Tony Cetinski - Krik (Deliverable V-T1-T-SG)4490 Svet24.si

Priljubljeni pevec razkril, kako je včasih ...

medved, rjavi medved Svet24.si

Ministrstvo sledilo stroki: Letos bodo odstrelili ...

1711036296-dsc9299-01-1711036248215 Necenzurirano

Afera Dars: poslanca NSi na policiji preverjala, ...

cernivceva 6a PL Reporter.si

Milijon in pol evrov vredne hiše gradbenega ...

luka doncic 24 pm Ekipa24.si

Luka Dončić objavil posebno fotografijo ...

matjaž-štraus Njena.si

Delovna akcija: Mojster Matjaž srečen v objemu ...

pogacar Ekipa24.si

Kocine pokonci... Poglejte, komu je Pogačar ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Direktor železnic v zapor?

Deli na:

Prometni inšpektorat je zoper odgovorno osebo Slovenskih železnic, generalnega direktorja Tomaža Scharo, zaradi neplačevanja kazni, ki so jih inšpektorji izrekli železnicam zaradi zamud pri opremljanju vozil za posebne namene z budniki, vložil predlog za uklonilni zapor, piše današnji Večer. Sodišče o njem še ni odločalo.

Prometni inšpektorat je zoper odgovorno osebo Slovenskih železnic, generalnega direktorja Tomaža Scharo, zaradi neplačevanja kazni, ki so jih inšpektorji izrekli železnicam zaradi zamud pri opremljanju vozil za posebne namene z budniki, vložil predlog za uklonilni zapor, piše današnji Večer. Sodišče o njem še ni odločalo.

Budnike predvideva od julija 2007 veljavni zakon o varnosti v železniškem prometu, ki določa, da morajo biti z njimi opremljena vsa vlečna vozila na železnicah, lokomotive, motorni vlaki in vozila za posebne namene. Gre za varnostne naprave za spremljanje odzivov voznika, ki ustavijo vlak, če se motorovodja ne odzove v času, ki je določen z napravo.

Zakon ni predvideval nobenega prehodnega obdobja za uveljavitev določbe, ki predvideva namestitev budnikov, zato so prometni inšpektorji začeli nadzirati njeno izpolnjevanje takoj po sprejetju predpisa. V več primerih so ugotovili, da vozila Slovenskih železnic za posebne namene nimajo ustrezne opreme, zato so 12. oktobra 2007 izdali upravno odločbo, s katero so jim prepovedali vožnjo, navaja Večer.

Železnice so se na upravno odločbo pritožile, ministrstvo za promet kot drugostopenjski organ pa jim je ugodilo in razveljavilo odločbo inšpektorjev. Obenem je ministrstvo železnicam naložilo, da morajo do 31. decembra 2008 vgraditi budnike v vsa vozila za posebne namene.

Po opozorilu države so Slovenske železnice začele nabavljati budnike, da bi izpolnile zastavljeni rok. Kot so za Večer pojasnili na železnicah, so posel izpeljali brez javnega razpisa, so pa s svojo družbo Centralne delavnice po zakonu o javnem naročanju na področju transporta sklenili pogodbo o vgradnji budnikov v 46 vozil. Šlo je namreč za t.i. "in house" naročilo znotraj istega podjetja, za katerega zakonodaja ne predpisuje javnega naročila.

Čeprav je ministrstvo razveljavilo odločbo prometnih inšpektorjev, pa je ostal prekršek zoper zakon, saj je za odločanje o njem pristojno sodišče. Poleg tega so inšpektorji tudi po tem, ko naj bi Slovenske železnice nabavile budnike, ugotavljali, da ti niso bili vgrajeni, s čimer so nastale nove kršitve zakona o varnosti v železniškem prometu. Predpisana globa za takšno početje je od 4000 do 30.000 evrov.

Poleg tega je po mnenju inšpektorjev družba z nespoštovanjem njihovih opozoril kršila tudi zakon o inšpekcijskem nadzoru, za kar bi morala plačati po 1500 evrov kazni.

Skupaj je prometni inšpektorat po pisanju Večera izdal štiri odločbe o prekršku in šest plačilnih nalogov Slovenskim železnicam in dva plačilna naloga Železniškemu gradbenemu podjetju, ki je globo plačalo v roku. Medtem ko so Slovenske železnice svoje obveznosti bodisi poravnale bodisi zaprosile za sodno varstvo, pa Schara, zoper katerega so inšpektorji prav tako izdali plačilni nalog, kazni ni plačal niti ni vložil zahteve za sodno varstvo. Inšpektorat je zato sodišču podal predlog, naj Scharo kaznuje z uklonilnim zaporom.