V družbi, ki upravlja z ljubljanskim letališčem, že vrsto let načrtujejo gradnjo novega terminala, s katerim bi odpravili ozka grla obstoječega. Recesija in zmanjšano število potnikov ter nato še privatizacija družbe so te načrte zavrli, novi lastnik Fraport pa je po ponovni strmi rasti števila potnikov v minulih letih vendarle vstopil v več kot 21 milijonov evrov vredno investicijo.
Gradbena dela, ki so stekla poleti, potekajo po načrtih. Zgrajena je betonska konstrukcija novega dela potniškega terminala z nosilnimi stebri. Proti koncu gre gradnja nosilne konstrukcije prvega nadstropja. "Z izvajalcem del GIC Gradnje zelo dobro sodelujemo," so za STA pojasnili v Fraportu Slovenija, kjer upajo, da jim bo zima naklonjena, kar bi gradbincem olajšalo delo.
Začetek del se je zamaknil zaradi ponovitve javnega razpisa, s čimer so se izognili morebitnim zapletom, kakršni se dogajajo pri izbiri izvajalca za gradnjo druge cevi avtocestnega predora Karavanke. Po načrtih mora biti terminal pod streho do prihodnjega poletja, dokončan pa do konca leta 2020. Tako bo lahko v uporabi od 1. julija 2021, ko Slovenija prevzame predsedovanje Svetu EU.
Sočasno z gradnjo poteka tudi nakup notranje opreme. Fraport Slovenija je že podpisal pogodbo za dobavo opreme za sortirnico prtljage in za izvedbo tehničnega varovanja novega terminala. Zaključuje se nabava novih rentgenov. Prihodnje leto pa bodo objavili še razpisa za dobavo informacijsko-komunikacijske opreme in za notranjo opremo terminala.
Kmalu po začetku gradbenih del za nov terminal oziroma za razširitev obstoječega je odjeknila novica o stečaju Adrie Airways, na kar pa so bili v Fraportu Slovenija pripravljeni. Kmalu po začetnem strmemu padcu števila letov in potnikov so drugi prevozniki okrepili svoje povezave z Ljubljano in vzpostavili nove. Ključne povezave so tako nadomestili že v zimski sezoni, še boljše povezave pa se obetajo s poletnim voznim redom.
V Fraportu Slovenija kljub propadu Adrie verjamejo v nadaljnjo rast prometa na ljubljanskem letališču, zato brez sprememb nadaljujejo vse naložbe v posodobitev letališča, ki jih je za okoli 40 milijonov evrov. "Promet okreva skladno z napovedmi. Terminala pa ne gradimo le zaradi števila potnikov, temveč tudi zato, da bomo izboljšali standard in kakovost storitve," so poudarili.
Hkrati urejajo širše območje letališča in gradijo letališko mesto, kar omogoča pred dvema letoma uresničena prestavitev državne ceste. Upravljalec letališča je v zaključni fazi izgradnje notranjih cest v vrednosti 1,7 milijona evrov, s katerimi bodo uredili tudi dostop do parcel bodočim najemnikom v poslovni coni Airport City.
Hkrati s cesto so zgradili komunalno in drugo infrastrukturo, tako da so zdaj zemljišča, ki jih pripravljajo za dolgoročni najem in kjer raste letališko mesto, komunalno opremljena. Komunalno opremljenih zemljišč med novo obvozno cesto in potniškim terminalom v lasti Fraporta Slovenija je trenutno okoli 15 hektarov.
"Ko se zdaj pripeljete na območje letališča, najprej opazite rastočo Poslovno cono Brnik. V svojih novih logističnih objektih že poslujejo TNT Express Worldwide, Cargo-partner in Kuehne + Nagel. Prav tako se zidata nov logistični objekt za UPS Adria (S) Ekspres, pa nova tovarna družbe Iskra Mehanizmi in SchäferRolls. Tu investirajo omenjena podjetja oziroma lastniki nepremičnin, ki jih ta najemajo," so pojasnili na letališču.
"Dobra polovica zemljišč je oddana v dolgoročni najem oziroma smo v sklepnih fazah dogovorov in imamo na zemljiščih rezervacije, nekaj večjih, komunalno opremljenih in konsolidiranih zemljišč ob glavnih vpadnicah na območje letališča pa je še na voljo," so izpostavili in dodali, da zemljišč ne prodajajo, temveč jih oddajajo v dolgoročni najem s stavbno pravico, saj gre za strateško zelo pomembna zemljišča v neposredni bližini vse letališke infrastrukture.
Zaradi strateške lege stremijo predvsem k investicijam v dejavnosti, ki so komplementarne letališkim. To so logistika, skladiščenje, povezane storitvene dejavnosti in hangarski objekti. Načrtovana je tudi gradnja letališkega hotela, za katerega je več interesentov, predvsem iz tujine. Podpirajo ga tudi večje hotelske verige, ki so potrdile, da bi se projektu letališkega hotela pridružile s svojim franšiznim modelom.
"Zaradi stečaja našega največjega partnerja in upada števila potnikov so tuji investitorji nekoliko bolj previdni, vendar se pogovori nadaljujejo. Številne najave novih letalskih prevoznikov in nove neposredne povezave pa hitro krepijo zaupanje vlagateljev in utrjujejo položaj letališča na mednarodnih zemljevidih," so poudarili v Fraportu Slovenija.
Zaključujejo naložbeno pestro leto, naslednje leto pa se bodo ukvarjali predvsem s terminalom. Pripravljajo se tudi na gradnjo dveh servisnih parkirišč, ki bosta končani do jeseni 2020 in bosta namenjena zaposlenim. Začeli so tudi že postopke za razširitev glavne letališke ploščadi, ki bi jo lahko uresničili v letu 2021 ali 2022.
Ljubljansko letališče kljub propadu Adrie v širitev letališkega kompleksa
26. dec. 2019 8:43 Osveženo: 8:44 / 26. 12. 2019
Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana je letos poleti stekla širitev potniškega terminala, gradnje pa potekajo tudi na širšem območju, kjer nastaja letališko mesto. Obsežnih investicij in ambicioznih razvojnih načrtov ni zamajal niti propad nacionalnega letalskega prevoznika Adrie Airways. Izpad letov vse bolj nadomeščajo drugi prevozniki.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke