baby lasagna Lady

Vsak tatu je bil premišljen

katarina braniselj Lady

Pobegnil s kraja nesreče

rok-snežič Necenzurirano

Zdaj vemo: Janša je lagal, Snežič je financer SDS

natasa pirc musar volodimir zelenski fb Reporter.si

Mini udar Nataše Pirc Musar in ukrajinski posli: ...

tadej pogacar Ekipa24.si

Super heroj, super človek! Tadej Pogačar z ...

blaž in Lara Njena.si

Izbranki Blaža Švaba pripravili zabavo ob ...

jan oblak Ekipa24.si

Oglasil se je Jan Oblak in poslal sporočilo, ob ...

Slovenija

Nova brca mimo ministrice Stojmenove Duh: psihologi zgroženi nad njeno kampanjo

Deli na:
Nova brca mimo ministrice Stojmenove Duh: psihologi zgroženi nad njeno kampanjo

Emilija Stojmenova Duh ves čas glasno zagovarja svoj nakup. - Foto: Jure Klobučar

Ministrstvo za digitalno preobrazbo je marca začelo kampanjo za boj proti medvrstniškemu nasilju in sovražnemu govoru Premisli, nato stisni. Po mnenju strokovnjakov bi lahko vsebina na plakatih v okviru kampanje imela nasprotni učinek od želenega, zato so na ministrstvo naslovili pismo, v katerem pozivajo k umiku plakatov, poroča spletni portal N1.

Ministrstvo, ki ga vodi ministrica Emilija Stojmenova Duh, je kot nosilec kampanje pripravo kreativne zasnove barvnih plakatov, ki so se pojavili po državi, spletu in družbenih omrežjih, zaupalo agenciji Bold. Na plakatih se pojavljajo različna sporočila: "Izgledaš res debel, d best", "Popoldne brcamo Žigo, žogo", "Pošlji gole fotke, fotke golov" in podobno.

Po mnenju strokovnjakov iz petih različnih organizacij kampanja ni dobro zastavljena. Pobudo za pripravo omenjenega pisma so dali v Društvu psihologov Slovenije, v njem pa so zapisali, da podpirajo komunikacijske kampanje, katerih cilj je prispevati h krepitvi varnega, vključujočega ter spodbudnega učnega okolja za otroke in mladostnike.

Podpisani menijo, da lahko otroci in mladostniki nejasne, dvoumne podobe in sporočila na plakatih razumejo drugače, kot so to želeli ustvarjalci. Pri tem so se osredotočili predvsem na besedilna sporočila na plakatih. Po mnenju strokovnjakov lahko ta utrjujejo negativna sporočila, saj so močno poudarjena na plakatih.


"Menimo, da je najbolj neprimerno, da plakati kot možen način odzivanja na spletno nasilje predstavijo odločitev za smrt: žrtev uporabi žiletko za samopoškodovanje; spletno nasilje ima posledice v resničnem svetu - krsto, grob; prikaz človeka v skoku - zaradi spletnih komentarjev nekdo naredi samomor," so zapisali v odzivu na kampanjo o sovražnem govoru na spletu.

"Na osnovi strokovne presoje predlagamo, da se ti plakati takoj umaknejo oziroma nadomestijo s plakati, ki upoštevajo razvojne značilnosti populacije, ki so ji namenjeni. Plakati naj bodo opremljeni tudi z informacijami o dostopnih oblikah pomoči za otroke in mladostnike v stiski," ministrstvo za digitalno preobrazbo pozivajo podpisniki pisma.

Ob tem predlagajo tudi, da naj bo v prihodnje težišče sporočil otrokom in mladostnikom, ki spadajo med ranljive skupine, v konkretnem pozitivnem pričakovanem vedenju in ne v odklonskem vedenju, poroča N1.

Pod pismo so podpisani predsednica Društva psihologov Slovenije Anja Podlesek, predsednica sekcije psihologov v vzgoji in izobraževanju Barbara Stožir Curk, predstojnik centra za duševno zdravje na NIJZ Matej Vinko, namestnica vodje slovenskega centra za raziskovanje samomora na Univerzi na Primorskem Vita Poštuvan ter predsednica sekcije za otroško in mladostniško klinično psihologijo pri Zbornici kliničnih psihologov Slovenije Andreja Mikuž.