profimedia-0840008601 Svet24.si

Polovica slovenskih zalog žlahtne kovine je v ...

slovenska policija Svet24.si

Gruzijec peš bežal pred policisti

1701200126-dsc6052-01-1701200060836 Necenzurirano

Konflikt interesov? Nov zakon po željah glavnega ...

peter gregorcic sr Reporter.si

Peter Gregorčič igra Janševo igro: glavni cilj ...

popovic Ekipa24.si

Velika drama kapetana Celja: Po tekmi z Domžalami...

masterchef, 10 Njena.si

Teden dni premora za MasterChef Slovenija

luka doncic Ekipa24.si

Luka Dončić je postal del izbrancev in podpisal ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Kartelni ultimat za drugi tir

Deli na:

Gradbeni baron Ivan Zidar je vpleten v kartelne dogovore z drugimi slovenskimi gradbinci, skušal pa se bo prisliniti še h gradnji drugega tira 800 milijonov evrov vredne proge med Koprom in Divačo.

Gradbeni baron Ivan Zidar je vpleten v kartelne dogovore z drugimi slovenskimi gradbinci, skušal pa se bo prisliniti še h gradnji drugega tira 800 milijonov evrov vredne proge med Koprom in Divačo.

Tako težko pričakovani drugi tir proge Koper–Divača je neuresničljiv cilj. V resnici bomo gradili le en tir, poleg tega pa bo treba zaradi novega predloga Italije poiskati tudi novo različico trase. Le 27 kilometrov dolga proga, ki naj bi bila zgrajena 2017, zanjo pa bomo potrebovali kar 800 milijonov evrov, saj so na njej predvideni kar osem predorov in dva viadukta, bo razdeljena na več odsekov, za vsakega izmed njih pa bo razpisano večje število razpisov. Se ponavlja enaka zgodba kakor pri gradnje avtocestnega križa, pri kateri so sodelovali najbolj sporni slovenski graditelji, ki so danes celo v postopkih zaradi suma kartelnega dogovarjanja?

Gradnja drugega tira Koper–Divača je del projekta šeste železniške povezave, ki poteka na petem panevropskem železniškem koridorju Lyon–Torino–Milano–Trst–Ljubljana–Budimpešta, njen glavni namen pa je seveda povečanje prepustnosti. Po podatkih Agencije za železniški promet Republike Slovenije (AŽP) naj bi po njej namesto 53 vlakov vozilo 81 vlakov na dan, s tem pa  bi se povečala prevozna moč s sedanjih 8 milijonov ton na 14 milijonov letno. Hkrati bi se zaradi povečanja hitrosti na 160 kilometrov na uro oziroma 200 kilometrov na uro – večja hitrost ni mogoča zaradi konfiguracije terena – skrajšali vozni časi med Trstom, Koprom in Ljubljano za okoli trideset minut.

Italijanske zvijače
Z namenom, da bi se gradnja drugega tira čim prej začela, je bilo sicer odkupljena že večina zemljišč med Koprom in Divačo, februarja letos se je menda zatikalo le še pri dveh agrarnih skupnostih. Po smelih načrtih ministra za promet in zveze Patrika Vlačiča naj bi se pripravljalna dela med Koprom in vozliščem na Krasu začela jeseni, gradnja drugega tira pa da je, kakor je že večkrat omenil Vlačič, absolutna prednost, ne glede na to, kakšne so želje na italijanski strani.

A očitno ne bo šlo tako zlahka, kar pomeni, da lahko predvideni načrti za letos padejo v vodo. Po navedbah ministrstva za promet in zveze je Italija decembra lani podala nov predlog trase železniške proge med Trstom in Koprom, ta pa je bil za Slovenijo nesprejemljiv, ne le zaradi tehničnih zapletov, temveč tudi zaradi nacionalnih interesov.

Prav zato bosta Slovenija in Italija sedaj poiskali novo, za obe strani sprejemljivo različico trase, ta pa naj bi bila speljana severno od prvotno načrtovane, in sicer v smeri Divača–Sežana–Opčine–Nabrežina. Potekala naj bi v koridorju obstoječe proge in bo, tako trdijo na ministrstvu, sprejemljiva za obe državi.

Na ministrstvu za promet in zveze smo izvedeli, da sta se prav zaradi železniške povezave med Trstom in Divačo, ki je poleg proge Koper–Divača del 6. prednostnega projekta, 24. februarja letos srečala državni sekretar v ministrstvu za promet dr. Igor Jakomin in namestnik ministra za infrastrukturo in promet Republike Italije Roberto Castelli. Na ministrstvu trdijo, da italijanska stran na omenjenih srečanjih, na katerih so se pogovarjali o povezavi Trst–Divača, ni predlagala neposredne povezave Trst –Koper.

VEČ V TISKANI IZDAJI