Revija Reporter
Slovenija

Pipistrel bo certifikacija za Panthero stala kar sedem milijonov evrov

STA

16. maj. 2017 6:00 Osveženo: 10:03 / 09. 8. 2017

Deli na:

V Pipistrelu letos pričakujejo še nekaj certifikatov, za katere se trenutno trudijo, zlasti za nekatere električne modele letal.

Pipistrel po svetu pridobiva nove certifikate za letala, a je to dolg in drag postopek, je po pridobitvi nacionalnega dovoljenja britanskega organa za civilno letalstvo za tip letala z oznako G-PIVI povedal direktor Pipistrela Ivo Boscarol. Posebno zahteven bo postopek za letalo Panthera, ki bo ajdovsko podjetje stal okoli sedem milijonov evrov.

"Certifikat potrebuje vsak model letala, potrebuje ga podjetje, potrebuje ga proizvodni proces. Različni so po različnih državah, zlasti če gre za ultralahka letala. Nekateri certifikati veljajo tudi v več različnih državah, Velika Britanija pa je glede tega zelo specifična," je za STA glede pridobivanja certifikata na Otoku povedal Boscarol in dodal, da je bil ta proces zelo dolg in jim je po podelitvi odprl pot še na enega zadnjih evropskih trgov.

V Pipistrelu letos pričakujejo še nekaj drugih certifikatov, za katere se trenutno trudijo, zlasti za nekatere električne modele letal. "To je seveda nova veja letalstva, zato se letalske oblasti učijo tudi na nas, da bodo električna letala varna," je dejal direktor Pipistrela.

V letošnjem letu bodo poskušali pridobiti certifikate za prodor na nekatere azijske in južnoameriške trge. Nekatere že pridobljene certifikate bodo tam le validirali, nekatere pa bo treba pridobiti na novo in si s tem odpreti nova tržišča v prihodnjih letih.

Tovrstna certificiranja po Boscarolovih besedah niso poceni, vsako med njimi stane od nekaj 10.000 evrov do več milijonov evrov. "Če gre za kompleksnejše letalo, kot je bil na primer EASA certifikat za naše dvosedežno letalo, je strošek preko dva milijona. Za Panthero pa pričakujem, da nas bo certifikacija stala približno sedem milijonov," je pojasnil.

Cena certifikata je odvisna od države, certifikacijskih pogojev in zahtevnosti kategorije, v kateri se letalo certificira. Taki postopki trajajo od tri do deset let, zato so po Boscarolovih besedah tudi tako dragi.

Štirisedežno letalo Panthera je prav zato še v poskusni proizvodnji. V celoti jo bodo proizvajali v Pipistrelovem podjetju v Gorici. V začetku junija bodo tja selili prvi del končne sestave določenih modelov letal, po pridobitvi certifikata pa tudi Panthero.

"Zdaj ko je letališče v Gorici odprto, bomo tam lahko tudi leteli in počasi širili tudi dejavnosti okrog Panthere. Glede na to, da je električna priključna moč objekta v Italiji zelo velika, bomo tam testirali program električnih letal," je dodal Boscarol, ki bo ob selitvi dela dejavnosti v Italijo tam zaposloval že 15 delavcev.