Revija Reporter
Slovenija

Hisense z ambicioznimi cilji tudi na krilih Gorenja

STA

19. dec. 2019 7:52 Osveženo: 7:53 / 19. 12. 2019

Deli na:

Hisense želi v petih letih podvojiti prihodke, ki so v 2018 dosegli 17 milijard dolarjev. Cilje bodo skušali doseči tako organsko kot s prevzemi, uspeh pa bo precej odvisen tudi od uspešnosti poslovanja Gorenja, s prevzemom katerega je Hisense popolnil asortiman izdelkov tudi s kuhinjskimi aparati.

Kot je v pogovoru z novinarji na sedežu Hisensa v kitajskem mestu Qingdao dejal predsednik upravnega odbora Hisense International in glavni direktor Gorenja Lan Lin, se Hisense zaradi zasičenosti domačega trga osredotoča predvsem na druge trge. Potem ko je že v preteklosti izvedel nekaj pomembnih prevzemov, je te pričakovati tudi v prihodnje, potencial za to je, poudarja Lin.

Najbrž pa se bo moral Hisense posloviti od namere za prevzem nemškega proizvajalca televizorjev Loewe. Pogajanja za prevzem, ki sicer potekajo prek družbe Asko, sicer še niso končana, toda Lin ocenjuje, da v tej zelo ostri prevzemni bitki nimajo veliko možnosti za uspeh. "Toda Hisense nemškega proizvajalca televizorjev ne potrebuje toliko kot Gorenje, ki je zaradi proizvodnje kuhinjskih aparatov nepogrešljivo," poudarja šef velenjskega proizvajalca bele tehnike.

Gorenje, ki bo letošnje leto sklenilo z izgubo, pa bo moralo v prihodnje pomembno izboljšati učinkovitost, je ponovil Lin in dodal, da bo od tega odvisna tudi usoda približno 30 milijonov evrov vredne nove tovarne televizorjev, ki jo Hisense načrtuje v Velenju. Prihodnjih šest mesecev bo za Gorenje ključno, pravi Lin, ki je optimist - verjame, da bo v Velenju zrasla nova tovarna televizorjev.

Da jo bodo lahko zgradili na obstoječem območju Gorenja, bodo celotno proizvodnjo hladilnikov preselili v tovarno v srbskem Valjevu, ki je po Linovih besedah v zadnjem obdobju že pomembno izboljšala učinkovitost.

V načrtu je tudi prenova dveh proizvodnih linij kuhalnih aparatov v Gorenju, za kar bodo odšteli približno 30 milijonov evrov, nekaj milijonov pa bo šlo za izgradnjo skupne platforme IT sistemov Gorenja in Hisensa.

Po za prihodnje leto načrtovani selitvi upravnega dela Gorenja v Ljubljano - selili bodo prodajo, marketing in finančni del - bosta proizvodnja in raziskovalno-razvojni center ostala v Velenju, je znova zagotovil Lin, ki je prepričan, da bo v prihodnjih letih v Velenju, če bo šlo vse po sreči, največja skrb pomanjkanje delavcev. "Ko bomo izpolnili vse zastavljene cilje, bo problem pomanjkanje delavcev. Zato je treba mesto in celotno regijo narediti privlačno za nove kadre," je dodal.

Hisense, ki v letošnjem letu praznuje 50-letnico poslovanja, tako veliko stavi na slovensko Gorenje, priložnosti pa išče tudi drugje. Podružnice ima na trgih Severne Amerike, Evrope, Avstralije, Afrike, Bližnjega vzhoda in azijsko-pacifiške regije, poleg v Evropi (Slovenija, Srbija, Češka) pa ima še tovarne v Južnoafriški republiki, Severni Ameriki in Mehiki.

V mehiškem mestu Monterrey bo Hisense zgradil novo tovarno, ki bo občutno večja od obstoječe v tej državi. Prejšnji teden je sklenil pogodbo za nakup zemljišča, proizvodnja v novi tovarni, v kateri bodo proizvajali hladilnike in kuhinjske aparate, pa naj bi stekla konec prihodnjega leta.

Še eno tovarno si Lin želi tudi v Afriki. "Pogovarjamo se o Egiptu, in sicer zaradi bližine Bližnjega vzhoda. Ker je Bližnji vzhod specifičen trg, bo za morebitno tovarno v Egiptu potreben lokalni partner," je pojasnil Lin. Dodal je, da razmišljajo tudi o indijskem trgu, kjer pa vsaj na začetku še ne bi postavili tovarne.

Hisense je eden največji svetovnih proizvajalcev gospodinjskih aparatov. Na ravni skupine zaposluje okoli 90.000 ljudi, letno pa ustvari nekaj manj kot 20 milijard dolarjev prihodkov. Je med največjimi svetovnimi proizvajalci televizorjev in hladilnikov, pomemben igralec je med proizvajalci klimatskih naprav, izdeluje tudi mobilne telefone, medicinske pripomočke, optične naprave ter se ukvarja z nepremičninami. Za svoje izdelke ponuja tudi lastno tehnologijo.

Na morebitno novo krizo je kitajska skupina, kot je zatrdil Lin, dobro pripravljena, "saj se lahko pohvali z visoko kakovostnimi, inovativnimi in dostopnimi proizvodi". Kriza bi sicer močno udarila po sektorju televizorjev, a bi lahko za dobro stoječi Hisense pomenila tudi priložnost: "V času krize ponavadi močni postanejo še močnejši, šibki pa šibkejši. Zato bi lahko takrat, ko se bi vrednost nekaterih za nas sicer zanimivih podjetij v panogi znižala, izvedli še kak prevzem, zanj imamo rezerviranih dovolj sredstev."