900469_089-cigareti2 Svet24.si

Kadili bi kot Turki, vendar ne bi plačali

Shonda Rhimes Svet24.si

Shonda Rhimes zaradi groženj prisiljena v selitev

sergej racman Necenzurirano

Eden najbogatejših Slovencev je v zaporu. ...

asta-vrecko Reporter.si

Blamaža: levičarka Asta Vrečko namesto ...

rudiger Ekipa24.si

Genialno! Rüdiger vratarju Reala pomagal pred ...

kyle-marisa-roth Odkrito.si

Nenadna smrt znane TikTok vplivnice

elsnik Ekipa24.si

Uh, kakšne besede! Kapetan Olimpije Elšnik po ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Pred letom dni so slovesno zagnali tovarno Magne v Hočah: danes delavci hodijo na delo v Gradec

Deli na:
Pred letom dni so slovesno zagnali tovarno Magne v Hočah: danes delavci hodijo na delo v Gradec

Magna v Hočah tudi išče slovenske delavce. - Foto: Igor Napast

Avstrijska Magna Steyr je na današnji dan pred letom dni v Hočah uradno zagnala svojo prvo tovarno v Sloveniji, v kateri za zdaj deluje lakirnica. Pravzaprav trenutno zaradi pandemije ne, zato so večini od okoli 200 zaposlenih začasno delo ponudili v Gradcu. Prvi so tam že začeli delati, v Magni pa še vedno snujejo načrte za širitev v Hočah.

Magnina lakirnica je po nekaj zapletih s pridobitvijo pravnomočnega okoljevarstvenega dovoljenja sredi lanskega marca z rahlo zamudo začela poskusno proizvodnjo, uradno pa so podjetje odprli 10. julija, ko se je slovesnosti udeležil vrh takratne vlade.

Prve karoserije, ki so jih lakirali, so bile namenjene avtomobilu znamke Jaguar E-Pace H540, a jih je, tako kot ves svet, marca letos prizadela pandemija novega koronavirusa. Sredi marca so bili zato prisiljeni ustaviti proizvodnjo, ki je do danes še niso zagnali. Zaposleni so bili, z izjemo tistih, ki so morali skrbeti za najnujnejša opravila v tovarni, na čakanju.

Medtem ko je večji del avstrijske Magne že začel z delom, pri čemer je intenziteta od programa do programa različna, so v Hočah pred mesecem dni delavcem ponudili začasno alternativno možnost. Le okoli 30 jih začasno še naprej ostaja v Hočah, ostalim so do zagona proizvodnje zagotovili delo v graški tovarni.

Kot je za STA povedal direktor Magnine slovenske družbe David Adam, so program začasne zaposlitve v Gradcu začeli izvajati takoj zatem, ko so ga predstavili zaposlenim, in dobro napreduje, nekateri pa so že začeli z delom v Gradcu.

"Organizirali smo tudi zaposlitveni dan, na katerem je več kot 120 zaposlenih iz Hoč obiskalo graško tovarno. Tam so prejeli splošne informacije, lahko so si ogledali svoja potencialna delovna mesta," dodaja Adam, ki je z dosedanjim odzivom zaposlenih zadovoljen.

Tiste, ki dela v graški tovarni ne bi sprejeli, čaka odpoved pogodbe o delu iz poslovnih razlogov. V podjetju niso povedali, ali je med njimi tudi kaj takšnih, po informacijah novega direktorja območne enote zavoda za zaposlovanje v Mariboru Bernarda Memona pa naj bi šlo za okoli 15 do 20 ljudi.


Kljub aktualnim razmeram v Magni zagotavljajo, da bodo izpolnili svoje zaveze do države, ki jim je za dobrih 145 milijonov evrov vredno investicijo kot finančno spodbudo namenila 18,6 milijona evrov. V zameno za to mora Magna do novembra 2022 zaposliti okoli 400, v desetih letih pa tisoč ljudi.

Čeprav za zdaj ni veliko znanega o nadaljnjih načrtih širitve podjetja v Hočah, torej proizvodne celotnega avtomobila z nekaj tisoč zaposlenimi, saj v Magni na to že nekaj časa odgovarjajo, da je to odvisno le od prihodnjih naročil, pa je Adam pred mesecem dni zagotovil, da še naprej verjamejo v to lokacijo in nadaljujejo postopke za pridobitev okoljevarstvenega in drugih dovoljenj za naslednjo fazo.

O dogajanju v svetovni avtomobilski industriji, predvsem v luči pandemije, pa tudi o stanju in nadaljevanju Magninih investicij v Hočah so se prvi mož Magne Europe Gunther Apfalter, predsednik uprave Magne Steyr Frank Klein in David Adam ta teden pogovarjali tudi s predsednikom vlade Janezom Janšo in gospodarskim ministrom Zdravkom Počivalškom.

Ob prvem letu delovanja so sicer v Magni za STA povedali, da so zelo zadovoljni. Začetek proizvodnje in povečevanje proizvodnje je potekalo nemoteno, celotna ekipa v Hočah pa je opravila izjemno delo. Še posebej pa so zadovoljni s kakovostjo dela in doslednim doseganjem zastavljenih rokov.

"Magna ostaja zavezana svojim poslovnim in investicijskim načrtom v Sloveniji. Zdaj se nahajamo v postopku pridobivanja ustreznih dovoljenj za izgradnjo druge faze tovarne," je še dodal Adam. Po neuradnih informacijah Arso trenutno obravnava vsebino vloge za okoljevarstveno soglasje in tudi pripravlja prva stališča do načrtovanega projekta.

Hoški župan Marko Soršak, ki je ves čas sodeloval pri pripravah na prihod avtomobilskega giganta v njihovo občino, je dejal, da je sedanja začasna rešitev za zaposlene zelo dobra. Podjetje je namreč v vsakega zaposlenega vložilo več desettisoč evrov, zato želijo dobro usposobljen kader nedvomno zadržati, je dejal.

Ob tem je spomnil, da okoljevarstvenega soglasja za drugo fazo Magna še nima, čeprav je bila vloga podana že konec maja 2018. "Upam, da jim to uspe do konca leta, saj šele takrat lahko partnerjem resno napovedo, kdaj bo možen zagon proizvodnje," je dejal Soršak in dodal, da hkrati teče tudi postopek sprememb in dopolnitev občinskega prostorskega načrta, medtem ko so potrebna zemljišča že odkupljena.