Revija Reporter
Slovenija

Dinamičen življenjski stil imetnikov je navdih za inovativne rešitve

26. nov. 2014 16:08 Osveženo: 10:00 / 09. 8. 2017

Deli na:

Predstavniki družbe MasterCard na današnjem srečanju z novinarji o brezstičnem plačevanju, inovativnih pristopih k preverjanju pristnosti pri spletnem nakupovanju, najboljših nakupovalnih aplikacijah in raziskavi o tem, kako nakupujemo darila.

Aleksandra Babić, regionalna direktorica marketinga za Slovenijo, Hrvaško, Madžarsko, Romunijo in Izrael pri družbi MasterCard in Boštjan Fabjančič, predstavnik družbe MasteCard v Sloveniji sta predstavila novosti, ki so bile v ponudbo vpeljane v preteklem letu in potrdila, da bo družba MasterCard tudi v prihodnje upravičila sloves globalnega vodje na področju rešitev brezgotovinskega plačevanja.



Prihranite čas in ga raje namenite druženju, kot čakanju v vrsti

Brezstično plačevanje je inovativen način plačevanja, ki poenostavlja plačila manjših zneskov, saj opušča tipkanje PIN kode in podpisovanje, zato je tovrstno plačevanje hitrejše od plačevanja z gotovino ali običajno plačilno kartico. Za transakcije manjših vrednosti, do 15 EUR, imetnik kartico namreč le prisloni na terminal za brezstično plačevanje, ki je že nameščen na številnih POS terminalih, prek katerih tudi sicer plačujemo s karticami. Z isto kartico je možno tudi plačevanje zneskov, višjih od 15 EUR, v tem primeru pa mora uporabnik, kot običajno, vtipkati PIN številko.

Kot dodatno  funkcijo je brezstično plačevanje možno dodati kateremu koli obstoječemu ali novemu MasterCard računu.

Brezstične MasterCard kartice so na voljo že v 67 državah po celem svetu in v 36 državah v Evropi. Države, kjer je izdanih že vsaj milijon brezstičnih kartic, so: Avstrija, Češka, Francija, Italija, Nemčija, Madžarska, Poljska, Rusija, Švica, Turčija, Ukrajina in Združeno kraljestvo.

Brezstično plačevanje je tako v sosednjih državah (tudi na Hrvaškem) razširjen način plačevanja  že nekaj časa. Tujci so pri nas že lahko plačevali z brezstičnimi karticami, saj so mnoga prodajna mesta opremljena z ustreznimi plačilnimi terminali. Lastnikom slovenskih računov pa je inovativno plačilno sredstvo na voljo konec v štirih bankah, še bolj razširjeno dostopno pa bo drugo leto.

Ali pa nakupujte kar z domačega naslanjača

»Glede na to, da gre inovacija z roko v roki z vedno večjim povpraševanjem potrošnikov, naša zmožnost nakupovanja z mobilno napravo še nikoli ni bila lažja. MasterCard je tehnološko podjetje, ki povezuje banke, prodajalce in potrošnike. Naš Mobile Top App Index bo poudaril najbolj izjemne rešitve na področju mobilnih nakupovalnih aplikacij in to v korist evropskih potrošnikov in prodajalcev,« je dejal Javier Perez, predsednik MasterCard Europe.
Družba MasterCard bo v okviru projekta Mobile Top App Index by MasterCard preverila uporabnost in kakovost vseh dostopnih mobilnih nakupovalnih aplikacij v Evropi. Namen indeksa je najti najboljše nakupovalne aplikacije v 36  državah in razkriti, kako potrošniki sprejemajo mobilno tehnologijo ko nakupujejo v gibanju. Najboljše mobilne nakupovalne aplikacije v Evropi v 20 kategorijah bodo marca 2015 objavljene na Svetovnem mobilnem kongresu.

