POP TV in Kanal A sta nedavno zamenjala lastnika. Podjetje CME, lastnik slovenske družbe Pro plus, ki ima oba omenjena televizijska programa, je v prejšnjih mesecih dočakalo nekaj radikalnih sprememb v lastniški sestavi: najpomembnejši delničar CME je spomladi postal velikan Time Warner.
Naj najprej spomnimo, da je CME, ki ima svoj sedež v davčni oazi na Bermudih, medijski konglomerat, ki se je razširil predvsem v Vzhodni Evropi in na Balkanu. Njen ustanovitelj je bil ameriški tajkun Ronald Lauder. Cilj podjetja je bil v preteklih desetletjih vstop na nove televizijske trge, kjer je bila medijska zakonodaja in regulacija še pomanjkljiva – slabosti sistema je hotel CME izkoristiti za čim večji poslovni uspeh. To je ameriškemu podjetju tudi uspelo: Lauder s svojimi hčerinskimi podjetji obvladuje oglaševalski trg v vseh vzhodnoevropskih državah, kjer je nastopil.
Na Hrvaškem je tako CME prevzel 50 odstotkov celotnega oglaševalskega trga, v Romuniji 58 odstotkov, v Bolgariji, Slovaški in Češki 66 odstotkov, pri nas pa rekordnih 80 odstotkov. Tak monopolni delež prinaša podjetju CME samo pri nas dobrih 50 milijonov evrov letnega prometa. Kljub temu pa je Lauderjevo podjetje očitno občutilo krizo, in to je razlog za najnovejšo poslovno potezo – dokapitalizacija CME, ki jo je izvedel medijski velikan Time Warner. Po besedah uprave CME naj bi bilo dolžniško stanje družbe tako resno, da so nujno potrebovali močno finančno pomoč za preživetje. Visoki dolgovi pa naj bi bili posledica težav na oglaševalskem trgu in negativnega razvoja tržnih niš družbe, povezanega predvsem s krizo v evroobmočju. Pri tem se lahko vprašamo, kako občutijo krizo drugi mediji v državah, kjer je CME, če je ameriško podjetje tako zadolženo kljub monopolnemu položaju na vseh trgih.
Dejstvo je, da je Time Warner pristal na dokapitalizacijo ali na posebno posojilo v višini 300 milijonov dolarjev. Sporazum med podjetjema predvideva tudi, da bo Time Warner odkupil še 9,5 milijona delnic po 7,5 dolarja in tako povišal svojo delež v CME s prejšnjih 34 odstotkov na zdajšnjih 43 odstotkov (družbo naj bi z dvema milijonoma dolarjev pomagal dokapitalizirati tudi Lauder). Ob tem si je Time Warner izposloval še posebnen dodatek k posojilni pogodbi, ki bi ga lahko pripeljal do 49,9-odstotnega deleža v CME. Ta delež bi komunikacijski velikan unovčil, če bi del primarnega posojila ne bil izplačan v predvidenem času.
Novega lastnika POP TV seveda ni treba posebej predstavljati: Time Warner je druga največja korporacija na svetu v zabavni industriji in medijih. Lani je znašal njen promet 29 milijard dolarjev. Je lastnica kinematografske družbe Warner Bros, od Teda Turnerja je pred leti odkupila televizijski program CNN, v njeni televizijski ponudbi najdemo tudi svetovno uveljavljeni HBO. Na področju tiskanih medijev pod znamko Time Warner prednjačijo Time in Sports Illustrated. Lastniška struktura medijskega velikana je zelo razvejena: največji lastnik je s komaj 5,47 odstotka družba Dodge & Cox. Najbolj prepoznaven obraz pa je direktor Jeff Bewkes, ki je Time Warner ponovno dvigniti, potem ko se je razdrla poslovna poroka Time Warner-Aol.