pirc musar bql Svet24.si

Tako je predsednica Pirc Musar zapela na koncertu ...

asfinag Svet24.si

Z avtoceste rešili izgubljeno mamo raco in devet ...

matjaz kovacic bobo Necenzurirano

Ne Ljubljana. Da je Maribor izgubil banko, so ...

tina gaber robert golob krizarjenje ickoti Reporter.si

Golob ni imel časa razmišljati o naši ...

doncic Ekipa24.si

Luka Dončić po veliki zmagi: 'Počutim se ...

Vedran Mlikota Njena.si

Botri: Ste videli, kaj se je zgodilo z Vinkom ...

1714382871-006-cel-oli-240428-lv-1714382855842 Ekipa24.si

Celjani mislijo resno! Snubili Modrića in ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Papež izdelavo logotipa za Sveto leto usmiljenja zaupal patru Marku Rupniku

Deli na:
Papež izdelavo logotipa za Sveto leto usmiljenja zaupal patru Marku Rupniku

Foto: www.im.va

Leto usmiljenja, ki ga je decembra v Katoliški cerkvi razglasil papež Frančišek, bo zaznamovano z znakom oz. logotipom, ki ga je na temo gesla Usmiljeni kakor Oče ustvaril slovenski umetnik, jezuit, pater Marko Rupnik. Znak, ki je poln simbolike, prikazuje Jezusa oz. Boga, ki nosi izgubljenega človeka, Adama na svojih ramenih.

Papež Frančišek je znak zaupal patru Rupniku, ki je med drugim poskrbel za mozaično poslikavo papeževe kapele v Vatikanu, za katero je leta 2000 prejel Prešernovo nagrado. Znak je prepoznavna referenca za sveto leto po vsem svetu. Vsi dogodki, ki bodo potekali pod okriljem svetega leta, bodo opremljeni z njim, je za STA povedal direktor založbe Družina Tone Rode.

Upodobitev Jezusa, ki nosi človeka, je bila pogosta podoba v starodavni Cerkvi. Bog s skrajno mero usmiljenja naloži nase človeštvo, njegove oči so prekrite s človekovimi. Kristus gleda z Adamovimi očmi in Adam s Kristusovimi. Rupnik je upodobitev umestil v podobo mandeljna, prav tako pogoste prvine starodavne ikonografije, ki predstavlja sobivanje dvojne narave v Kristusu: božje in človeške. Trije koncentrični krogi, ki prehajajo v vedno svetlejšo modro barvo, nakazujejo na Kristusovo gibanje, ko človeka nosi iz noči greha in smrti, obenem pa vedno temnejša barva predstavlja nedoumljivost božje ljubezni.

Bistvo Rupnikove upodobitve, ki predstavlja Jezusa in Adama, ki gledata z enim skupnim očesom, je po besedah ljubljanskega nadškofa metropolita Stanislava Zoreta v tem, da Bog začne gledati skozi človeške oči, da bi lahko človek gledal z božjimi. Zato si mora Bog oprtati človeka na svoja ramena, pri čemer mu mora človek dovoliti, da si ga naloži in odnese iz nesrečnega stanja v prostost in svetost.

Rupnik razmišlja kot slikar, a tudi kot teolog, je dejal teolog in pedagog, jezuit p. Silvo Šinkovec. Teološko gledano Bog človeka ustvari, kar je prvi znak usmiljenja. Da mu pogoje bivanja, ki pa jih Adam prekrši, s čimer greši in izgubi stik z Bogom. Temu sledi težka zgodovina človeštva. Bog pa človeka v svoji ljubezni še vedno išče.

Umetnik tako združi podobo Kristusa in Adama, pri čemer sledi besedam apostola sv. Pavla, ko pravi - Kristus je novi Adam. Je prvotni Adam, ki naj bi bil nosilec življenja. Bog zato v podobi Kristusa postane človek in si človeško naravo da na svoje rame. Človeka priveže nazaj na svoje srce, kar je drugo usmiljenje in proces odreševanja, je pojasnil Šinkovec.

Rode je napovedal še izid Evangeliarija usmiljenja, opremljenega z Rupnikovimi mozaiki, ki bo kmalu izšel tudi v slovenskem prevodu. Evangeliarij je knjiga odlomkov iz evangelijev, ki jo bogatijo Rupnikove umetnine in razmišljanja na temo usmiljenja, predstavljen pa bo tudi logotip, je pojasnil Rode.