Revija Reporter
Slovenija

Dež razkril vso bedo ljubljanske infrastrukture

18. sep. 2010 19:49 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

»Deževje, ki je včeraj zajelo Slovenijo, je povzročilo poplave in veliko gmotno škodo. Deževalo je tudi v Ljubljani, vendar ne tako hudo, da bi zaradi tega morali imeti tolikšne težave. Dež razkril vso bedo ljubljanske infrastrukture. Poplavljeni podvozi, med njimi zlasti na Celovški in Drenikovi, so povzročili pravi prometni infarkt – povsem po nepotrebnem« je danes na novinarski konferenci poudarila Mojca Kucler Dolinar.  

»Deževje, ki je včeraj zajelo Slovenijo, je povzročilo poplave in veliko gmotno škodo. Deževalo je tudi v Ljubljani, vendar ne tako hudo, da bi zaradi tega morali imeti tolikšne težave. Dež razkril vso bedo ljubljanske infrastrukture. Poplavljeni podvozi, med njimi zlasti na Celovški in Drenikovi, so povzročili pravi prometni infarkt – povsem po nepotrebnem« je danes na novinarski konferenci poudarila Mojca Kucler Dolinar.

 

Meteorna kanalizacija je v lasti občine in občina mora zagotavljati sredstva za njeno vzdrževanje in razvoj. Že leta so sredstva za ta namen prenizka in včerajšnji primer je jasno razgalil vso ničevost županovih populističnih projektov.

Granitne kocke in mostovi čez Ljubljanico pač ne morejo odvajati dežja. Poplavljeni podvozi so priložnost, da se ljubljančanke in ljubljančani zavejo, da so pomembne tudi tiste stvari, ki jih sicer ne vidimo.

Ljubljanska Nsi kritično opozarja, da bi moral župan  v proračunu zagotoviti dovolj sredstev za redno vzdrževanje meteorne kanalizacije, predvsem v času, ko je na cestah vse več listja. Takrat namreč prihaja tudi do pogostejših zamašitev kanalizacije.

 

Kucler Dolinarjeva je izpostavila tudi: “Če se bo pojavila trditev, da bo bolje, ko bo zgrajen zadrževalnik ob Linhartovi cesti, moramo to že vnaprej zanikati – poplavljeni podvozi (poplavljen je bil tudi podvoz v Zalogu) nimajo s predvidenim zadrževalnikom praktično nobene zveze. Podvozi so bili poplavljeni izključno zaradi slabega vzdrževanja.”

Podobno velja tudi za zadrževalnike na vodotokih. Zaradi ne vzdrževanja te-teh se s težavami soočajo na jugo-zahodnem delu Ljubljane. Tu niso krive sosednje občine, te že ves čas opozarjajo, da ni primernega vzdrževanja vodotokov in obstoječih zadrževalnikov. Veliko besed je bilo že povedanih in študij napisanih,  osnovna težava pa je v tem, da se obstoječi zadrževalniki, ki so na pritokih Gradaščice, ne čistijo, ne vzdržujejo.

Ljubljanska NSi sprašuje: “Kje je hitrost ministra za okolje dr. Žarniča, in prijateljsko sodelovanje z županom Jankovićem, kot smo ji bila priča, ko je šlo za Stožice!?” 

Rešitev vidijo predvsem v vzdrževanju obstoječih strug in minimalnih posegih, ki bi omilila posledice za ljudi in njihovo premoženje, ki je sedaj pod vodo. Poplavno ogroženost  jugozahodnega dela bi zmanjšali tudi z razbremenilnikom na Ljubljansko Barje, ki bi omogočil odvod vode na to področje, so prepričani v NSi.

Sicer pa se sedaj tudi kaže, da so bile gradnje stanovanjskih objektov na tem območju  nepremišljene. Kje je odgovornost pristojnih služb v mestu in državi, da so sploh izdale dovoljenja za gradnjo?

Glede na to, da bo na septembrski seji mestnega sveta rebalans proračuna, ki bo z lahkoto našel dodatnih  21 milijonov evrov za športni park Stožice, mestni odbor NSi poziva župana, naj zagotovi tudi sredstva za vzdrževanje meteorne kanalizacije.

Za vse tiste, ki so včeraj obtičali na cesti in tiste, ki so do pasu bredli vodo, ko so zapuščali poplavljene mestne avtobuse, bo to seveda prepozno. 

Vsi skupaj pa si želimo, da se dež čim prej umiri. Izrazi zahvale pa službam in prostovoljcem na terenu.