Na veliko presenečenje celjskega škofa Maksimilijana Matjaža, ki je ravno v teh dneh v Vatikanu, kjer se je začela sinoda o sinodalnosti z več kot 450 udeleženci, je letošnje poletje zapustil duhovniški stan duhovnik Matic Lesjak. V cerkvenih krogih razlogov njegovega odhoda niso pojasnili, je pa slišati, da se je poslovil zaradi ljubezni do dekleta.
Ni manjkalo veliko, da bi duhovništvo letos zapustil Boris Tibaut, ki se je s 1. januarjem odpovedal župniji v Veliki Polani. Kaj je očital murskosoboškemu škofu Petru? Kaj se je zgodilo županu Mozirja z zdaj še šestim mandatom?
Zaradi naraščajočega števila duhovnikov, ki nočejo biti več zavezani celibatu in zapuščajo duhovniški stan ter zaradi upadanja števila novomašnikov – v Sloveniji so bili letos posvečeni le trije – postaja vprašanje o možnosti prihodnje izbire celibata za duhovnike vedno bolj aktualno.
Kakšno mnenje o možnosti izbire celibata ima papež Frančišek? Katere dvoumne odločitve je sprejel med potekom sinode o sinodalnosti?
Kako je nujnost celibata utemeljeval pokojni papež Benedikt XVI in zakaj je menil, da ni mogoče opravljati zakonskega in duhovniškega stanu istočasno?
Kaj se dogaja v nemški cerkvi? Ali jim lahko uspe, da bi z dano izbiro celibata ustavili upadanje števila duhovnikov in zlorabe?
Kako o celibatu razmišljata novomeški škof Andrej Saje in celjski škof Maksimilijan Matjaž?
Kakšni so odzivi duhovnikov glede možnosti izbire celibata? Še zlasti je zanimivo razmišljanje med najmlajšimi, bodisi nedavno posvečenimi ali tistimi, ki opravljajo duhovniško službo največ desetletje.
Martin Golob, zagotovo najbolj popularen duhovnik mlajše generacije, je odnos do celibata pojasnil v odmevni knjigi Na spletni prižnici avtorja Lojzeta Grčmana.
V poglavju Zakaj v celibatu uživam je zapisano, da se eno od pogostejših vprašanj, ki jih dobi, nanaša na celibat. S čim Golob utemeljuje trditev, da v celibatu uživa?
VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24