Revija Reporter
Slovenija

Ninamedia trdi, da je z volilno napovedjo nezadovoljna stranka Dobra država pritiskala na agencijo

M. M.

21. okt. 2019 10:31 Osveženo: 10:34 / 21. 10. 2019

Deli na:

Predsednik stranke Dobra država dr. Bojan Dobovšek.

Primož Lavre

»Članstvo v mednarodni organizaciji ESOMAR je prostovoljno in samo po sebi ne jamči kredibilnosti članice,« v agenciji Ninamedia odgovarjajo strani Dobra država. Ta je agenciji, ki izvaja javnomnenjske raziskave za RTV Slovenija, očitala nekompetentnost za opravljanje takih raziskav.

Dobra država je Ninamedii očitala, da ne izpolnjuje osnovnih mednarodnih standardov raziskovalcev javnega mnenja, saj ni članica organizacije ESOMAR, »ki zagotavlja neodvisno objavo podatkov in zaščito anketirancev.«

Članstvo v tej organizaciji ni nikakršen pogoj za ukvarjanje z raziskovalno dejavnostjo, saj tudi mnoge svetovno znane raziskovalne hiše niso članice te organizacije, pravijo v Ninamedii. Za primer navajajo FGW-Forschungsgruppe Wahlen, ki opravlja podobne raziskave za oddajo Politbarometer nemške televizije ZDF.

»V Ninamedii ves čas sledimo mednarodnim raziskovalnim praksam in smernicam kot so ESOMAR, prav tako pa vse te kodekse dodatno nadgrajujemo s strogim spoštovanjem in udejanjenjem smernic na področju varstva osebnih podatkov in uredbe GDPR,« sporočajo iz agencije.

Na zadnjih volitvah je Ninamedia napovedala, da bo Dobra država na volitvah dobila 1,4 odstotka glasov (pri intervalu zaupanja od 0,7 do 2,1 odstotka), nazadnje pa je dobila 1,52 odstotka. To priča, da je bila naša volilna napoved skorajda idealna, so prepričani v Ninamediii.

V agenciji še pravijo, da je generalni sekretar Dobre države, ki naj bi bil nezadovoljen z volilno napovedjo, večkrat klical in pritiskal na Ninamedio. »Očitno je, da Dobra država za neprepričljivost in volilni neuspeh skuša najti krivca v 'nastavljenem ogledalu' in zdaj maščevalno udriha po Ninamedii.«

Objavljamo celotno sporočilo za javnost Ninamedie:

Zunajparlamentarna stranka Dobra država, se je v zadnjem času nekajkrat obregnila ob Ninamedio. Najprej je grajala RTV Slovenijo, ker ne objavlja vseh podatkov o raziskavi Vox populi, ki jo Ninamedia izvaja za časnik Dnevnik in RTV Slovenija. RTV Slovenija tega ne počne iz povsem praktičnih razlogov narave televizijskega medija, ker bi podrobno in obširno navajanje številnih podatkov bolj zmedlo, kot dodatno informiralo gledalce, pri čemer je treba poudariti, da je vsakokratna raziskava opremljena in oddana naročniku z vsemi potrebnimi podatki. Enako kot RTV Slovenija ravnajo tudi druge domače in tuje televizijske hiše, pri objavi podobnih raziskav. Tako, denimo, slovita oddaja Politbarometer nemške javnopravne televizije ZDF, ki jo vse od leta 1977 izvaja visokoreferenčna raziskovalna agencija FGW-Forschungsgruppe Wahlen e.V. iz Manheima (oziroma podskupina Forschungsgruppe Wahlen Telefonfeld GmbH), vsakokratno raziskavo opremlja in predstavlja podobno kot RTV Slovenija. (Link na zadnjo predstavitev: ttps://www.zdf.de/politik/politbarometer)

Dobra država je »modro« ugotovila, da je Ninamedia nekredibilna raziskovalna hiša, ker ni članica ESOMAR, pri čemer so prezrli, da je članstvo v tej mednarodni organizaciji prostovoljno in samo po sebi ne jamči kredibilnosti članice in ni nikakršen pogoj za ukvarjanje z raziskovalno dejavnostjo, saj tudi mnoge svetovno znane raziskovalne hiše niso članice te organizacije. Tudi omenjena Forschungsgruppe Wahlen ni članica. V Ninamedii ves čas sledimo mednarodnim raziskovalnim praksam in smernicam kot so ESOMAR, prav tako pa vse te kodekse dodatno nadgrajujemo s strogim spoštovanjem in udejanjenjem smernic na področju varstva osebnih podatkov in uredbe GDPR.

Ninamedia je bila za dejavnost, ki jo opravlja, registrirana pred 28 leti. V tem času je uspešno delala za najuglednejša javna in gospodarska podjetja, za mnoge vlade, številna ministrstva, v njej so delali in z njo sodelovali najuglednejši raziskovalci, kredibilnost pa je črpala predvsem iz rezultatov lastnega dela. To je najlažje preverljivo iz volilnih napovedi, ki jih Ninamedia opravlja za vse volitve že od leta 1992, pri čemer je bila praviloma najboljša ali med najboljšimi.

Na zadnjih volitvah je Ninamedia najbolj natančno napovedala volilni izid tudi za Dobro državo, in sicer da bo na volitvah dobila 1,4 %, pri intervalu zaupanja od 0,7 %, do 2,1 %. Omenjena stranka je na volitvah dobila 1,52 %, kar priča, da je bila naša volilna napoved skorajda idealna.

Res je, da je generalni sekretar stranke v tem času, nezadovoljen z volilno napovedjo, večkrat klical in pritiskal na Ninamedio, češ, da jim ne merimo dobro. Očitno je, da Dobra država za neprepričljivost in volilni neuspeh skuša najti krivca v »nastavljenem ogledalu« in zdaj maščevalno udriha po Ninamedii.

Ninamedia