Varnost in enostavnost plačevanja prek spleta sta še posebej pomembni

Da bi uresničila svojo vizijo spletnega plačevanje brez gesel, ki bo hkrati olajšalo življenje imetnikom kartic ter povečalo varnost, družba MasterCard vodi soustvarjanje novega standarda preverjanja pristnosti, ki bo ob uresničitvi največja nadgradnja varnosti pri spletnem plačevanju. Z nevidnim preverjanjem pristnosti in veliko manj zahtevami po vnosu gesla bo koristila uporabnikom, bankam in trgovcem.

Nov pristop družbe MasterCard bo izkoriščal bogat nabor informacij o imetnikih, kar se bo odražalo kot manj prekinitev z gesli na mestu nakupa. V primerih, ko pa bo preverjanje pristnosti potrebno, se bodo imetniki lahko identificirali z enkratnimi gesli ali prek biometričnega preverjanja prstnih odtisov namesto, da si morajo zapomniti in navajati statična gesla.

Ajay Bhalla, vodja varnostnih rešitev v družbi MasterCard, je dejal: »Vsi si želimo izkušnjo plačevanja, ki je hkrati varna in preprosta. Ljudi želimo identificirati s tem, kdo so, ne s tem, kar si zapomnijo. Uporabniki si moramo zapomniti preveč gesel in to ustvarja dodatne skrbi potrošnikom in podjetjem.«

V času praznikov pa razmišljamo tudi o tem, kaj kupujemo. In, za koga.

Obdarovanje in razveseljevanje bližnjih sta osrednji del prihajajočih praznikov. Marsikdo se pri tem znajde v zadregi, kaj kupiti, pogosto pa v časovni stiski niti nimamo časa razmišljati o popolnem darilu za vsakega, ki ga želimo obdariti in tako se moramo včasih zateči k nepozornim in neosebnim, praktičnim darilom ali gotovini.

Družba MasterCard s študijo Thoughtful Spending opominja, da vrednost obdarovanja in darila ni samo v ceni, pač pa tudi v pozornosti in razmišljanju, na katerem temelji. Raziskava v okviru kampanje namreč razkriva, da Evropejci zelo cenimo trud, ki ga vložimo v izbiranje prazničnih presenečenj. Le 3% anketirancev finančni vrednosti pripisuje velik pomen, ostali pa večjo vrednost pripisujejo posebnemu pomenu darila. En od štirih vprašanih obžaluje darilo, ki ga je podaril  preteklosti, ker ni bilo dovolj pozorno, skoraj polovica (45%) pa je tako darilo tudi že prejela. Za gotovino pa skoraj tretjina vprašanih v 17 evropskih državah meni, da je neosebno in nepozorno darilo.

Denarja se ne da odviti – Evropejci razkrivajo, katera praznična darila ljudi užalijo

Raziskava razkriva, da obdarovanje z denarjem ni uvidevno in pozorno – ter, da sta pri obdarovanju res namen in misel tista, ki za Evropejce štejeta največ.

Waterloo, Belgija: Sedaj je uradno: če želite pokazati, da vam je mar  in se izogniti prerekanju med prazniki, potem vložite nekaj truda v nakup darila. To je ugotovitev raziskave o prazničnih potrošniških navadah, ki je pokazala, da skoraj tretjina Evropejcev smatra denar za nepremišljeno in žaljivo darilo. Še več, vsak deseti meni, da je tako darilo potencialni razlog za prepir z ljubljeno osebo.

Evropska raziskava družbe MasterCard je zajela več kot 15.000 ljudi v 17 državah, da bi odkrila, kaj obožujemo in, kaj sovražimo pri prejemanju in podarjanju daril ter, kako pomanjkanje časa vpliva na našo pozornost. Dobra novica je, da smo celina pozornih ljudi, ki se ogibajo potrošništva: glavna razloga, da cenimo darilo, sta razumevanje kaj prejemnik resnično želi (87%) ter pozornost in premišljenost (86%). Samo vsak deseti vprašani je priznal, da bi podaril denar.

