Revija Reporter
Slovenija

Oglaševalski monopol Pro Plus je uničil TV3

4. jan. 2012 9:34 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Televizija TV3 bo v nekaj mesecih prenehala z oddajanjem, se je odločil lastnik TV3, švedska družba Modern Times Group (MTG). Kot razlog navaja razmere na slovenskem medijskem trgu, kjer si televizija v nekonkurenčnem okolju nikakor ni mogla pridobiti zadovoljivega deleža oglaševalskega kolača, neodzivnost državnih organov pa ni vlivala upanja, da se bo situacija v prihodnjih nekaj letih spremenila.

Generalni direktor televizije Gregor Memedović pravi, da jih je "situacija na slovenskem medijskem trgu, kjer trenutno vladata monopolizacija in nekonkurenčnost," prisilila v te skrajne ukrepe.

Levji delež oglaševalskega denarja gre v Sloveniji namreč v žep Pro Plus, ki ima kar 78-odstotni delež na trgu televizijskega oglaševanja. Zaradi suma zlorabe prevladujočega položaja na trgu Pro Plus preiskuje urad za varstvo konkurence, zadeva pa je tudi pod lupo Evropske komisije. 
 
Agencija za pošto in elektronske komunikacije (Apek) je samo v zadnjih petih zoper Pro Plus sprožila kar 35 postopkov zaradi različih kršitev. Večinoma gre za premajhno predvajanje lastne produkcije, prekoračen dovoljen obseg oglaševalskih vsebin, nepredvajanje opozorila o neprimernosti vsebin za mlajše od 15 let, nepošiljanje zahtevanih podatkov Apeku. 
 
Dobre zveze z vladajočo politiko Pro Plusu zagotavljajo oglaševanje nekaterih največjih slovenskih podjetij, ki so v državni lasti (Mercator, Petrol, Telekom, Mobitel, NLB, Zavarovalnica Triglav). V času, ko so večini medijskih podjetij zaradi krize prihodki upadli, Pro Plus še veča svoj delež in prihodke in naj bi obladoval že več kot 70-odstoten delež vsega oglaševalskega denarja v Sloveniji.
 
V zadnjih osmih letih je Pro Plus od javnih institucij prejel 1,26 milijona evrov. Zanimovo je, da je v letih 2009 in 2010 kar 336 tisoč evrov prišlo samo od ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo - v času ministrovanja Gregorja Golobiča torej in po izbruhu afere Ultra, ko je bila ukinjena oddaja Trenja. Njen voditelj Uroš Slak je tedaj želel pripraviti oddajo o Golobičevi laži, a so mu to preprečili, nekaj mesecev kasneje pa sta z urednikom oddaje Sveta na Kanalu A Bojanom Travnom zapustila Pro Plus. Podjetje se brani, da gre za sredstva, pridobljena na javnem razpisu za sofinanciranje stroškov analogne radiodifuzije v letih 2009 in 2010.
 
Sporočilo za javnost TV3 o prenehanju oddajanja.
 
Pro Plus: Presenečeni smo

V televizijski hiši Pro Plus so kljub težkim in nepredvidljivim razmeram, ki vladajo na slovenskem medijskem trgu, presenečeni nad odločitvijo švedske medijske družbe MTG, da v Sloveniji ukine svoj televizijski program TV3.

Samo njihovo poslovno odločitev v Pro Plusu težko komentirajo, se pa ne strinjajo z razlogi za ukinitev, ki jih v medijih navaja družba Prva TV, v okviru katere deluje televizijski program TV3.

Švedski lastniki Prve TV pravijo, da so se za ukinitev odločili zaradi nekonkurenčnega okolja in neodzivnosti državnih organov ter prepričanja, da ne kaže na to, da bi se položaj v prihodnjih letih lahko bistveno spremenil.

Že pred leti pa so Pro Plus prijavili na urad za varstvo konkurence, ki je lani posledično uvedel postopek zoper največjo komercialno televizijsko hišo v Sloveniji, ki ima med drugim televizijska programa POP TV in Kanal A ter spletni portal 24ur.com.

V Prvi TV so uradu že ob prijavi predložili dokumente, ki dokazujejo, da zagotavlja Pro Plus ugodnejše pogoje oglaševanja, če oglaševalci oglašujejo zgolj pri njih. Na ta način po njihovem mnenju Pro Plus več kot evidentno zlorablja monopolni položaj.

V Pro Plusu so danes za STA tudi v tej luči poudarili, da je dejstvo, da so dolgoročno uspešna televizijska medijska podjetja tista, ki imajo stabilno vodstvo, visoke investicije v razvoj in informativni program. "Vsega tega pa TV3 ni imela," pravijo.

Poleg tega menijo, da umik MTG iz Slovenije ne bo imel resnih posledic za slovenski medijski trg, še manj pa za Pro Plus. "Pred nami je delovno leto, novi projekti in nadaljevanje razvoja medijskih storitev, ki smo jih začeli leta 2011. Osredotočeni smo na lastne cilje in želje gledalcev. To je naša največja konkurenčna prednost," še dodajajo.