Ob potresu pri nas ogroženi številni domovi in 39 šol
Od zadnjega velikega potresa v Sloveniji je minilo že 22 let. Za veliko noč leta 1998 je streslo Posočje, takrat so se podirale stavbe, ljudje so v nekaj minutah ostali brez domov, za katere so v posameznih primerih skrbele generacije. Na srečo ni bilo smrtnih žrtev, čeprav je šlo za najhujši potres v Sloveniji v 20. stoletju.
Najmočnejši sunek z močjo 5,6 po Richterju in magnitudo med 7 in 8 po evropski lestvici je poškodoval okoli 4000 objektov, mnoge med njimi so bile samo nepopravljivo poškodovane. Takrat je bržčas marsikdo pomislil, kako varen je njegov dom v primeru potresa. Zagotovo so bile to misli marsikoga tudi zdaj ob spremljanju prispevkov porušene Petrinje in okolice.
Kako pa je pravzaprav z varnostjo zgradb pri nas? Je res vse tako super, da se lahko s tem vprašanjem večina ukvarja le ob večjih potresih v naši bližini? Kako varni so naši domovi? Kakšen potres bi prenesli oziroma kaj bi ostalo od hiš in blokov, če bi se v prestolnici ali kakšnem drugem slovenskem mestu zgodila velika noč iz Posočja leta 98?
S temi vprašanji smo se obrnili na več gradbenih inženirjev in arhitektov in domala vsi so poudarili, kljub informacijam, ki so jih delili z nami, da je za vprašanja o potresni varnosti stavb pri nas najboljši naslov Peter Fajfar, gradbeni inženir, doktor znanosti in profesor na fakulteti za gradbeništvo in geodezijo v Ljubljani. Zaupali smo jim in se obrnili nanj.
V novi številki reporterja izpostavljamo vzroke zakaj so nekatere stavbe nevarne ob močnejšem potresu, katerim se slabo piše in kako smo v prestolnici že leta 1933 dobili stavbo z revolucionarnim protipotresnim sistemom, ki je zaradi želje po čim širši cesti in pločniku in betonskih površinah domala neuporaben.
Ostanite obveščeni
Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.
Izvemo pa tudi zakaj se splača narediti protipotresno sanacijo tudi, če do potresa ne pride. Peter Fajfar, profesor na fakulteti za gradbeništvo in geodezijo v Ljubljani, nam pojasni na svojem primeru.
VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24