Ko pozabimo biti pozorni, nas razjeda krivda: vsak četrti anketirani obžaluje podarjeno darilo, ker vanj ni bilo vloženo dovolj razmisleka. Skoraj polovica (45%), ki trdi, da je prejela nepozorno darilo, je izkusila razočaranje. Zdi se, da je pri izbiri darila najpomembnejši namen, saj je 97% vprašanih odgovorilo, da cena darila ni niti najmanj pomembna.

Javier Perez, vodja družbe MasterCard v Evropi, je o raziskavi dejal: »Ker se prazniki hitro bližajo, je lepo vedeti, da je pozornost tista, ki šteje. Po Evropi ni poudarek na ceni darila, temveč na razmisleku, ki je bil vložen v obdarovanje. Čeprav je obdarovanje z denarjem  lažja opcija, ugotovitve raziskave kažejo, da naši bližnji pričakujejo od nas več truda in skrbnosti.« Glede na to, da tehnologija lajša naša življenja – ali s plačevanjem za darilo ali z omogočanjem, da najdemo popolno darilo – ni nenavadno, da se odmikamo od obdarovanja z denarjem. Perez dodaja: »Danes je preprosto dostopati in plačevati za vse elektronsko, in Evropejci so pozitivno reagirali na uporabo kartic v trgovini, saj jo uporablja skoraj tri petine (66%).

Raziskava je tudi pokazala, koliko vnaprej nakupujemo praznična darila. Čeprav nas tretjina (32%) začne z nakupi en mesec vnaprej, skoraj polovica (45%) priznava, da začne z iskanjem daril samo teden ali manj vnaprej. Večja je verjetnost, da bodo moški (34%) vse nakupe odlagali do zadnjega trenutka, ter z njimi začeli največ en teden vnaprej. Zanimivo je, da je skoraj tretjina (28%) tistih, ki so prejeli nepozorno darilo (45%), prepričana, da ga je bližnja oseba kupila v zadnjem trenutku.

Poleg denarja so ostala darila, ki jih Evropejci smatrajo za nepozorna, še: zlata ribica (52%), gospodinjski aparati (35%), posteljnina (26%) in izdelki za kopel (26%).

Raziskava je tudi razkrila razlike v našem pristopu do pozornega obdarovanja:
-    Obdarovanje z denarjem smatrajo za najbolj nepozorno v Španiji (52%) in Italiji (45%), kar je še posebej presenetljivo, saj sta to dve državi z največ uporabniki gotovine v Evropi.
-    Švedska (45%) in Poljska (36%) sta državi z največ obžalovanja in sramu glede že podarjenega darila, ki je bilo kupljeno s premalo pozornosti.
-    Na Nizozemskem (21%) in Madžarskem (17%) je najmanjša verjetnost, da bodo ljudje trdili, da so prejeli nepozorno darilo.
-    Evropski državi z najmanj obžalovanja glede podarjenega darila sta Francija (12%) in Belgija (9%).
-    V Grčiji je največ ljudi, ki z nakupovanjem daril čakajo do zadnjega trenutka, saj jih 60% začne praznično nakupovanje zadnji teden.
-    V Turčiji bo obdarovanje z denarjem sprožilo prepir za več kot četrtino ljudi (27%), več kot v katerikoli evropski državi.
-    Najbolj odlašajo belgijski in poljski moški, saj jih 43% kupuje darila v zadnjem trenutku.
-    V Veliki Britaniji najbolje načrtujejo, saj 38% Britancev nakupuje darila več mesecev vnaprej.
-    V Evropi so najbolj pozorni Čehi, saj jih 91% smatra pozornost za ključni faktor pri odločitvi za nakup.
-    Bolj kot kjerkoli v Evropi, vprašani v Rusiji menijo, da je pozornost pomembna pri nakupovanju za družino (34%) in prijatelje (31%).
-    Francozi so romantični in najbolj pozorni izmed Evropejcev, ko nakupujejo za svojega partnerja (41%).
-    Za Avstrijce je ključnega pomena, da je darilo osebno, saj jih 94% meni, da je to najbolj pomembna karakteristika darila.