kar je bila vključena tudi scenografija. Cena – 93.757 evrov z DDV vred. Ker je šlo za znesek, višji od 20 tisoč evrov, je Festival Ljubljana moral izvesti postopek za oddajo javnega naročila, pri čemer iz javno objavljenih dokumentov izhaja, da sta bila ponudnika dva, FM agencija pa je bila izbrana zaradi nižje cene. Festival Ljubljana je sprva vrednost naročila postavil na kar 90 tisoč evrov brez DDV (torej 109.800 evrov z 22-% DDV). FM agencija je ponudila, da bo zadevo izpeljala za 76.850 evrov (upoštevaje DDV pridemo do omenjenih 93.757 evrov).

 Govorili smo s poznavalcem tega področja, ki pravi, da je bil Festival Ljubljana zelo velikodušen pri plačilu te storitve, saj scenografije pravzaprav niti ni bilo, razen nekaj aluminijastih konstrukcij in luči. Vsa druga scenografija so bili zasloni, na katere so med glasbenimi in drugimi nastopi izvajalcev projicirali omenjene video posnetke. Podjetje FM agencija (lastniki so Matej Gregorčič, Vasja Veber, Uroš Umek, Ana Krizmančič in Janez Gornik) je angažiralo tudi hostese za 6.429 evrov brez DDV. Javni zavod Šport Ljubljana (ustanoviteljica je MOL) je za najem dvorane prejel 9.516 evrov z DDV, varovanje je izvajalo podjetje Nova panorama za 7.937 evrov. Voditelja Jure Longyka in Bernarda Žarn sta vsak posamezno za vodenje prejela tisoč evrov neto, pevka Tina Marinšek je za svoj ne ravno posrečen nastop pospravila tisoč evrov z DDV.  Celoten Big Band RTV, ki je poskrbel za kvalitetno glasbeno spremljavo, je dobil še malo v primerjavi z drugimi – tri tisoč evrov z DDV.

43 tisoč evrov za pogostitev

Če se posvetimo le »dobaviteljem«, ki jih je za izvedbo prireditve izbrala neposredno MOL pod vodstvom Jankovića: daleč največ denarja so izplačali za pogostitev 2.500 gostov, kar 43.108 evrov skupaj z DDV. Čeprav ta znesek presega zakonsko mejo 20 tisoč evrov brez DDV, zaton je nujen postopek javnega naročanja, tega ni bilo, saj so pogostitev razdelili med dve podjetji, Odprta Kuhna – Olam, d. o .o., (22.526 evrov z DDV) in Gostinstvo Jezeršek (20.582 evrov z DDV). Oboje posamično je torej nižje od 20 tisoč evrov brez DDV. Če skupni znesek preračunamo na posameznega gosta, pridemo do številke 17 evrov, kar je po besedah naših virov nadpovprečno visoka cena glede na »količino« ljudi. Sistem elektronskega vabljenja gostov so pripravili v firmi Renderspace, MOL ga je plačala 3.495 evrov z DDV, podjetje Pretok ideje, d. o. o., je za ureditev sistema akreditiranja prejelo 5.084 evrov z DDV. Keramične kozarce za protokolarna darila jim je dostavilo podjetje Keramika Liboje za 3.660 evrov skupaj z DDV. 

 

Mojca Škrinjar o nepravilnostih pri naročilih

Po besedah Mojce Škrinjar, ljubljanske mestne svetnice iz stranke SDS, je MOL zelo verjetno nezakonito izbrala dve podjetji, ki sta izpeljali pogostitev ob prireditvi v Stožicah, saj zakon o javnem naročanju zahteva, da se storitve ne drobijo, v tem primeru pa sta sodelovali dve podjetji (Odprta kuhna – Olam in Gostinstvo Jezeršek). Če zneski neke storitve dosežejo 20 tisoč evrov, je treba izvesti javni razpis, opozarja Škrinjarjeva. Če je izbran splošni dobavitelj prehrane (na primer Gostinstvo Jezeršek) na poprejšnjem javnem razpisu, tako bi moralo biti, saj gre za vsoto večjo od 20 tisoč evrov, bi ta moral dobaviti vso hrano. Če pa drugi dobavitelj (na primer Odprta kuhna) ponuja hrano, ki je izbrani dobavitelj nima v ponudbi in tudi ni zajeta v pogodbi, naročnik pa jo želi imeti ravno za določen dogodek, mora izbrani dobavitelj (Gostinstvo Jezeršek) najprej nabaviti hrano pri drugem ponudniku (Odprti kuhni) in jo dobaviti naročniku, mestni občini. »Vse skupaj diši po diletantstvu, na hitro skupaj spravljeni zadevi, morda gre celo za neposredno izogibanje zakonu«, pravi Škrinjarjeva.

Vprašljiv se ji zdi tudi izbor agencije Pristop, kateri je Festival Ljubljana plačal znesek tik pod mejo 20 tisoč evrov, ta primer gotovo ni edini, ko so na MOL in pri Festivalu Ljubljana potrebovali storitve promocije in organizacije dogodkov. Če so v enem letu pred prireditvijo v Stožicah že kdaj potrebovali te storitve, bi že morali izvesti postopek javnega naročanja in ne zbiranja ponudb. Če vsota, ki so jo v zadnjem letu izplačali za te storitve, presega 20 tisoč evrov brez DDV, so storili prekršek. Podjetje, ki bi zanje opravljala te storitve, bi morali izbrati na razpisu, in to najbrž ne bi bil Pristop, saj bi bila druga podjetja verjetno cenejša.

Svetniška skupina SDS bo na mestnem svetu načela vprašanje (ne)zakonite in (ne)gospodarne porabe velikih sredstev MOL in Festivala Ljubljana za prireditev v Stožicah.