Delo je prevzelo Večer in je po novem 79,25-odstotni lastnik mariborske časopisne hiše. Delo za to potezo nima potrebnih dovoljenj ministrstva za kulturo in urada za varstvo konkurence. Jani Soršak je že zahteval kupoprodajno pogodbo.
Večer danes piše, da je predsednik uprave Dela Peter Puhan včeraj sporočil, da je Delo kupilo 59,25-odstotni lastniški delež družbe ČZP Večer, s prenosom tega deleža v centralni register KDD je Delo tako postalo 79,25-odstotni lastnik Večera.
Družbi Delo, ki je skorajda v stoodstotni lasti Pivovarne Laško, so svoje 19,93-odstotne deleže prodale tri družbe - Fimes, TVM in RIG, piše današnji Večer. Tako kupci kot prodajalci cene za delnico niso želeli razkriti.
"Ta poslovna poteza uprave Dela temelji na jasnih poslovnih sinergijah, predvsem pa na velikem zaupanju v Večerovo blagovno znamko, ki ostaja še naprej samostojna in uredniško avtonomna. Upravi obeh družb sta ob tem ocenili, da bosta na podlagi te poslovne odločitve lažje realizirali poslovne sinergije, ki jih vidita pretežno v skupni distribuciji, tiskarstvu in informacijskem sistemu," še meni Puhan.
Direktor družbe ČZP Večer in odgovorni urednik Uroš Skuhala je možnost, da Delo, ki je doslej imelo 20-odstotni delež v Večeru, prevzame večinski delež družbe, komentiral, da lahko Večer s tem pridobi, predvsem na skupnih poslovnih področjih, kot sta distribucija in tisk edicij. "Prav tako lahko Delo predstavlja tudi strateškega partnerja pri razvoju novih medijev, saj bo Večer skladno s svetovnimi trendi tudi v prihodnje ponujal kakovostne multimedijske vsebine ter intenzivno razvijal sodobne medijske kanale, kot so internet, elektronski časopis, elektronska knjiga in drugo, je dejal Uroš Skuhala in dodal, da časnik Večer, ki ima močno blagovno znamko z dolgoletno tradicijo dnevno prebira 153.000 bralcev, kar pomeni drugo mesto med resnimi dnevniki v državi po Nacionalni raziskavi branosti. "Verjamem, da bo novi večinski lastnik krepil blagovno znamko Večer in sodeloval pri razvoju podjetja tudi v prihodnje."
Družbi Delo, ki je skorajda v stoodstotni lasti Pivovarne Laško, so svoje 19,93-odstotne deleže prodale tri družbe, in sicer Fimes, d.o.o., TVM, d.o.o., in RIG, družba za investiranje, d.o.o. Tako kupci kot prodajalci cene za delnico niso želeli razkriti, mali delničarji pa imajo v Večeru še 3,81-odstotni delež.
Časopisno-založniška družba Delo ima po zakonu 30 dni od sklenjene pogodbe za nakup 59,25-odstotnega deleža ČZP Večera, da prijavi koncentracijo uradu za varstvo konkurence, v nasprotnem primeru je v prekršku, je za STA povedal prvi mož urada Jani Soršak. Urad je zato od vpletenih strani že zahteval kupoprodajno pogodbo.
Delo in Večer naj bi po nekaterih ocenah imela več kot 70-odstotni tržni delež na področju oglaševanja dnevnih časopisov, na področju bralstva pa nekaj odstotnih točk manj. Prav zato naj bi bila koncentracija med obema družbama z vidika konkurence vprašljiva, ocenjujejo poznavalci medijskih razmer. Soršak ni želel komentirati omenjenih navedb, dejal pa je, da urad pri ugotavljanju omejevanja konkurence na trgu upošteva prevlado "igralca" na trgu.