volodimir zelenski, oleksander sirski Svet24.si

Prvi mož ukrajinske vojske presenetil: Ukrajina ...

Natasha Diddee Svet24.si

Priljubljena blogerka leta živela brez želodca, ...

jv_0 Necenzurirano

Kaj se skriva v ozadju nenadnega odhoda direktorja...

kucan drnovsek bobo Reporter.si

Kučanova huda napaka: Drnovška je imel za ...

doncic Ekipa24.si

Zaigralo vam bo srce! Ste videli, v kakšni majici...

Kanyne West, Harry in P Odkrito.si

Harry v pedofilski mreži P. Diddyja??!!

ronaldo sesko lv Ekipa24.si

Srbi zaradi Slovenije že trepetajo pred evropskim...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Kdo so »gazde«, ki dobivajo posle v Luki Koper?

Deli na:
Kdo so »gazde«, ki dobivajo posle v Luki Koper?

Foto: Arhiv Reporterja

»Gazde« izbirajo arbitrarno in brez pravil, opozarja Aleksander Krebelj, predsednik Interesnega združenja izvajalcev luškega transporta v Luki Koper.

Koliko je podjetij, ki jih za delo najema Luka Koper in kakšna je njihova vloga?

Težko vam povem število podjetij, saj se zelo spreminja. Spreminjajo se podjetja, njihova imena, lastniki … »Gazde«, kot jim pravijo v Luki, so tisti, za katere nihče ne ve, zakaj in kako lahko pridejo vanjo. To je po našem mnenju za državno podjetje nesprejemljivo. Zadnjo pogodbo naj bi podpisalo nekaj več kot 30 podjetij, točno številko pa poznajo samo v Luki Koper, d. d. To so podjetja različnih velikosti, izkušenj in celo izvora. Kot rečeno, zakaj je tako in zakaj tudi pri nas, tako kot v Evropi, tega področja še nismo pregledno uredili, ne vem. Mi si prizadevamo, da se to uredi čim prej.

Kako »gazde« sploh delujejo?

Ugotovil sem, da so nekateri v Luki po zavodu za zaposlovanje natančno določenim »gazdam« urejali po več deset delovnih dovoljenj za njihova podjetja. Očitno sem stopil na prste nekomu, ki je področje luškega dela spremenil v osebni vrtiček, zato sem jih dobil po nosu. Tudi zato je nastalo gospodarsko interesno združenje, ki je neprofitno in ne deluje v pristanišču. Zato lahko svoja stališča zagovarja brez podtikanj tistih, ki branijo svoje dobro plačane službe na račun izkoriščanih delavcev. Morda še to, kdor pozna Luko Koper, ve, da bi bil kakršenkoli dogovor z upravo povsem brez pomena, saj delo odrejajo, razporejajo in naročajo veliko nižje, uprava pa, kolikor vem, zadeve spremlja le statistično.

Kdo so podjetniki, ki zaposlujejo v Luki? Kako lahko neko podjetje prodre v pristanišče?

Neštetokrat sem iskal odgovor na to vprašanje. Žal neuspešno. Poglejte, vsak delavec v Luki mora biti  ustrezno usposobljen, nekaznovan in s predpisanimi kvalifikacijami za upravljanje vozil, strojev … Pravila za vstop delavca na delovišče so torej jasna in znana. Za delodajalce je drugače. Ni znano, kdo in s kakšnimi kvalifikacijami sme opravljati delo v pristanišču. Nisem še videl zapisa o tem, kako naj bi podjetja dokazovala znanje, izkušnje, nekaznovanost, zmogljivosti ali kaj drugega. Nekdo v Luki se preprosto odloči in »vzame« podjetje na terminal. Povsem običajno je, da podjetje, ki je komaj ustanovljeno, v istem letu zaposli več deset delavcev in opravi nekaj sto tisoč evrov prometa v pristanišču. Kar tako, nenadoma?!? Tudi količina dela je popolna neznanka, zdaj si pa  predstavljajte, kakšno varnost lahko najeto podjetje zagotovi svojim zaposlenim, če ne ve, ali bo jutri še dobilo naročilo? To moramo spremeniti!

V čem pri spornem delovanju kršijo zakonodajo?

Naše prepričanje, ki mu pritrjujejo številni domači in tuji strokovnjaki, je, da gre v resnici za izposojo delavcev. To dokazujejo dokumenti, v katerih celo Luka zatrjuje, da si je z najemanjem podjetij bistveno zmanjšala stroške delovne sile, ustvarila fleksibilno kadrovsko politiko in zmanjšala formalno odgovornost za delavce. V tem pogledu pa je 163. člen novega zakona o urejanju trga dela jasen. Žal ga nekateri, kot kaže, še niso utegnili prebrati, saj delavci delajo po naročilu, nadzoru in navodilih Luke Koper, ki po svojih službah in terminalih razpolaga celo z njihovimi osebnimi podatki.